WeeR Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Heisann! Har ett par Cerwin Vega DC15, som ett par elementer er spreng på.. Noen som vet om det er mulig å kjøpe nye elementer til disse, eller eventuellt hvilke andre elementer som kan passe bra inn (fra eltek osv). Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Stikk en tur innom hifi klubben (ligger i oslo fks.) Der kan de sikkert hjelpe deg... Lenke til kommentar
Nohabla Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Du skal kunne kjøpe nye elementer hos hifi klubben! Tror til og med at du får prisavslag hvis du leverer inn de sprengte. Man gjorde det før, vet ikke om de praktiserer dette enda. Noen som vet? (Tror det bare gjelder Cerwin vega). Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 da bassen røk i ene ls-10en min fikk jeg nytt element på garantien. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Prøv først å få fatt i nye CV elementer. En Cervin høytaler uten Cervin bass er ingen Cervin Høytaler.Akkurat som Pepsi i et Cola glass. Hvis du ikke får fatt i CV elementer, så kan du: Snakke med gutta på Eltek. De har peil. Når du skal åpne høytaleren, må du bytte delefilteret også. Delefilteret er veldig dårlig i DC15. Bytt også ledningene inni kabinettet . De er tynne som lakris snorer. bytt også mellomtone boksen. Det er en faktisk bare en tynn plast bøtte! Bygg en ny i sponplater. Jeg ville satset på SA 1530 når det gjelder bass element. Har ikke testet disse bassene, bare de gamle Acousto Pro 12" som Eltek hadde. Bedre bass enn DC12. Dypere og høyere lyd. Lykke til! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Wow. Har du enda øresus? Man behøver ikke å spille så grusomt høyt for å sprenge en høytaler, det holder med en svak og dårlig (billig) forsterker Hovedårsaken til sprengte høytalere er at forsterkeren klipper utsignalet! (En annen årsak er at basshøytaleren får så store utsving at talespolen bunner i bakplata til polstykke) Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Prøv først å få fatt i nye CV elementer. En Cervin høytaler uten Cervin bass er ingen Cervin Høytaler.Akkurat som Pepsi i et Cola glass. Hvis du ikke får fatt i CV elementer, så kan du: Snakke med gutta på Eltek. De har peil. Når du skal åpne høytaleren, må du bytte delefilteret også. Delefilteret er veldig dårlig i DC15. Bytt også ledningene inni kabinettet . De er tynne som lakris snorer. bytt også mellomtone boksen. Det er en faktisk bare en tynn plast bøtte! Bygg en ny i sponplater. Jeg ville satset på SA 1530 når det gjelder bass element. Har ikke testet disse bassene, bare de gamle Acousto Pro 12" som Eltek hadde. Bedre bass enn DC12. Dypere og høyere lyd. Lykke til! Virker som du har veldig peiling! Takk for hjelpen så langt Har du noen tips om hvor jeg kan få kjøpt Cerwin Elementer? SA 1530, hvilket merke er dette? Virker også som en ene høytaleren er HELT død, mulig det er delefilteret som har tatt kvelden siden dette er så dårlig? Er heller ingen lyd i bass og mellomtone på den andre forsterkeren.. Høytalerne var utsatt for en fest som tok litt av.. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Wow. Har du enda øresus? Man behøver ikke å spille så grusomt høyt for å sprenge en høytaler, det holder med en svak og dårlig (billig) forsterker Hovedårsaken til sprengte høytalere er at forsterkeren klipper utsignalet! (En annen årsak er at basshøytaleren får så store utsving at talespolen bunner i bakplata til polstykke) Ugjerningen er gjort med en dyr 2x400W PA forsterker så tror nok ikke at den er svak og billig Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Det finnes dårlige PA forstekere også. :wink: For nye Cerwin elementer, kan du kontakte dn norske importøren på PA siden(men han skaffer også elementer for hjemmehøyttalerne) www.soundpressure.no Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg har bygget og fixet noen høytalere. DC15 har jeg fikset for noen år siden. Da var filteret sprengt. Høytalerene stod i Kleppebussen. SA 1530 finner du på http://www.mamut.com/dynabel HIFI klubben selger ikke Cervin Vega høytalere lenger. Det finner heller ikke andre Cervin forhandlere i Norge. Sjekket for et år siden ca. For å bytte delefilter, må du se hvilke verdier det er på komponentene på kortet ditt og få fatt i nye. Biltema har mye bra. Gå for polypropylen kondensatorer. For 5 år siden var det det beste som var. De var veldig kostbar, helt til Biltema begynte å selge. Hurra for Biltema. Det er ikke sikkert at verdiene står på spolene. Men de er sikkert i orden og trengs ikke å byttes. Hvis du allikevel vil bytte, ta de ut, merk plassen på kortet, og send de med noen som går på grunnkurs elektro. De finner ut av verdiene. Ta en titt på filteret du og gjerne post et bilde av filteret, og brann tilløpet inni kassen! Alltid gøy å se! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 www.soundpressure.no selger Cervin Lenke til kommentar
Nohabla Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Sist jeg var på hifiklubben.no var det flere CV høyttalere der, så jeg er ganske sikker på at de selger det enda. Men det ser ut som om serien din har gått ut da, men de kan helt sikkert bestille nye til deg. Du kan jo ta ut elementene og teste dem, kan jo være som noen andre her har sagt at det er delefilteret som har tatt kvelden... Det er ikke bare bare å finne erstattnings element, da de skal stemme overens med både delefilter, kassevolum og bassrefleks rørene... Kjøp CV og kanskje overbelastningsvern :wink: Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Hifiklubben forhandler enda CV , men DC-serien begynner vel å trekke litt på årene. E og V seriene som er inne nå i følge www.hifiklubben.no . Å bytte elementer er ikke allverden, bare å sende en mail til hifiklubben eller kanskje tilogmed direkte til CV og høre hva de anbefaler. I tillegg virker det som Luske_Ludvig har en del gode poeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå