Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Holder på med ein scaner som eg har. Og skal legge den inn på XP, men programe som følger med gjer at eg ikkje kan scane dokumenter på fleire sider. Slik at dei blir eit dokument.

Har ein kompis som kjøpte ein ny scanner og har mulighet til å scane fleire sider, og legge dei same slik at dei blir eit dokument.

Er det nokon som kan hjelpe meg med å få eit program som kan gjer det på min og.

Scaneren er ikkje heilt ny. Ca 4-5 år. heiter canoscan BF320P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del ikke BMP. Hvis det er snakk om grafikk, benytt TIF eller lignende.

Er det snakk om tekstdokumenter kan du skanne fra Word (eller Open Office) samt benytte den OCR-gjenkjenning (som kanskje fulgte med skanneren).

Lenke til kommentar

Jeg hadde forsøkt å lasta ned 'CanoScan Toolbox' fra www.canon.no. Finner ikke din scanner der, men du skal ikke se bort i fra at det virker for din også. Jeg har en CanoScan lide 30, men kjører drivere for lide 60 pga at det ikke finnes drivere for vista 64-bit til lide 30.

CanoScan Toolbox har ihvertfall mulighet for å scanne flere sider og legge de inn i en PDF-fil.

Rettelse: Fant din scanner der, FB320P. Har du siste versjon av toolboxen som ligger ved din scanner der, eller innstallerer du fra CD som fulgte med?

Endret av ThuleAudio
Lenke til kommentar
For all del ikke BMP. Hvis det er snakk om grafikk, benytt TIF eller lignende.

Man har da iallefall full kompatibilitet om ikke annet.

Dessuten sletter man jo disse bmp-filene etterpå når man har satt dem samme til et annet format.

Det var bare et eksempel da, nå vet jo ikke jeg akkurat hva slags format trådstarter ønsker å konvertere filene til.

Lenke til kommentar

det som eg skal få til ER.

når eg har eit oppgåve på skule på 4 sider så må eg lage 4 pdf-filer og ikkje 1 pdf-fil som har 4 sider.

forstår dokke då.

det som eg trur er at den gamle versjonen av prog. som var med scaneren min har det ikkje inne . men er der nokon versjon som eg kan legge inn som virker.

og den heiter Canoscan BF320P

Lenke til kommentar
det som eg skal få til ER.

når eg har eit oppgåve på skule på 4 sider så må eg lage 4 pdf-filer og ikkje 1 pdf-fil som har 4 sider.

forstår dokke då.

Forstår :)

Det du kan gjøre er å bruke Open Office Writer. Lag et nytt dokument, hent inn bildet du scannet og så eksporterer du til PDF. Dette kan du enkelt gjøre med enkeltsider eller du kan (om ønskelig) sette inn flere sider. Er bare å trykke Ctrl+Enter for sideskift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...