Gå til innhold

[Løst]GTX 295, Hvilket kort er best?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hørt at XFX og eVGA har de beste GTX 295' ene. Også leser jeg har det er akkuratt samme hvilket kort jeg kjøper.

Jeg har en nesten komplett PC, mangler bare skjermkort og blir veldig i tvil.

Er noen bedre enn andre?

Skriv hva dere vet her:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk ut garantiene og annen software de kan stille med som for eks voltmod fra evga osv.

Oppgraderingsavtaler osv.

Ellers så er kjøleren lik, hvorfor ikke gå for det billigste?

Har selv 2x evga kort

Vet du om hvem som har den beste garantien og oppgraderings avtalene?

Lenke til kommentar
Kortene i og for seg er KLISS LIKE, eneste produsentene av 295 får lov til å gjøre er å endre dekoren på kjøleren og that's it.

Ellers må de konkurrere på garanti og bundle.

Men de er ikke produsert på samme fabrikken er de? Si XFX har bedre produksjonsutstyr med mindre feil på enn f.eks Gainward.

Er det samme produsent av komponentene? Om Nvidia sier at der og der MÅ det være en mostand på 100 ohm, men ikke hvilken produsent den kommer fra, så kan man i så fall si at noen må være høyere kvalitet, og dermed "bedre", enn andre?

Osv

Edit: Jeg bare spør, så det er klart.

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Kortene i og for seg er KLISS LIKE, eneste produsentene av 295 får lov til å gjøre er å endre dekoren på kjøleren og that's it.

Men de er ikke produsert på samme fabrikken er de? Si XFX har bedre produksjonsutstyr med mindre feil på enn f.eks Gainward.

Er det samme produsent av komponentene? Om Nvidia sier at der og der MÅ det være en mostand på 100 ohm, men ikke hvilken produsent den kommer fra, så kan man i så fall si at noen må være høyere kvalitet, og dermed "bedre", enn andre?

Osv

Så vidt jeg vet ruller de av samme samlebånd, det eneste de får lage selv er dekor delen av kjøleren, så stort sett det de gjør er å pakke de ned.

Så alt av komponenter og diverse er også bestemt av Nvidia, derfor har vi ikke sett noen som har skrotet de analoge PWMene på 295, men det har blitt gjort på GTX 260.

Lenke til kommentar

Osv

Så vidt jeg vet ruller de av samme samlebånd, det eneste de får lage selv er dekor delen av kjøleren, så stort sett det de gjør er å pakke de ned.

Så alt av komponenter og diverse er også bestemt av Nvidia, derfor har vi ikke sett noen som har skrotet de analoge PWMene på 295, men det har blitt gjort på GTX 260.

Godt å høre. Da kan man hvertfall trygt handle hvilket som helst merke.

Lenke til kommentar

Vannkjølingsblokk tror jeg er ett unntak, så langt har det ikke kommet med andre luftkjølere på GTX serien utenom 285 og 260 som selges i løsvekt (Altså kun brikken og produsenten står fritt til å designe PCB)

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Nei, du får nok ikke solgt det for mer da nei.

De fleste når de handler brukt går etter billigste kort med GPU og garantien er da som oftest ganske gammel.

Har også sett at produsenter sliter med garantisaker når det er en annen eier enn den som først hadde kjøpt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...