billywillie Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Sitter med en fujitsu-siemens amilo pro 2055. Som har fått dette viruset + kanskje noe mer. Problemet med denne maskinen er også at cd spilleren ikke fungerer. Maskinen går bare til oppstart der jeg får valget mellom vanlig, sikkerhetsmodus osv. Og der er det full stopp. Har nå tatt ut harddisken og skanner denne via en annen med en usb adapter. Spørsmålet er. Hvordan fjerner jeg dette og kan jeg reparere oppstartsektoren via usb adapteren? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Du kunne forsøke å kjøre en chkdsk /r på den harddisken som er problematisk. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Litt dumt spørsmål kanskje, men hvordan kjører jeg chkdsk /r Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Du skriver fra kjør-feltet (start->kjør): chkdsk volume:/r (volume = stasjonbokstaven til den hdd som skal sjekkes) Endret 11. mai 2009 av norbat Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Ok takk for den. Nå skjer det ting. Nå starter windows og jeg kommer til den blå påloggingsskjermen. Når jeg trykker på brukernavnet for å logge på så sier den logger inn men plutselig så logger den av. prøvd mange ganger og det samme skjer hver gang. Noen som har gode råd nå. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Skjer det samme om du starter pc'n i sikker modus (tapp F8 under oppstart, velg sikkermodus) ? Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Ja det samme skjer i sikkerhetsmodus. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Har kommet litt videre men er egentelig like langt. Kjørte partition magic og sjekk disc for error. fikk denne feilmeldinga som partition magic ikke kunne reparere. warning 1627 upcase table incorrect, file 10 (128) Kjørte deretter chkdsk (volume):/f og den sier at nå er alt ok. Tok også ny sjekk me PM. og alt var bra. Problemet er jeg kun fortsatt ikke kommer lenger enn til log on skjermen. logger på og den logger av 2 sek etterpå. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Ingen som har gode råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå