JarlG Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hei! Har nylig installert nyaste versjon av Windows 7: 7100 RC, i 64-bit. Foreløpig likar eg det veldig godt - mykje betre enn Vista! Likevell så følar eg ein ting manglar: sikkerheit. Eg kjem derfor hit i søk om anbefalte antivirusprogram, brannmurar, antispywareprogram, osv. Nokon anbefalingar? PS: Har sjølvsagt brukt Google, men fikk ikkje alle mine 'problem' løyst der, dessuten så kan ein samletråd / guide for sikkerheit i Windows 7 vere ein idé? Takk! Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Antispyware får du allereie innebygd i win 7 med Windows Defender, eg har alltid foretrukke AVG antivirus (gratisversjonen). Ekstra brannmurprogram bruker eg ikkje då Windows alt har ein brannmur og alle breibandsmodem kjem med brannmur. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg har innstallert Avira Antivir. Fungerer utmerket. Ellers kan du sjekke Microsoft sin liste over antivirus som er kompatibel med Win 7. Win 7 har innebyggd brannmur, fungerer sikkert helt greit. Av anti spy/mal/ad-ware er det Malwarebytes Antimalware, og Super AntSpyware som anbefales. Les også Hardware.no sin test av antispionvare Sikkerhetsguide kommer sikkert, selv man stort sett kan bruke de samme programmene som i vista/xp. Agentspoon har i hvert fall laget en opptimaliseringsguide. PinguShow: Windows Defender er ubrukelig. Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg har god erfaring med Avast Home (gratis). Er på Norsk. http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Antivirus: Avira Brannmur: Comodo Firewall eller Online Armor Anti-Maleware/Spyware: SAS eller/og MBAM Alle de funker bra her, og er de anbeflate i Antivirus-delen av forumet Lenke til kommentar
Wolden_91 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg bruker ESET smart security 4, det fungerer fint, men du må betale for det Mikael Wolden Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Mitt oppsett er: Avast,Superantispyware og Malwarebyte. Alle er gratisversjoner og det fungerer utmerket! Lenke til kommentar
pstub Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 NOD32 antivirus for the win! www.eset.com Det er ikke gratis, men du dæven så bra det er! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå