Gå til innhold

Noen som vet dette?

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal bygge en ny pc og trenger noen gode råd. DVS: en ganske kraftig spille maskin. Trenger noen råd om hva jeg mangler og hva som er bra av det dere leser her.

Hovedkort: ASUS A7N8

Prosessor: AMD ATHLON XP 2500 + ( Barton)

Hardisk: SEAGATE BARRACUDA IV

Cpu kjøler: THERMALTAKE VOLCANO 7+

Ram: 512

Skjermkort: SAPPHIRE RADEON 9700 PRO 128 MB

Cd rom: PLEXTOR PX-40 TSI

Dvd rom: PIONEER 16X/40X

Scsi kort: TEKRAM DC-395U

Hva mere mangler jeg? og ossen kabinett skal jeg velge?

Takk for alle svar

MVH

Jane

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nja du må ha et ATX kabinett, men ellers er det vel bare å velge fritt, om du ikke skal ha vannkjøling, mye hardware eller drive mye på inni pc`n anberfaler jeg deg et midi kabinett
PS. Husk at du må kjøpe PSU vis det ikke følger med kabinnettet. JEg anbefaler minst 300 w, helst 350 eller rundt der.
Lenke til kommentar

Hey

Skjermkortet ditt trenge du ikkje å kjøba nytt før te jul, då komme ati me sin nye R400 prosessor. Den e verd å venta på. Du har nokk hukommelse, men du kan jo sjekka om det e cl 2 ellår cl2.5, kor cl 2 e kjappast. Siden du ska ha ein knallings spelmsk så kan du jo få deg ett hovedkort som støtte dual ddr, då får du større båndbredde fra hukommelsen. Dår e ganske møje som skjer neste år innen data, blant aent så komme ddr II, så det e ikkje vits å bruga alt for møje pengar. Du har ein grei nokk pc sånn så den e nå. Men ein del av å spela e jo lyden, der e det soundblaset audigy 2 som gjelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...