griffin95 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hei det er kommet ny modell: ASUS EEEBOX PC B204 som klarer og kjøre HDTV http://www.klikk.no/teknologi/data/article455672.ece Jeg er også på jakt etter noe som kan kjøre spotify på tv & stereo anlegget, uten at jeg må ha på den stasjonære pc som står i 2.etg. Må kunne sees på Flatskjerms tv og spdif utgang på lyd og lite støy når kun spotify går. Helst tråløst tastatur, men det kan løses med bluetooth sender. Noen som har tips og som har fornuftig pris (maks 4000,- ) Griffin95 Lenke til kommentar
karakas Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Etter det jeg har hørt så sliter EEE PCen med 1080p materiale så Acer sin er nok å foretrekke fremfor denne, men ION-plattformen har en stor svakhet i prosessoren, så jeg kommer ihvertfall til å holde meg unna, men om du ikke er så nøye på litt forsinkelser i navigasjonen så bør det gå greit. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Du får Asus Pundit til samme pris med Intel C2D e5200: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85767 Endret 14. mai 2009 av obergeru Lenke til kommentar
Dezzorex Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Fikk min Acer Revo på Tirsdag, og vil personlig si meg svært fornøyd. Etter en svært lang "installasjon" av Vista og drivere mm. (Sikker på at det tok to timer, og igjen føler jeg hat for at Acer ikke velger å inkludere all programvare i imaget de laster inn når du velger språk). Har lagt inn MediaPortal med MovingPictures og MP TVSeries, og dette funker nydelig. Takket være DXVA kodeker kan jeg spille av HD filmer i matroska format helt nydelig. I tillegg kjører den uTorrent med webui og rss downloader slik at den kan laste ned selv diverse lovlige videoklipp automatisk til maskinen. Å spille av f.eks trailere fra Apple, i mov format gir dessverre resultat i hakking når man forsøker 720p eller mer, dette grunnet mangel på hw aksellerte kodeker, og prosessoren er jo dessverre svært treig. Eneste jeg til nå har å si negativt om den er at den lager mer bråk en forventet, men da jeg byttet ut Xbox 360en som medieavspiller med denne, så er dette en klar forbedring. Maskinen ved idling lager ikke så mye bråk, men da min står på hele tiden, med masse diverse programvare føre jo dette til at den utvikler varme og det må jo kjøles ned... Vurderer å legge inn Windows 7, men foreløpig utsetter jeg det, da jeg har dårlig erfaring med Acer og kun image på disk. Har ved tidligere anledning vært borte i at når jeg har installert annet operativsystem på en Acer at man ikke kan boote fra recoverydisken, så vurderer å evt vente til jeg skaffer meg en ekstern dvd-brenner, da dette er eneste måten Acer tilbyr å få ut recoveryen eksternt. Endret 15. mai 2009 av Dezzorex Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 hvis en bytter ut harddisken med en større disk og legger in WHS - hvis dette er noe å anbefale da? kan feks Media portal ol kjøre i WHS? Igjen hvis dette er å anbefale? da får en jo hjemmeser og mediaserver i en - alt direkte tilkoblet TV. joda det finnes jo sikkert andre alternativer og. Nå er ikke medfulgte mus og tastatur trådløs etter det jeg har skjønt. Hvis en feks kjøper en vanlig trådløs bluetooth dongle, så kan en vel bruke hvilken som helst mus og tastatur? Hva med feks Harmony's fjernkontrol? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 hvis en bytter ut harddisken med en større disk og legger in WHS - hvis dette er noe å anbefale da? Ville heller lagt inn Ubuntu med XBMC Nå er ikke medfulgte mus og tastatur trådløs etter det jeg har skjønt. Hvis en feks kjøper en vanlig trådløs bluetooth dongle, så kan en vel bruke hvilken som helst mus og tastatur? Hva med logitech diNovo mini? Hva med feks Harmony's fjernkontrol? Da trenger du en IR mottaker Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 hvis en bytter ut harddisken med en større disk og legger in WHS - hvis dette er noe å anbefale da? Ville heller lagt inn Ubuntu med XBMC Nå er ikke medfulgte mus og tastatur trådløs etter det jeg har skjønt. Hvis en feks kjøper en vanlig trådløs bluetooth dongle, så kan en vel bruke hvilken som helst mus og tastatur? Hva med logitech diNovo mini? Hva med feks Harmony's fjernkontrol? Da trenger du en IR mottaker I utgangspunktet ser jeg vel heller Logitechs fjernkontroll som bedre og mer praktisk og ikke minst mindre. Gi meg noen erfaringer hvis du har? Det holder med vanlig IR mottaker regner jeg med? Har en gammel liggende som kom med en HP maskin for en del år siden - vil den fungere? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg bruker Logitech Harmony 555 og XBMC. Det fungerer veldig bra. (Fungerer også bra i Mediaportal). Tenkte meg Mini tastaturet som erstatning for fjernkontroll pga. bluetooth med bedre rekkevidde. Har også Logitech DeNovo Edge tastatur som jeg er veldig fornøyd med. Den gamle irmottakeren fungerer sikkert. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 så vurderer å evt vente til jeg skaffer meg en ekstern dvd-brenner, da dette er eneste måten Acer tilbyr å få ut recoveryen eksternt. Det må da finnes noen virtual burner der ute. Googla litt kjapt: http://www.virtualcd-online.com/ Lenke til kommentar
Dezzorex Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 så vurderer å evt vente til jeg skaffer meg en ekstern dvd-brenner, da dette er eneste måten Acer tilbyr å få ut recoveryen eksternt. Det må da finnes noen virtual burner der ute. Googla litt kjapt: http://www.virtualcd-online.com/ Tenkte tanken selv i går, men gadd ikke å google. Tusen takk, får vurdere å prøve det Har sikla på diNovo Minien siden en kompis kjøpte seg den for noen måneder tilbake for sitt mediesenter, så tror nok jeg går for en sånn etterhvert. Foreløpig bruker jeg bare Logitech trådløst tastatur, og mus. Men dessverre er ikke rekkevidden og signalstyrken kjempebra på 2.4Ghz utstyr, så Bluetooth er å foretrekke. Synd den er litt dyr. Koster tross alt over 1/3 av prisen for maskina Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Har kjøpt meg denne (med 2 GB RAM og 160 GB HDD). Vista-installasjonen var usannsynlig treg, men heldigvis lå det en 80GB-partisjon uten data klar til Ubuntu 9.04 (som var tanken fra starten av). Så med siste beta-drivere fra NVIDIA og XMBC med VDPAU slått på, så fungerer dette utmerket. Kjører et minimalt oppsett med GNOME (uten Compiz), og systemet oppleves ikke tregt i det hele tatt. Booter veldig kjapt med EXT4 som filsystem. Lønner seg å sette BIOS til å sette av 512 MB RAM til skjermkortet. Endret 8. juni 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har du testet med litt mer krevende interface også, som inkl compiz osv? ..hadde vært spennende å vite hvordan det fungerer også.. Vanlige 1080P mkv-filer fungerer helt utmerket med oppsettet du har nå?? Har tenkt å kjøpe denne når jeg kommer tilbake fra sommerferie i august Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Fikk, meg også denne i hus på mandag. Som andre sier, Acer har stappet PC`em med diverse dill dall, så dette måtte avinstalleres, for ikke å snakk om hvor lang tid det tok å installere Vista, he he. Så, til surfing se videoer på YouTube er den perfekt til, rett ut av esken. Men, til HD avspilling i vanlig Windows Media Player eller VLC er den ubrukelig, hakk, hakk, hakk. Mye av grunnen til at eg kjøpte denne PC`en var at DinSide skrev følgende: Men hva med HD-avspilling? Det er tydeligvis dette den er laget for, det gikk helt greit! Både 720p og 1080p fungerte utmerket. Det eg skulle vist var hvilken spiller var det de brukte når de testet fordi som nevnt så fungerer den ikke med WMP og VLC når det gjelder HD. Så googla litt og Windows Media Player Classic, ble anbefalt, her fungerer HD fint:) Har noen andre på forumet andre anbefalinger, eg er ikke ute etter å installere Linux. Leste litt gjennom denne guiden. Noen som har testet de som skrives her? Tenkte eg skulle installere Windows 7 på PC`en, noen som har testet, noen tilbakemeldinger? Endret 19. august 2009 av Wooho Lenke til kommentar
Jspn Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Har en 32" hd-ready tv jeg skal koble denne maskinen opp mot. Den skal kun vise en powerpoint presentasjon i loop, som kjører fx presenter ved siden av. ' Hvilken oppløsning kan jeg forvente? Viktig at dette ser fint ut, da det skal leses av mange. Noen som har erfaringer med muligheten for å feste denne bak en tv som henger på veggen? Hvordan skal dette festes? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Har denne digital lydutgang slik at jeg kan koble den rett til reciveren? Er det mulig å bruke tvkort sammen med denne, feks mitt floppy dtv kort? Lenke til kommentar
anerz Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Recovery av operativsystemet ligger på en egen partisjon på disken, denne kan jo brennes til dvd men har ikke tilgjenglig ekstern dvd brenner. Er det noen måte man kan "brenne" restore partisjonen til en usb minnepenn for boot? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå