jpsalvesen Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hei, Jeg leter etter noe pent å bekle verandagulvet mitt med. Det er en veranda over min veranda, men det hender at gulvet blir litt vått og det blir snø der om vinteren - så det er viktig at belegget tåler litt. Dessverre er ikke verandaen egnet til å legge fliser, så da er jeg på jakt etter noe à la naturfibre eller et pent kunstgress-underlag som ikke er grønt. Noen som har noen anbefalinger? Siden jeg bor innenfor ring 3, så er det endel støv i lufta. Derfor sikter jeg på et grått (eller deromkring) belegg. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Da legger du et epoxybelegg, som du fint kan få i flere farger ved å velge ønsket top coating. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Grått, ute hvor det utsettes for fukt - da er syntetfiberet polypropylen tingen, for det tørker fort og lett og råtner ikke. Spør i en teppeforretning om de har noe de anbefaler - kanskje dette er tingen? Særlig hvis du har muligheten til å rulle det sammen og lagre det tørt i snøsesongen? Ellers finnes "balkonggress" også i grått. Dersom du insisterer på naturfibre, slår det meg at hamp, som man pleide å bruke i tauverk til sjøs før i tida kan egne seg. Eller sisal eller kokos. Brunbeige matter av slike fibre har jeg sett på balkonger føritida, men om noen eller hvem selger det i dag vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Etter at jeg skrev innlegget over har jeg fått reklame i postkassa fra både Bohus og Møbelringen som bl.a. inneholdt "utetepper" i størrelse 160x230 cm. Priser fra 599 til 1399 kr. Så dersom disse målene kan passe noenlunde, kan også møbelbutikker være et alternativ. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Så fett. Tusen takk for tipsene, Svinks. Han på Teppabo mente at kun syntetisk gress tåler å være ute hele utesesongen. Men jeg kan jo se om jeg finner noe syntetiske greier som ser litt mindre gressete ut. Så noe på nettsidene til teppeland som så ganske greit ut. Teppabo hadde også noe grå syntetiske greier, men når selger oppgir at det er vanskelig å rengjøre og det ikke tåler så mye sol, så .., Leter etter en fin treseter i flett med chaiselong. Og grønt fakegress + moderne treseter er litt .. spesielt. Den verandaen min har sett halvveis ut i flere år nå, på tide å gjøre meg klar for en sommer med frokost i sola! (om sommer'n ikke regner vekk..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå