Garnes Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Kan noen helpe meg å sette opp et program? Ser for meg at jeg kommer til å trene ca 3 ganger i uken, siden jeg trener nesten hver dag ellers. Har ikke trent noe mye styrke før, så er vel en nybegynner. Har hovedsaklig tenkt å trene overkroppen; Bryst,Mage,Skuldre,Biceps,Tricpes,Nakke og rygg Er 17 år, og veier 65 kilo Tusen takk for svar :) Lenke til kommentar
Robols Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1060728 Hvorfor ikke trene bein? Endret 11. mai 2009 av Jompa. Lenke til kommentar
Garnes Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 takk for tipset vil ikke trene beina fordi jeg trener fotball og håndball ca hver dag, så har nok styrke der fra før. Føler at jeg trenger mest på overkroppen. Da tenker jeg både på størrelse og generell styrke. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Fokuser på baseøvelser, uansett om du mener du har trent beina bra nok. Du må slenge med markløft og knebøy uansett for å oppnå best resultater. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hvis du ikke trener bein, markløft og knebøy så vil du miste mye av potensialet. f.eks, du kan godt bli sterk i benk, men når du står og skal løfte press f.eks, så vil beina, ryggen være svake ledd og du vil ikke klare å løfte så mye stående. du henter mye styrke gjennom beina og ryggen når du gjør øvelser stående. Å trene bare overkropp blir som å sette sammen en underkropp av gele og overkropp av stål, det er ikke noe potensialet i det. Balansepunktet blir lavere med god markløftstrening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå