Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan kan jeg bli syk innen i morgen?

Bjarnemann

Anbefalte innlegg

I morgen venter det årsprøve i både tysk, og matte. Uheldigvis kan man vel si det slik at jeg ikke er helt forberedt til noen av disse prøvene. Av flere grunner i grunn.

I matte ligger jeg ann til 5 i standpunkt, og er derfor lite lysten på å spolere en så fin karakter med en elendig prøve i morgen. Samme går for tysken.

Feig som jeg er tenker jeg derfor på å kjøre the easy way out (moralister, spar dere), og tilfeldigvis bli syk i morgen.

Feber, kraftig forskjølelse, diare, tarmslyng, skrumplever, svineinfluensa, eller egentlig hva som helst så lenge jeg er "ute av stand" til å dra på skolen i morgen. Og så lenge jeg ikke dør ;)

Noen som sitter på noen gode tips? :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fake it?

bare sitt 10-15min på dass om morran, når mordi banker på og sier du ikke rekker bussen sier du bare at du har dritasjuken så det "driter" du i.

vifte, aircondition for å få forkjølelse?

bare lat som du har noe er vel enklest.

Endret av pekka1991
Lenke til kommentar

Deltar du ikke på heldagsprøven kan du regne med å gå ned både én og to karakterer, eller måtte ta en oppsamlingsprøve senere. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste, en dum sådan.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar

Jojo, men er jeg heldig blir jeg nødt å bevise dette ovenfor en lege, for å få attest på at jeg er syk.

Deltar du ikke på heldagsprøven kan du regne med å gå ned både én og to karakterer, eller måtte ta en oppsamlingsprøve senere. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste, en dum sådan.

Har "tilfeldigvis" drøftet dette med lærerene, og de sa at skulle en være så uheldig å være syk på prøvedagen, så er det ingenting de kan gjøre med det.

Da teller ikke prøven enkelt og greit, og de ser helle rpå det andre man har gjort i løpet av året.

Lenke til kommentar

Du behøver da ikke å bli syk i virkeligheten. Hva med å bare fake det?

Dessuten, hvis du går på vgs, står du for din egen læring, og ingen andre enn deg kan bestemme om du skal på skolen.

Lenke til kommentar

Litt uenig med det du sier der Stifi...

På skolen jeg gikk på, tok de grovt sett snittet av det du levert inn (f.eks: 4 + 5 + 3 + 4), ikke snittet av alt du "burde" ha levert inn ( 4 + 5 + 3 + 4 + 0)

Er man så uheldig og er syk på en prøvedag, og ikke får tatt den opp igjen, bør man ikke straffes for det.

Lenke til kommentar
før du legger deg banker du nedpå alt du klarer av svisker og rosiner, det burde sette fart på maskineriet til imorgen tidlig.

Sikker på at du ikke bare er morsom? Hvordan kan en bli syk av rosiner? :p

dette stemmer! vet ikke hvorfor men det stemmer!

du kan også spise 5 pakker med tyggi og SVELGE... tyggi inneholder kunstig søtningsmiddel som fører til diarè. tyggi + svisker = ingen prøve :)

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke bare er morsom? Hvordan kan en bli syk av rosiner? :p

du blir ikke syk som sådan, men du får sannsynligvis et helvetes magakjør. Dersom du trenger legeattest, er ikke det noe problem, for magakjøret har du jo. Så selv om legen kansje ikke vil finne noe galt med deg, er det alikevel ikke noe tvil om at du må holde deg innen 50 m fra ei ramme.

Lenke til kommentar

Er man så uheldig og er syk på en dag der det foregår heldagsprøve, må man vel ta den opp senere..!?

Så hvis du faker at du er syk i morgen, og heller tar heldagsen senere, så skulle vel det gå bra?

Lenke til kommentar

Joda, går andre vgs :) Slik praksisen har vært hittil, så har de fulgt Zash sitt eksempel. Også det vi har blitt fortalt av lærerne.

Pastiller er jeg klar over, og heldigvis så sitter jeg på et lite traktorlass med dent som jeg fikk på billigsalg, så det skal fortæres etter at jeg er ferdig med en stor porsjon rosiner :)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
vifte, aircondition for å få forkjølelse?

Du kan ikke bli syk av kulde. Du blir riktignok lettere syk når du er kald, men du må likevel smittes.

@Trådstarter:

Å late som du er syk er nok det beste. Da slipper du både skolen og det å være syk.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...