kig Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Kjøpte en Inspiron 1720 i jan 08, med 3 års forsikring. Har hatt tiltakende problem siste halve året, med at maskina stopper opp og restartes. Fikk til slutt blue screen og kontakta straks teknisk support. Under veiledning har jeg så formatert OS partisjon, og reistallert vista. I dag fikk jeg beskjed om også å legge inn driverene fra en dvd. Heller ikke det hjelper.. Probelemet er at når maskina skal konfigurere blekker den ut igjen. -Etter 4 dager har vi ikke fått maskina opp og gå, - er det slik det skal være.-Jeg mener har man ikke krav på bedre oppfølging, eks hjemmebesøk av en tekniker. Endret 11. mai 2009 av kig Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Du har ikke krav på det hvis du ikke har betalt for det. Dell har en egen tjeneste med akkurat det. Hvis ingenting hjelper kan du jo spørre om mulighetene for å få sendt maskinen inn. Lenke til kommentar
kig Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Du har ikke krav på det hvis du ikke har betalt for det. Dell har en egen tjeneste med akkurat det. Hvis ingenting hjelper kan du jo spørre om mulighetene for å få sendt maskinen inn. -En viktig opplysning jeg glemte er at jeg har betalt for 3 års forsikring, da jeg kjøpte pcen. For dette: accidental care, complete care og keep your harddrive - betryggende, skulle en tro.. -Så ser det ut for at Dell beg å forstå alvoret - traff i ettermiddag på en ny fyr. I følge han skulle jeg hatt en tekniker her fra første dag probl starta! -Ja, da er det bare å håpe på at teknikeren dukker opp snart! Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg synes Dells service har vært ganske god. Fikk problemer med min M1330 hvor jeg først prøvde meg med mail, som bare ble en masse kluss, før jeg fikk tak i en svenske. Han sende meg en teknikker innen 3 dager og alt ble fiksa innen en time. Han innstallerte også Vista på den igjen. Jeg sier meg hvertfall fornøyd =) Lenke til kommentar
V-by Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Har jobbet en del md Dell pc-er, både privat og i arbeids sammenheng. Og jeg har utrolig godt inntrykk av kundeservicen deres. De pc-en som har hatt krav på reperatør har fått det utrolig fort. Og ha alltid møtt på hyggelige og flinke kundebehandlere. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg har en Dell XPS M1730 (kjøpt i september 2008) som er satt opp med RAID1, og der knelte den ene hard disken en dag. Ringte Dell support, fyren jeg traff ba meg kjøre diagnosen deres hvilket jeg gjorde. Fikk ingen feil der, men Intel Matrix Storage Manager påstod at det var en SMART feil ute og gikk. Fyren ringte meg tilbake etter ca 4 timer og spurte hvordan det gikk. Sa som sant var, ingen feil på diagnosen, men at RAID oppsettet rapporterte SMART feil. Fyren sa da at disken måtte skiftes, og neste dag kl 10 om morgen stod det en tjom fra UPS på døren med ny hard disk. Så jeg kan ikke klage på supporten til Dell, helt topp så langt. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Har også bare gode erfaringer med dell. De hjalp meg tilogmed etter at garantien var utgått! *applaus* Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 No har vel forsikring ingenting med kva avtale for support du har. Logger du deg på Dell sine sider og sjekker servicetagen til produktet vil det komme opp kva servicenivå du har krav på. For private er det 1 -4 år alt etter kor mykje ein har betalt, og om det er hente eller hjemmeservice. Er det henteservice har du ikkje betalt for hjemmeservice. Er det bedriftskjøp så har ein del del andre punkt der responstid er frå neste dag til 2-4 timers responstid. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Dersom avtalene for support og annen hjelp går ut, så har man ikke krav på noe fra dells teknikere. Jeg fikk hjelp uansett. Skal nevnes at det ikke var en stor greie... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå