Gå til innhold

BK: Nydalen by night

Anbefalte innlegg

Har i det siste latt meg fascinere av nattfoto. Er helt amatør, så lurer egentlig mest på tips til redigering. Har brukt mye "Adjust sharpness", "Unsharp mask", "Despeckle" og økt "Saturation".

post-56985-1242069916_thumb.jpg

F-stopp: F6,3

Eksponeringstid: 30s

ISO: 100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips til redigering får noen andre ta seg av, men velg kjøligere hvitbalanse neste gang. Husk at det meste av belysningen i byer om natta her vanlige lyspærer/halogenpærer. Derfor må du ofte bruke "tungsten" hvitbalanse.

Treet tar altfor stor plass i bildet og du har nok dratt unsharpmasken din litt for mye.

Som en helt amatør ville jeg personlig fokusere mer på å lære komposisjoner og kameraet ut og inn før jeg gikk over på gode photoshopskills :)

Lenke til kommentar

Ser at det er kanskje å starte i feil ende å starte med photoshop, men vil gjerne gjøre de bildene jeg tar nå så gode som mulig også ;) Det gir meg inspirasjon til å fortsette! Og samtidig lærer jeg meg kameraets innstillinger og hvordan det påvirker bildene.

Hvitbalanse er noe jeg ikke har noe særlig forhold til fra før, men som jeg har lest litt på nå. Takk for tipset :)

Ser at unsharpmasken er dratt lovlig langt. Fysj...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...