Anew Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) ...det kan virke som om enkelte kjøper dyre, værtettede, superrobuste objektiver, men bare tør bruke dem i støvfrie rom med streng luftfuktighetskontroll... og UV-filter. Endret 12. mai 2009 av Anew Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Emaljen i tennene er også mer robust enn glass, men fjernes fort med syrer. Det er i hvertfall flere steder som påstår fingerfett skader coatingen. Bl.a precisioncamera.com og scott kelby.. Personlig så prøver jeg å unngå å få fingrene borti, samt å ikke rengjøre uten at det er nødvendig Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Tidligere når dette har blitt spurt etter har det ofte blitt linket til en side der det er tatt ett bilde av en kontainer el. der frontelementet er knust.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Denne ja: http://www.lensrentals.com/news/2008.10.30...ement-scratches Forøvrig så er fingermerker en av de få tingene jeg forsøker å fjerne så fort som mulig. (og da stort sett med en blanding av spytt og t-skjorte/skjorte) Ikke fordi jeg er redd for at syrene i huden min skal spise opp den tykke metallcoatingen, men fordi jeg faktisk har opplevd - i motsetning til det meste annet folk går rundt og er redde for at skal ramme det dyrebare glasset sitt - å få bilder ødelagt som et resultat av slike fingermerker på glasset. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 nå skal det også være sagt at bildene er veldig uklare og motlys hadde vært rimelig håpløst;) Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Rensevæske med fettløsende effekt. Eller mikroskopisk mengde Zalo på fuktig klut etterfulgt av flere omganger med lunkent vann på ren klut/pussefillle som er garantert fri for partikler som kan ripe. -Lazy Hadde vært forsiktig med den fremgangsmåten der og bare slenge på ulike rensemiddel. Coatingen tåler mye, men mange kjemikalier som fort tar knekken på den. Mente selvsagt rensevæske beregnet for optikk, ikke det du bruker for å åpne tette avløp eller det du fjerner asfaltflekker fra bilen med. -Lazy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå