Gå til innhold

Kan denne anbefales - Acer REVOlution R3600

Anbefalte innlegg

Sett litt på denne maskinen som er kommet.

Jeg ønsker meg en liten og veldig støysvak PC som kan kobles til TV med feks HDMI for å se på filmer og musikk, HD materiale og vanlig. Alt dette liggende på maskinen, ellers streame fra WHS serveren min. Det vil bli brukt minimalt om kanskje ingenting med spilling.

Kanskje svært få som har noen erfaringer enda med denne maskinen, men er det noen som ville anbefalt denne for mitt bruk?

Hva med feks interne disken - noen som vet om denne kan evt byttes med en større?

I og med at denne ikke har DVD spiller ol, hvordan da med installering av OS - dette kan vel installeres direkte over nettet?

Hvordan blir det med streaming av HD filmer og slikt? Nå har jeg kun en HD-ready TV.

Kan RAM oppgraderes?

Vil det bli bedre å kjøre Windows 7 fremfor Vista?

Noen som vet type Ethernet dette er?

Kan en oppgradere innmaten?

Endret av pierce007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke så stor kjennskap til maskina, men vil tro det er vrient å bytte ut den interne disken. RAM'n burde gå greit. Du installerer OS ved hjelp av minnepinne du lager fra en annen pc med cd-rom. Windows 7 tar både mindre RAM og er generelt bedre enn Vista har jeg hørt, så tørr tippe det er bedre.

Lenke til kommentar

Tilbakemeldingene jeg har lest er at den er "helt grei".

Den kan spille av alt av HD materiale med linux og XBMC VDPAU, men den virker generelt litt "treg" pga prosessoren/hardisk.

Er du ute etter en ren HTPC frontend med en lettvekts linux variant for avspilling av media, tror jeg det er et godt valg.

SSD disk vil sikkert øke "opplevd ytelse".

Jeg synes den er for dyr i forhold til ytelse, linux varianten til ca 1500 kr virker mer intresant, men det er vel ingen norske webshop som har tatt den inn.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Den kan spille av alt av HD materiale med linux og XBMC, men den virker generelt litt "treg" pga prosessoren.

Er du ute etter en ren HTPC frontend for avspilling av media, tror jeg det er et godt valg.

Men som "pc" vil den virke litt treg hvis du ikke kjører en lettvekts linux variant.

Har forsåvidt kommet over det samme.

Vil aldri bli brukt til vanlig PC bruk..det har jeg skjønt ikke fungerer så godt. For det meste streaming av musikk og filmer og bilder. En ren stue/HTPC maskin egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg har såpass stor tro på denne maskinen som medieavspiller at jeg har bestilt 2 stykker. En med Vista og 160 gb disk og en med linux og 8gb disk.

Disse skal brukes ene og alene til avspilling av video, stort sett dvd-image og hd video (720 og 1080p) med xbmc i linux. Pr. i dag har jeg en selvbygget maskin med intel atom og nvidia geforce 8400gs som spiller av alt jeg har gitt den av media, så ser ingen grunn til at revo skal gjøre jobben noe dårligere.

Har sett bilde av maskinens innside, og det ser ikke ut til at det er noe problem å bytte ut RAM, harddisk eller wlan kort.

Ser virkelig frem til disse kommer i hus!

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt den fra simplyacer.com med shipping til en venninne i London.

Gjorde først et forsøk på å handle fra play.com, men de nektet å levere til norge eller annen adresse enn den kredittkortet er registrert på.

De har antatt levering 18 mai, akkurat som play.

Lenke til kommentar
Jeg har såpass stor tro på denne maskinen som medieavspiller at jeg har bestilt 2 stykker. En med Vista og 160 gb disk og en med linux og 8gb disk.

Disse skal brukes ene og alene til avspilling av video, stort sett dvd-image og hd video (720 og 1080p) med xbmc i linux. Pr. i dag har jeg en selvbygget maskin med intel atom og nvidia geforce 8400gs som spiller av alt jeg har gitt den av media, så ser ingen grunn til at revo skal gjøre jobben noe dårligere.

Har sett bilde av maskinens innside, og det ser ikke ut til at det er noe problem å bytte ut RAM, harddisk eller wlan kort.

Ser virkelig frem til disse kommer i hus!

Ble litt overbevisst selv, så jeg bestillte denne igår. Får den i hus iløpet av kvelden. Gleder meg til å teste den ut!

Lenke til kommentar

Den kan spille av alt av HD materiale med linux og XBMC VDPAU, men den virker generelt litt "treg" pga prosessoren/hardisk.

Er du ute etter en ren HTPC frontend med en lettvekts linux variant for avspilling av media, tror jeg det er et godt valg.

SSD disk vil sikkert øke "opplevd ytelse".

For dei som ikkje er så trygge på linux og VDPAU, kan det jo nemnast at ein kan køyre XBMC med ein external player. Viss ein benyttar seg av ein external player som støttar hardware akselerasjon, så vil det bli ein fantastisk XBMC maskin.

Har sjølv idag ein Small form factor Dell maskin som køyrer XBMC. Denne har eit integrert Intel 945G skjermkort. Vha ein external player, køyrer denne HD materiale heilt fint. Gledar meg til å få ein ION i hus, og få satt denne opp med XBMC.

Dog litt usikker på om eg skal vente til ATOM N330 kjem.

Lenke til kommentar
Noen som vet type Ethernet dette er?

Det er stort sett oppgitt 100mbit hos nettbutikkene, men jeg er ganske sikker på at den har gigabit. Det er hvertfall det som er listet opp på nvidia sine sider med spesifikasjoner for ion platformen.

Forøvrig ingen toslink eller coax på maskinen.

Lenke til kommentar
Du mener at du kjører hd materiale via f.eks vlc eller liknende?

Min Vistamodell ble feilsendt ca 140 mil, så redd jeg ikke får den før til helgen :(

Stemmer. Ved at XBMC 'brukar ein anna avspelar' som utførande enhet - så får videoavspelinga i XBMC egenskapane til den eksterne spelaren. Så gitt at Hardware støttar DXVA, VDPAU etc - så skal ein fort sjå at det blir fart i sakene.

945G støtter vel ikke DXVA eller VDPAU? I så fall er det ren CPU belatning...
No blei eg sannaleg usikker. Kanskje eg blingsa på grafikk-chippen. Eg veit maskina mi støttar DXVA ser du. Eg skal sjekke dette når eg kjem frå jobb idag! :-)

Beklagar feilen.

Ein anna veldig intressang ting er jo at Nvidia ION har grafikk chip basert på 9400M - og denne støtter CUDA ( http://en.wikipedia.org/wiki/CUDA )

Sitat:

CUDA (originally an acronym for Compute Unified Device Architecture although this is no longer used) is a parallel computing architecture developed by NVIDIA. Simply put, CUDA is the computing engine in NVIDIA graphics processing units or GPUs, that is accessible to software developers through industry standard programming languages. Programmers use 'C for CUDA' (C with NVIDIA extensions), compiled through a PathScale Open64 C compiler,[1] to code algorithms for execution on the GPU. CUDA architecture supports a range of computational interfaces including OpenCL [2] and DirectX Compute [3].
Dette burde ikkje væra noko problem for til dømes XBMC utviklarane å utnytta.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...