Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan kan jeg bli syk innen i morgen?

Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Han er vel gammel nok til å skjønne at dette ikke er det rette valget uten at jeg sier det til han.

Har du flere "classics" å bidra med - Det perfekte valg eller nødvendig armsleng, eller dreier det hele seg om alder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker for noen år tilbake, så ga en kompis av meg en Hold-it (sånn merkelig form for pizza) som hadde gått ut litt på dato, og garanterte meg at jeg kom til å bli syk hvis jeg spiste den.

Vi tok en hver, og begge lå hjemme dagen etter, sjuke som bare faen :p

Lenke til kommentar

tygg en hel tyggipakke (IKKE HUBBA BUBBA!) og når smaken går vekk SVELG! så spiser du 4 til på samme måte da får du veldig rar avføring mye gass og litt stikkende vondt i magen. (det skjer pga. søtningstoffet som blir brukt i tyggi lackerol dent osv....)

Endret av NarilS
Lenke til kommentar

Har du vurdert dritemiddel? Evnt brekkmiddel? Faker det og moren din kan bekrefte lukta for legen.

-Kent

EDIT: Oja, gadd ikke lese alle sidene + at jeg glemte å sjekke dato:P men ble du hjemme?:PxD

Endret av supine_mr_misery
Lenke til kommentar
thotved, latterlig av læreren. Dessuten rein bullshit!!! Man har rett til å få utsettelse hvis man har 39grader feber!

Du har rett til utsettelse av eksamen dersom du leverer sykemelding dagen etterpå. Er desverre ingen regler som sier at det samme gjelder for heldagsprøver... :(

Men vi skal selvfølgelig prøve med legeattest.. Får bare håpe at de har litt forståelse og fornuft på skolen..

Lenke til kommentar
thotved, latterlig av læreren. Dessuten rein bullshit!!! Man har rett til å få utsettelse hvis man har 39grader feber!

Du har rett til utsettelse av eksamen dersom du leverer sykemelding dagen etterpå. Er desverre ingen regler som sier at det samme gjelder for heldagsprøver... :(

Men vi skal selvfølgelig prøve med legeattest.. Får bare håpe at de har litt forståelse og fornuft på skolen..

Ærlig talt, om du blir syk en dag kan ikke skolen straffe deg for dette. Vi kan ikke til enhver tid styre om vi skal bli syke eller ei, og dette med sykdom er i tillegg noe som rammer veldig ulikt. Skaff en sykemelding, og stell dere på det dere mener er riktig, og ikke rikk en tomme!

Evt, ta kontakt med ELO og se hva de kan gjøre..

Lenke til kommentar
vifte, aircondition for å få forkjølelse?

Du kan ikke bli syk av kulde. Du blir riktignok lettere syk når du er kald, men du må likevel smittes.

@Trådstarter:

Å late som du er syk er nok det beste. Da slipper du både skolen og det å være syk.

Vil bare svare på dette fordi dette er relativt riktig. Mange tror det at kulda gjør at man blir syk, men det er ikke direkte riktig. Kanskje blir immunforsvaret litt svakere, men hovedsaken til at man blir syk om vinteren er - som jeg kommer på i farta - grunnet to ting: For det første har mennesker en tendens til å trekke INN i huset sitt eller bygninger hvor det befinner seg mange andre mennesker. Dette fører til nærmere kontakt med mennesker, enn om sommeren da menneskene sprer seg mellom inne og ute. grunn nummer to er at den årlige influenzaen, som starter i løpet av våren-sommeren ca. langt nede på jordkloden, beveger seg oppover og "treffer" norge rundt juletider. Derfor får man influenza. Savvy?

Lenke til kommentar

Har aldri hørt om at man ikke kan få karakter i et fag, om man mister en heldagsprøve. Med mindre hun har gått glipp av alle de andre dette året. Noe som i og for seg er irrelevant, siden hun fortsat skal kunne ta den oppigjen :p

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...