uzzi Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hei, bilen girer ikke lenger plutselig. har kjørt hjem hele veien mens bilen var i første gir. bilen går i R uten noen problemer. Samtidig så har instrument panelet sluttet å fungerer altså jeg ser at speedometer funker ikke, resten funker ( bensinmåler og etc.) ABS lampa lyser og håndbrekke. Noen som veit hva som kan være galt? Lenke til kommentar
uzzi Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Hei, bilen girer ikke lenger plutselig. har kjørt hjem hele veien mens bilen var i første gir. bilen går i R uten noen problemer. Samtidig så har instrument panelet sluttet å fungerer altså jeg ser at speedometer funker ikke, resten funker ( bensinmåler og etc.) ABS lampa lyser og håndbrekke. Noen som veit hva som kan være galt? Kan det være på grunn av for lite motorolje? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Sjekk først og fremst sikringene. Husker ikke helt hvordan det ser ut på den modellen der, men på høyre side i motorrommet (passasjersiden) så mener jeg det er en svart boks som du kan åpne lokket på, mener det skal sitte noen "hoved"sikringer der. Speedometeret fungerer ikke fordi det får hastighetssignalet fra girkassen (mener jeg). Om ingen sikringer er defekte er det mulig at sensor-plata i girkassa er defekt. Jeg ville vurdert å tatt kontakt med Bergs automatservice på Helsfyr i Oslo om det ikke er en defekt sikring. Lenke til kommentar
uzzi Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Sjekk først og fremst sikringene.Husker ikke helt hvordan det ser ut på den modellen der, men på høyre side i motorrommet (passasjersiden) så mener jeg det er en svart boks som du kan åpne lokket på, mener det skal sitte noen "hoved"sikringer der. Speedometeret fungerer ikke fordi det får hastighetssignalet fra girkassen (mener jeg). Om ingen sikringer er defekte er det mulig at sensor-plata i girkassa er defekt. Jeg ville vurdert å tatt kontakt med Bergs automatservice på Helsfyr i Oslo om det ikke er en defekt sikring. Har pratet med bergs automatservice skal til dem imorra. Det jeg har funnet ut er at, bilen starter og går helt normalt hvis motoren får tid til å kjøle seg ned helt. Hvis ikke så fortsetter problemen. Lenke til kommentar
uzzi Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Sjekk først og fremst sikringene.Husker ikke helt hvordan det ser ut på den modellen der, men på høyre side i motorrommet (passasjersiden) så mener jeg det er en svart boks som du kan åpne lokket på, mener det skal sitte noen "hoved"sikringer der. Speedometeret fungerer ikke fordi det får hastighetssignalet fra girkassen (mener jeg). Om ingen sikringer er defekte er det mulig at sensor-plata i girkassa er defekt. Jeg ville vurdert å tatt kontakt med Bergs automatservice på Helsfyr i Oslo om det ikke er en defekt sikring. Har pratet med bergs automatservice skal til dem imorra. Det jeg har funnet ut er at, bilen starter og går helt normalt hvis motoren får tid til å kjøle seg ned helt. Hvis ikke så fortsetter problemen. Har vært innom bergs automatservice og de mente at det var 0 feil med girkassa, den er i nødmodus på grunn av et eller annet feil, antageligvis en reele eller hovedsikring som er gåen. Men folka der var skikkelig hyggelige mennesker. jeg ble bedt om å stikke videre til Fronths T Bil- og Karosseriverksted AS . dem hadde bilen min i hele dagen idag. de mente at det er noe med reelene å gjøre. men de har ikke riktig utstyr til å få testetut hvilken av reelene som er defekt. ER DET NOEN HER SOM VEIT HVILKEN AV REELENE SOM ER TIL HVA? DET ER SNAKK OM DE REELENE/HOVEDSIKRINGER SOM SITTER UNDER PANSERET PÅ PASASJER SIDEN. Var innom bertl o steen og dem mente at dem hadde ikke ledig time før onsdag:p og at det vil kaste bare 3500kr fordi dem skal feilsøke igjen. og deretter begynne på reperasjonen som koster for seg selv etter 3500kr:p synes det ble litt for mye. Jeg vurderer heller å finne en bil jeg kan plukke ut deler fra. kan prøve å bytte ut de reelene altså, og se ann. Hadde vært hyggelig om noen her som har peiling på de forskjellige reelene/hovedsikringene.... takk på forhånd. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 For ordens skyld så burde du ringe Bergs igjen og spørre om de sjekket at det ikke har kommet olje i ledningsnettet til gearkassestyreenheten. Eventuelt så ringer du Star Autoco på Lørenskog, de er litt rimeligere enn BOS i Oslo, men det koster nok uansett penger. Du er helt avhengig av å få brukt diagnoseapparatet for å feilsøke, det er bare tull å prøve seg fram om du ikke allerede har en delebil stående. Lenke til kommentar
uzzi Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 For ordens skyld så burde du ringe Bergs igjen og spørre om de sjekket at det ikke har kommet olje i ledningsnettet til gearkassestyreenheten. Eventuelt så ringer du Star Autoco på Lørenskog, de er litt rimeligere enn BOS i Oslo, men det koster nok uansett penger. Du er helt avhengig av å få brukt diagnoseapparatet for å feilsøke, det er bare tull å prøve seg fram om du ikke allerede har en delebil stående. Yes det var nok den reelen ja. nå fugerer bilen perfekt:p hurra:p det var bare 4 skruer og bytte ut den reelen som sitter helt foran. Lenke til kommentar
cLoNsouL Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg har faktisk pc som jeg kan koble til bilen din Viss bilen din ikke er for gammel av model... men vil tru at verkstedene har prøvd dette. Men anbefaler dag og kjøpe deg en slik maskin de er geniale og ha Pluss at du kan lage egene perolinge endringer på bilen, f.eks når jeg klikker på lås opp knappen slår sprederne seg på automatisk. og nu som det er sommer så har jeg stillt inn slik at sprederene slår seg på og vinduene fremme går ned ved å klikke opne, og så går dem opp når jeg låser Very very nice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå