Gå til innhold

Dataen virker ikke etter kjøring av HD diagnoseverktøy

Anbefalte innlegg

Jeg mistet dataen i bakken og trodde HDen var gått i stykker, beskrevet i denne tråden. Stor var derfor gleden når HDen virket etter jeg prøvde igjen... Dataen virket fint, men jeg tenkte at HD kanskje ville inneholde feil så jeg lastet ned diagnose verktøyet Drive Fitness Test fra IBM (Hitachi). Jeg scannet gjennom HDen og en fant en corrupted sector, jeg valgte og fikse denne, filen som ville bli ødelgat hette noe som win.wbm eller windows."ett eller annet" husker ikke helt. Da jeg så skulle starte maskinen igjen fikk jeg feilmelding. Tenkte jeg hadde slettet en win XP systemfil så jeg måtte instalere på nytt, så jeg satte inn XP cden. Den bootet fra XP cden men stoppet under lasting av forskjellige drivere (under instalasjonen kom ikke til velg hvor du vil instalere osv). Prøvde flere ganger og den kom til slutt til "loading windows" før du velger hvor du vil installere, så fikk jeg blåskjerm, protection fault, dette skjedde flere ganger. Så det er umulig å installere XP på nytt, det skal ikke være noe galt med CDen siden jeg har installert fra denne før. Prøvde så å starte windows XP igjen, den bootet men når XP bildet kom opp kræsjet den. Prøvde så windows Me (hadde det også på maksinene) det startet men etter ett minutt kom det protection fault der også..

Noen som har noen idé??

Takk for at du gadd å lese et langt innlegg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
formatere disken?

Glemte å si at jeg har prøvd å disable disken BIOS, for å installere på reservedisken, men da kræsjer også installasjonen av XP. Må vel være en HW-feil, noe som har noe peil??

Lenke til kommentar

resette cmos?

jeg fikk også mange blåskjermer når jeg skulle innstalere os engang og da hadde både hovedkort og rammen tatt kvelden(jeg fikk dog ikke blåskjermen om protection fault men om bios caching og MEMORY_MANAGEMENT)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...