Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med strekk bak lår, hva kan gjøres?

Anthila

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter med strekk bak lår! Spilte fotball for en 2 ukers tid siden da jeg plutselig måtte gi meg etter store smerter. I ettertiden er det veldig vont bak låret bare jeg bøyer overkroppen ned mot føttene og i tiden rett etter skaden klarte jeg såvidt å ta på meg skoa. Så vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å hjelpe healing prosessen? Har prøvd å jogge litt, mest på flat mark men kjenner fortsatt at noe er galt så holder nokså lav hastighet ooog straks løypa får en helning må jeg nesten bare stoppe opp å gå istede. Bør jeg jogge hvis jeg kjenner noe? Har også tøyd litt, men føles som om jeg gjør det hele bare værre. Håper noen kan hjelpe, har virkelig lyst til å få tilbake bevegeligheten og kanskje få spilt litt fotball igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går fint vekk av seg selv, det er kun smerte du føler, ett sår under huden. Smerte er bare noe du føler, man kan fint leve med det. Selv har jeg aldri stått over en hockey kamp pga strekk, det gjør bare vondt til den forsvinner.

Du budre ikke tøye strekken, etter som det vil gjøre vondt verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...