Gå til innhold

Hjelp til valg av mob. GPS & WIFI Viktig. Ca 3000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er det snart påtide og bytte ut min Nokia n73.

Bruker denne med McGuider GPS + ekstern gps modul.

Vil gjerne fortsette og bruke dette programet, men vil ha gps innterigrert... :)

Mine viktigste kriterier er...

* Brukervennlig

* GOD GPS

* WIFI

* Gode taster

* Ikke touch screen

* ca 3000,-

Jeg har titta på følgene...

Nokia e52 denne er vel ikke ute ennå men.. :)

Nokia 6700 Classic

Sony Ericsson C905

Noen andre tips/råd kansje?

Endret av Haze2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Nokia N82? Den er støttet av mcguider ca 3000 = 3300 kroner. Du bør i hvert fall vurdere den.

Fra listen hos mcguider så ser det ikke ut som om noen av de telefonene du nevner over er med over støttede telefoner for mcguider utenom for dvd utgaven som er utsolgt.

Så litt for sent at du ikke ville ha touch, men ellers er jo 5800 expressmusic passende.

Endret av kalkulatoren
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar! :)

N82 er ganske litt "gammel" nå eller? men.. skal selfølgelig ta en titt på den :)

Ser at e51 står på listen, så da støtter den nok e52 også tenker jeg.

EDIT : Oki.. det var dvden det ja. Nå har jeg programet, så trenger ikke og kjøpe det igjen.

For det støtter jo Symbian tlf, og det er jo Nokia, så skulle da tru at den støtter de fleste modellene da..?..

Og det støtter vel flere enn det som er i listen tenker jeg...?...

Endret av Haze2003
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor den listen til mcguider er såpass kort :confused:

N82 er jo litt gammel ja, men den har jo xenon blitz og var nesten innenfor pricerange (ikke at du skulle ta bilder akkurat).

Jeg har aldri prøvd mcguider - er den mye bedre enn Nokia Maps som følger med Nokia telefonene?

Endret av kalkulatoren
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvorfor den listen til mcguider er såpass kort :confused:

N82 er jo litt gammel ja, men den har jo xenon blitz og var nesten innenfor pricerange (ikke at du skulle ta bilder akkurat).

Jeg har aldri prøvd mcguider - er den mye bedre enn Nokia Maps som følger med Nokia telefonene?

Greit og ha et ok kamera også men... ikke så viktig...

Nå har jeg testet Nokia Maps kun 1-2 ganger tror jeg.. ;) Og den bruker jo nettet, for og hente info. McGuider er alt-i-en, alså innstalerer prog + maps på tlf...

Endret av Haze2003
Lenke til kommentar
Nå har jeg testet Nokia Maps kun 1-2 ganger tror jeg.. ;) Og den bruker jo nettet, for og hente info. McGuider er alt-i-en, alså innstalerer prog + maps på tlf...

Det er ikke helt korrekt. Du kan bruke Nokia maps loader der du velger hvilke land du vil laste ned - så klarer den seg helt fint uten nett hvis du ønsker det. Veldig greit når en skal reise noe sted - da kan en laste ned kun de landene som en skal innom. Det som koster penger er sånn guiding - kjør til høyre og kjør til venste og sving her og så videre.

Det er jo mulig at det er et alternativ hvis det ikke er støtte for mcguider.

Lenke til kommentar
Ja,men vil høre andres synspunkter. Feks vs k850i som jeg mistet en gang for mye i bakken.

Greit, men hvorfor heller ikke lage din egen tråd?

Siden C905 var nevnt som et alternativ tenkte jeg det var interessant for deg også.

Får telefonen om noen dager gjennom arbeidsplassen.

Lenke til kommentar
Ja,men vil høre andres synspunkter. Feks vs k850i som jeg mistet en gang for mye i bakken.

Greit, men hvorfor heller ikke lage din egen tråd?

Siden C905 var nevnt som et alternativ tenkte jeg det var interessant for deg også.

Får telefonen om noen dager gjennom arbeidsplassen.

Oki da.. ;)

MEn.. noen andre som har noen tips etc?

Lenke til kommentar

Nokia N82 er ikke dum den altså. Selv om den kom ut for over ett år siden, er jeg fornøyd som nettopp tok en slik i bruk. Klar fin skjerm, god gps (men jeg bruker garmin topografisk), god musikkavspiller, 3,5 jack med tv-ut, veldig bra kamera med super blits, gode knapper og sist men ikke minst, symbian som gir mange muligheter med alle programmene som ligger ute!

Lenke til kommentar
Nokia N82 er ikke dum den altså. Selv om den kom ut for over ett år siden, er jeg fornøyd som nettopp tok en slik i bruk. Klar fin skjerm, god gps (men jeg bruker garmin topografisk), god musikkavspiller, 3,5 jack med tv-ut, veldig bra kamera med super blits, gode knapper og sist men ikke minst, symbian som gir mange muligheter med alle programmene som ligger ute!

Som du sier at den er gammel. Det jeg er litt "redd" for. Bedere og kjøpe nyere tlf?

men... er vel ikkke noe "garanti" når jeg kjøper nye tlf, at den er bedere... hehe

"Garmin topografisk" og det er?

Hva med en W715? http://www.sonyericsson.com/cws/products/m...lc=no&cc=no

Synes det er fin telefon, og helt ny ...

Du har denne?

Så fin ut den der ja.. :) Hvordan er GPS'en? Må jeg bruke program som følger med?

Eller kan mann innstalere progs selv? Hvordan er det på SE?

Lenke til kommentar

Garmin topografisk er GPS-kart som brukes i skog og mark. Den har inne alle høydeforskjeller, stier, naturområder osv. Veldig kjekk å bruke, spesielt til geocaching. Men hva er det du tror du "mister" om du går for en "gammel" mobil som Nokia N82? Den har nå alt jeg trenger. :)

Lenke til kommentar

Du har denne?

Så fin ut den der ja.. :) Hvordan er GPS'en? Må jeg bruke program som følger med?

Nei men vurderer det for min neste telefon. - Det følger med et GPS navigeringsprogram, se test her http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_w715/68933/1 - men SE bruker Java applikasjoner, så du er litt mer begrenset enn på en S60 selvsagt ...

Lenke til kommentar
Hva med Nokia 5800? :)

Så ikke at du ikke ville ha touchskjerm :p

Testet denne litt på fredagen... virket grei nok den.. men.. ikk lett og skrive sms på vel?

Garmin topografisk er GPS-kart som brukes i skog og mark. Den har inne alle høydeforskjeller, stier, naturområder osv. Veldig kjekk å bruke, spesielt til geocaching. Men hva er det du tror du "mister" om du går for en "gammel" mobil som Nokia N82? Den har nå alt jeg trenger. :)

Oki... skal ta en titt på den da... :)

Du har denne?

Nei men vurderer det for min neste telefon. - Det følger med et GPS navigeringsprogram, se test her http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_w715/68933/1 - men SE bruker Java applikasjoner, så du er litt mer begrenset enn på en S60 selvsagt ...

Oki... den virker int. Du får skrike ut når du har annskaffet deg den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...