Gå til innhold

linux saksøkt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok heller at SCO er redde for at Linux danker ut rådyre Unix...

Hva kan de uansett gjøre for å stoppe utviklingen av linux? Det vil alltid være noen som fortsetter å bygge på linux-kjernen, enten det er "ulovlig" eller ei. Dessuten så er det vanskelig å definere hva som er direkte avskrift og "egenprodusert" kode fra programmereren sin side, med mindre det er snakk om flere sider med helt lik kode.

Lenke til kommentar

Dette er steingammelt nytt. SCO har hyra inn en kjendis-advokat med suing som spesialitet. Dere vet hvordan det funker der borte, suing er butikk, en del av alle firmaers forretningsstrategi.

Slashdot.org og osnews har skrevet om dette lenge.

Lenke til kommentar

Dette er steingammelt nytt. SCO har hyra inn en kjendis-advokat med suing som spesialitet. Dere vet hvordan det funker der borte, suing er butikk, en del av alle firmaers forretningsstrategi.

Slashdot.org og osnews har skrevet om dette lenge.

Dette er landet der hvis du går forbi noen som blør i hjel og gir faen slipper du fri, mens hvis du hjelper til kan du bli sua for ikke ha gjort det rette.

Angel-saksere får ikke helt til dette med lov, rett og ansvar for egne handlinger, synes jeg.

Lenke til kommentar

i tillegg så er itavisen jalla-avis med sensasjonsnyheter.

legg merke til hvordan det i "artikkelen" det kommer fram en forståelse at dersom "linux" taper en rettssak i usa vil det bety kroken på døra i hele verden.

itavisen = se & hør

Lenke til kommentar

først når jeg så at linux blir saksøkt så tenkte jeg på MS med en gang, siden at jeg leste det på DIGI.no her en dag, at MS hadde/skulle saksøke linux for et eller annet, men så hviste det seg at MS brukte noen unix koder osv, på sine servere, f. eks Hotmail.com osv, og leste også at det er noe unix kommandoer i selve windows også, så MS er ikke helt fri for feil. og jeg satt og tekte litt selv også på hva SCO holdt på med siden at dette firmaet er med i United Linux prosjektet, men, men. men det er vel mange som har lyst til å ha linux vekk pga at det er åpen kildekode, og pga at det er gratis. men linux er jo dø bra, og dønn stabilt, og som en av dere sa så kommer det alltid til å være noen som bygger opp kjernen i linux på nytt, eller bygger videre på den. så linux kommer ikke til å bli borte med det første iallefall.

denne posten er ikke et angrep på MS altså.

Hmmmm, litt rart at et Selskap som er med å utvikle linux har lyst til å saksøke linux.

skjønner ikke det jeg men.

kan hende jeg er litt på jorde her men, og at jeg blander sammen to ting.

Lenke til kommentar

Nei, dette er bare latterlig :lol:

Et typisk resultat av kommersialismens og kapitalismens trang til å drepe alt som er gratis, velvillig og til nytte for hele samfunnet...

Det er utrolig hvordan en politisk retning som går ut på at alle skal prøve å gjøre det best mulig for seg selv, og drite i alle andre, kan styre hele verden...

Hvis menneskeheten og samfunnet hadde samarbeidet i stedet for å konkurere, så hadde verden vært et så uendelig mye bedre sted å leve i...

Det eneste vi kan gjøre er å stå imot, vise hva vi syns om dette, og nekte å være med på det lenger! :yes:

En fortvilt og oppgitt MarcelSB

Lenke til kommentar

Hvis menneskeheten og samfunnet hadde samarbeidet i stedet for å konkurere, så hadde verden vært et så uendelig mye bedre sted å leve i...

Litt konkuranse er det vel fint å ha, men at storkara tar seg til rette på den måten som de gjør nåfortiden, er det veldig få som tjener på. Jeg må si meg enig med Wil her, jeg fatter IKKE hva SCO egentlig driver med, siden de driver med Linux selv. Kunne godt tenkt meg å prøve OpenLinux'n dems (kanskje kjøpt den også), men det blir vaffal ikke aktuellt nå!

Lenke til kommentar

de gutta der for bare holde på så ser de hvor langt de kommer liksom, hehe, nesten sånn at hvis linux går under, så ville en hel dataverden dø ut, siden at det er mange som liker linux nå i dag. men det vil alltid være en kamp mot linux, siden at det er open source de holder på med, men jeg ville heller vært glad jeg da, pga at kunne open source gått videre til flere OS platfomer. faktisk så tror jeg ikke at det er noen firma, hverken MS eller SCO eller noen av de andre selskapene har kontroll over linux i det hele tatt, for det utvikles ganske ofte, sånn som det kommer jo enten en helt ny distro eller en oppgradert versjon av en linux flere ganger i året, blir vanskelig å stoppe det ja.

Men jeg liker linux jeg så det gjør ikke meg noe :D

Lenke til kommentar

1. SCO saksøker IBM, ikke Linux. Det er ikke sagt noe om at det er proprietær kode i selve Linux-kjernen.

2. Slutt nå å påstå at tingen med Linux er at den er gratis. Den er det kun som en konsekvens av at den er fri, som i GNU, som definerer frihetsprinsipper som går på FRIHET, ikke PRIS. Om PRIS var tingen, hadde vi alle brukt andre operativsystemer som både er bedre støttet, lettere i bruk, og i mange tilfeller raskere til desktopbruk enn Linux (disse finnes, og til gratis nedlasting, men nesten ingen bruker dem, gjett hvorfor?). Eller man bruker Windows, som for svært mange uhederlige brukere allerede er «gratis».

Lenke til kommentar

blir litt sur på sånne poster som det her, det var ikke snakk om å rakke ned på noen oprativsystem her, ikke linux heller. linux er et bra oprativsystem, og det vil være noen som iiiiiikke liker linux også, men det må de jo få lov til, tingen med linux er ikke at den er gratis, det har jeg ikke sagt, men det er vel en av grunene til at noen velger linux også, men de viktigste grunnene er vel at det er sikkert, lite virus, og sikkelig bra ting. for alt kan jo konfigueres i linux, så godt som iallefall. men som sagt alle må jo få komme med sin mening.

Helt greit det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...