hoodoo Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hei, prøver å sette opp Mac Pro (OS X 10.5.6) i et kablet nettverk mot en Windows Server 2003 R2 Standard Edition. Jeg får koblet meg opp mot serveren med Ip-adressen (smb://123.12.1.10) (Fiktive tall). Logger da på som registrert bruker og får tilgang til alt. Det vil si, jeg får blant annet tilgang til alle de andre brukerne på serveren også, og det ønsker jeg ikke. Skal kun ha tilgang til egen bruker pluss fellesområdet. (Hvis jeg logger på fra Pc fungerer dette fint, men fra MACen får jeg tilgang til litt for mye) Jeg får forresten tilgang uansett om "Digitally sign communications" er satt til "Disabled" eller "Enabled" på Windows-serveren (under Administrative Tools,Domain Controller Security Settings- Local Policies then Security Options -Microsoft network server). Noen tips på hvordan dette kan løses? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 HAr du domene på 2008 serveren? Lenke til kommentar
hoodoo Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 HAr du domene på 2008 serveren? Det er domene på Windows serveren (2003)... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Får du tilgang til mer enn det som kommer opp når du skrive "net share" i kommandolinja på serveren? Og har du satt opp ntfs- og delingsrettighetene korrekt? Endret 18. mai 2009 av Demantios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå