Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av riktig minne.

b-i-m-m-e

Anbefalte innlegg

Hei.

skal kjøpe meg ny hardware nå. det jeg skal ha er

XFX nForce-790i Ultra SLI, DDR3,

Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz

Cooler Master V8 CPU Cooler kjøler til cpu =)

har en 600 watt psu , regner med at det er nok.

har 9800 gtx phys x cuda dk skjermkort

Men jeg står fast på minne valg. vill ha raskt minne, helst 1800 mhz , kanksje 1600 mhz. skal også være 2 gb * 4 brikker. (men vet ikke hvem jeg burde velge.) gjerne gode overklokkings egenskaper + god kjøling maybee ?

Noen tips til minne?

mvh bimme skal bestille hw i kveld!

btw : blir det plass til Cooler Master V8 CPU Cooler på hk ?

Endret av bimme432
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er litt av sporet vil jeg si, for det første ville jeg ikke ha hatt ett Nvidia chipset for noe annet enn AMD plattformen, 790i har korrupsjons bugget for SATA disker, dog skal det være fikset, dessverre har Anandtech lyktes å finne folk som fortsatt har problemet selv etter BIOS oppdateringen.

Og det har også dukket opp andre stabilitets problemer angående disse kortene, dette kjenner WAR svært godt til.

Vil du spille safe og ikke gamble på HK og ha noe stabilt, så satser du på ett hovedkort med Intel brikkesett, disse har ingen ekstraordinære og yter generelt bedre enn hva Nvidia har spyttet ut, dog vil du mangle SLi om du ikke finner en hacket skjermkort driver.

Så videre til nr 2, DDR3 har lite til ingenting for seg på Core 2 plattformen, da kjøper du i7 og får inntjenet det som trengs.

Videre kan jeg også legge til at det å kjøpe rask RAM er forbeholdt de som skal overklokke hardt utenfor det som FSB'n klarer å henge med på med laveste divider, eller de som er for late til å bytte divider i BIOS.

Ellers ser du omtrent 0.1 FPS forandring i spill fra slappeste RAM til kjappeste.

Syntetiske benchmarks derimot vil vise forskjeller med raskere RAM, men de er syntetiske og representerer ikke den virkelige verdenen.

Skal du ha en god kjøler så finnes det noen å se på, Noctua har en UH12 kjøler som er verdt å se på, ellers har du de vifteløse som krever at du kjøper vifter utenom som Prolimatech Megahalem og TRUE (ThermalRight Ultra Extreme) som er sagt å være noe av de råeste luftkjølerne du kan kjøpe.

Dog hører det med at stillheten på de 2 sistnevnte er det du som avgjør ved viftevalget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...