Timeo Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Lagde meg nettop noen hjemmelagde burgere av kjøttdeig. De var ganske tykke, så når jeg skulle spise den ene så den helt rå ut innerst. Men jeg var sulten og spiste den likevel og tenkte på at jeg f.eks. ofte har spist blodige biffer og sushi. Men jeg begynte å tenke: Er det egentlig noe farlig å spise rå kjøtt? Kunne jeg spist en pakke med rå kjøttdeig uten at dette hadde vært farlig? Er biff og sushi mindre farlig enn kjøttdeig? Edit: Takk for svar Endret 11. mai 2009 av Bellicus Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Tartar-smørbrød lages jo med rå kjøttdeig. Endret 11. mai 2009 av Liquidkey Lenke til kommentar
Henrikse Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Såvidt jeg vet er fisk, okse og lam trygt å spise rått, så lenge det har blitt behandlet riktig. Jeg har hvertfall gjort det selv ved mange anledninger og lever ennå. Svin og fugl (unntak: and) bør gjennomstekes. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg regner med at det innerste(ustekte) likevel har blitt utsatt for ganske mye varme som tar knekken på en del bakterier Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Som sagt tidligere i tråden. Biff tartar er jo rå kjøttdeig. (Og en av mine favoritter). Har spist kilovis med rå kjøtteig og annet rått oksekjøtt. I tillegg til Sushi og svært mye annet "merkelig". Lever i beste velgående enda :-) Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det er helt ufarlig. Noe mer risikabelt er det dog, spesielt dersom maten allerede er "dårlig". Det er jo klart at godt stekt fordervet mat kanskje ikke er like farlig som rå. Kylling skal man være litt forsiktig med, kanskje mest med tanke på salmonella. Men de fleste av oss tåler litt diare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå