kimare Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg ville tatt med begge til Japan Photo og forklart hvorfor du ikke er fornøyd (ta gjerne med eksempelbilder). Jeg er sikker på at du får hjelp, enten ved at det forklarer deg hva du gjør galt (om du gjør noe galt) eller sender kameraet inn til sjekk på verkstedet. Du har alt å vinne, ingen blir sparket for å hjelpe deg, i såfall skal jeg personlig kontakte Stephan og riste han. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Lysmålingen står på evaluerende. Exif'en på bildet sier noe annet... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Lysmålingen står på evaluerende. Exif'en på bildet sier noe annet... Jepp, EXIF sier senterveid. Er usikker på om bildet allikevel er i det lyseste laget Tom Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Beklager hvis jeg ga litt feil info. Her legger jeg med et bilde av katta med Sony'en. Tatt fra stativ på auto. Helt grusomt etter min smak. Legger også med et bilde tatt av f.eks. A470 jeg har. Dessverre er ikke hue til katta i fokus, men dere skjønner poenget. Tilslutt tok jeg også med et bilde med 350D. Med det kameraet mener jeg det nesten ikke er mulig å ta dårlige bilder. Endret 13. mai 2009 av Spartan Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Men det første som slår meg er at dette ligner i større grad på en eksponeringsfeil enn et objektivproblem. Overeksponert eller ikke, dette var et typisk eksempel på tragisk bildekvalitet. Bildet er blast, kontrastløst, har store mengder CA og svake farger. Det ser ut som det er tatt gjennom et møkkete vindu (eller et billig UV-filter)... Edit: Og bildet av katten viser mer av det samme. Endret 13. mai 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
kimare Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Overeksponert eller ikke, dette var et typisk eksempel på tragisk bildekvalitet. Bildet er blast, kontrastløst, har store mengder CA og svake farger. Det ser ut som det er tatt gjennom et møkkete vindu (eller et billig UV-filter)... Edit: Og bildet av katten viser mer av det samme. Blast, kontrastløst og svake farger antar jeg henger sammen med eksponeringsproblematikken. CA kan være et problem som i tillegg blir forsterket av at objektivet ikke henger med når oppløsningen er 14mp. Nå har jeg ikke engasjert meg veldig kraftig i entrymodellene til Sony, men foreløpig har jeg ikke inntrykk av at denne type bilder er et generelt problem med noen av Sony's begynner modeller. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg hadde ikke problemer med min A300, den er bare 10mp dog. Men jeg brukte heller ikke 18-70en, brukte mest en Tamron 18-250 og en Minolta 28-75, og jeg var fornøyd med bildekvaliteten. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Fanboykrangel fjernet og PM'er uttdelt. Endret 14. mai 2009 av Patience Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Dette er svaret fra Sony Norge: Exempelbilden ser ut att ha korrekt exponering då den är inställd på Center Metering mode. Att bilden ser oskarp ut kan bero på DPI värdet. Ni kan justera detta i valfritt redigeringsprogram och se om ni upplever en skillnad. He he, konklusjonen er at altså dette er et helt normalt (ubrukelig) Sony kamera. Nå er jeg veldig glad for at jeg slapp å betale selv for slikt søppelprodukt. Aldri mer Sony for meg. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Dette er svaret fra Sony Norge: Exempelbilden ser ut att ha korrekt exponering då den är inställd på Center Metering mode. Att bilden ser oskarp ut kan bero på DPI värdet. Ni kan justera detta i valfritt redigeringsprogram och se om ni upplever en skillnad. He he, konklusjonen er at altså dette er et helt normalt (ubrukelig) Sony kamera. Nå er jeg veldig glad for at jeg slapp å betale selv for slikt søppelprodukt. Aldri mer Sony for meg. Eller kanskje du rett og slett er en ubrukelig fotograf? Hvem vet? Det fins massevis av innstillinger i et kamera for å få bildene slik du vil ha de. Men men. Du vil ikke savne Sony. Sony vil ikke savne deg. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Eller kanskje du rett og slett er en ubrukelig fotograf? Takk for den. Er man altså så dum at man kjøper et Sony produkt så er det like greit å få høre hvor udugelig man er. Endret 15. mai 2009 av Spartan Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Ja nå har vi jo fått dette kameraet(A300), så fjern som jeg er med speilreflekskameraer så trodde jeg at fikk med en linse(Objektiv av en slag) i pakken.. Men det var det jo ikke da, det sto riktig nok bare "kamerahus". Så burde nok skjønt at linse ikke var med.. Men nå må jeg ha en linse av en slag til dette kameraet.. Skal brukes til det som står i første innlegget, vet ikke hvor mye zoom som er kjekt og ha.. Kanskje vanskelig for dere og svare på hva jeg burde kjøpe, men tips taes nok engang i mot med en stor takk http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1092537;c:100577 Funker den? Syntes det er kommet noen litt negative innlegg i det siste omkring sony, burde jeg ta i bruke angreretten min og kjøpe ett annet kamera med ett objektiv til en pakkepris? fælt og være totalt kunnskapsløs innenfor ett område, hehe.. EDIT: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345550 dette f.eks? Endret 19. mai 2009 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg synes du skal kjøpe et godt objektiv til Sony-en. F.eks. denne. Den er meget bra. Alternativt denne. Det er særlig en som har vært veldig negativ; og der kan det se ut som om det er en kombinasjon av flere ting, så jeg ville ikke vurdert det så tungt. Tom Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg synes du skal kjøpe et godt objektiv til Sony-en. F.eks. denne. Den er meget bra. Alternativt denne. Det er særlig en som har vært veldig negativ; og der kan det se ut som om det er en kombinasjon av flere ting, så jeg ville ikke vurdert det så tungt. Tom Den er god, valgte den rimeligste av de to alternativene du satt opp. Ikke på lager, men bestiller så kommer den nok snart Takk for svar! Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg synes du skal kjøpe et godt objektiv til Sony-en. F.eks. denne. Den er meget bra. Alternativt denne. Det er særlig en som har vært veldig negativ; og der kan det se ut som om det er en kombinasjon av flere ting, så jeg ville ikke vurdert det så tungt. Tom Enig med Tom Det er noen bra og billige bruktkjøp der ute og nå( de som har stått litt tid ute er det prutningsmonn på og), hvis du trenger fler objektiver: Denne feks, hvis du trenger en god tele: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17393443 Eller tele og fast: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnno...y&id=107205 Eller ett veldig bra allroundobjektiv til en billig penge: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnno...y&id=107166 Og hør om du kan "plukke" fra disse annonsene hvis du trenger blits eller annet: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnno...y&id=107819 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17419103 Og bruk http://www.dyxum.com/lenses/index.asp som referanse når du leter etter utstyr Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Var ute og fotograferte idag. Et av bildene kom ut slik: Endret 19. mai 2009 av Spartan Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Og det var ikke som du ville ha det? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Og det var ikke som du ville ha det? Synes du det ble brukbart denne gangen ? Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Det er jo så og si å umulig å mene noe som helst når en ikke vet noe om lysforhold eller andre data.... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Inkluder exif, så er det lettere å si noe. Ser ut som rimelig grei men kanskje litt mørk eksponering for sentrumsveid. Men vanskelig å si uten å vite hva du har brukt. Endret 20. mai 2009 av Sutekh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå