Reticent Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Lite respons i database-delen så jeg prøver meg her også. Her er en forenklet fremstilling av en databasestruktur: Jeg forsøker å hente ut de kategoriene fra "categories" som har en eller flere items i "items". Har en følelse av at dette egentlig ikke er særlig vanskelig. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Hva er det som får dere til å tro at dette er relevant i forhold til PHP? Hvorfor ikke samtidig poste i offtopic- og humor-kategorien? Der er det jo masse aktivitet. SELECT categories.catid, categories.catname, COUNT ( items.itemid ) AS itemcount FROM categories LEFT JOIN items ON ( categories.catid = items.catid ) WHERE itemcount > 0 GROUP BY categories.catid (Fullstendig utestet) Endret 11. mai 2009 av Jonas Lenke til kommentar
Reticent Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) 1. Hjertelig takk. 2. Take a chill pill! 3. Fungerte ikke, men gav meg ideer til å lage en spørring som gjorde. Endret 11. mai 2009 av Mizt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå