Bjarnemann Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 I morgen venter det årsprøve i både tysk, og matte. Uheldigvis kan man vel si det slik at jeg ikke er helt forberedt til noen av disse prøvene. Av flere grunner i grunn. I matte ligger jeg ann til 5 i standpunkt, og er derfor lite lysten på å spolere en så fin karakter med en elendig prøve i morgen. Samme går for tysken. Feig som jeg er tenker jeg derfor på å kjøre the easy way out (moralister, spar dere), og tilfeldigvis bli syk i morgen. Feber, kraftig forskjølelse, diare, tarmslyng, skrumplever, svineinfluensa, eller egentlig hva som helst så lenge jeg er "ute av stand" til å dra på skolen i morgen. Og så lenge jeg ikke dør Noen som sitter på noen gode tips? Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) fake it? bare sitt 10-15min på dass om morran, når mordi banker på og sier du ikke rekker bussen sier du bare at du har dritasjuken så det "driter" du i. vifte, aircondition for å få forkjølelse? bare lat som du har noe er vel enklest. Endret 11. mai 2009 av pekka1991 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 før du legger deg banker du nedpå alt du klarer av svisker og rosiner, det burde sette fart på maskineriet til imorgen tidlig. Lenke til kommentar
fox Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 kom og besøk meg, jeg har influensa. Kan gjerne smitte Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Deltar du ikke på heldagsprøven kan du regne med å gå ned både én og to karakterer, eller måtte ta en oppsamlingsprøve senere. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste, en dum sådan. Endret 11. mai 2009 av Stifi Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Jojo, men er jeg heldig blir jeg nødt å bevise dette ovenfor en lege, for å få attest på at jeg er syk. Deltar du ikke på heldagsprøven kan du regne med å gå ned både én og to karakterer, eller måtte ta en oppsamlingsprøve senere. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste, en dum sådan. Har "tilfeldigvis" drøftet dette med lærerene, og de sa at skulle en være så uheldig å være syk på prøvedagen, så er det ingenting de kan gjøre med det. Da teller ikke prøven enkelt og greit, og de ser helle rpå det andre man har gjort i løpet av året. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jepp, men grunnlaget for å sette karakter blir begrenset - altså vil du gå ned. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Du behøver da ikke å bli syk i virkeligheten. Hva med å bare fake det? Dessuten, hvis du går på vgs, står du for din egen læring, og ingen andre enn deg kan bestemme om du skal på skolen. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 før du legger deg banker du nedpå alt du klarer av svisker og rosiner, det burde sette fart på maskineriet til imorgen tidlig. Sikker på at du ikke bare er morsom? Hvordan kan en bli syk av rosiner? Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hvis du virkelig ligger på 5 i standpunkt, burde prøven i morgen gå strålende. Jeg antar dette ikke er på VGS, for da teller heldagsprøver tungt, noe du sikkert vet, eller er for dum til å ha merket. Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Kanskje litt sent nå da, men et tips er halspastiller. styrt noen bokser med IFA, riccola, dent elns. Det får gang i tarmene Lenke til kommentar
Zash Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Litt uenig med det du sier der Stifi... På skolen jeg gikk på, tok de grovt sett snittet av det du levert inn (f.eks: 4 + 5 + 3 + 4), ikke snittet av alt du "burde" ha levert inn ( 4 + 5 + 3 + 4 + 0) Er man så uheldig og er syk på en prøvedag, og ikke får tatt den opp igjen, bør man ikke straffes for det. Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 før du legger deg banker du nedpå alt du klarer av svisker og rosiner, det burde sette fart på maskineriet til imorgen tidlig. Sikker på at du ikke bare er morsom? Hvordan kan en bli syk av rosiner? dette stemmer! vet ikke hvorfor men det stemmer! du kan også spise 5 pakker med tyggi og SVELGE... tyggi inneholder kunstig søtningsmiddel som fører til diarè. tyggi + svisker = ingen prøve Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Øh, man straffes ikke, man faglærer vil ha et begrenset overblikk over kompetansen eleven har tilegnet seg - ergo vil han gå ned. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Sikker på at du ikke bare er morsom? Hvordan kan en bli syk av rosiner? du blir ikke syk som sådan, men du får sannsynligvis et helvetes magakjør. Dersom du trenger legeattest, er ikke det noe problem, for magakjøret har du jo. Så selv om legen kansje ikke vil finne noe galt med deg, er det alikevel ikke noe tvil om at du må holde deg innen 50 m fra ei ramme. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Enkelt og greit, drikk deg drita. Garantert å bli fyllesyk. Ellers så drar du en "vi har fri i morgen" (den jeg bruker mest). Ettersom du går på VGS trenger du ikke å tenke på fraværsmelding til/fra foreldrene. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Er man så uheldig og er syk på en dag der det foregår heldagsprøve, må man vel ta den opp senere..!? Så hvis du faker at du er syk i morgen, og heller tar heldagsen senere, så skulle vel det gå bra? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Joda, går andre vgs Slik praksisen har vært hittil, så har de fulgt Zash sitt eksempel. Også det vi har blitt fortalt av lærerne. Pastiller er jeg klar over, og heldigvis så sitter jeg på et lite traktorlass med dent som jeg fikk på billigsalg, så det skal fortæres etter at jeg er ferdig med en stor porsjon rosiner Endret 11. mai 2009 av Bjarnemann Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) vifte, aircondition for å få forkjølelse? Du kan ikke bli syk av kulde. Du blir riktignok lettere syk når du er kald, men du må likevel smittes. @Trådstarter: Å late som du er syk er nok det beste. Da slipper du både skolen og det å være syk. Endret 11. mai 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
Kris Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Stikk fingern i munnen og prøv å kast opp. Da tror sikkert foreldrene dine på deg og du slipper å gå på skolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg