Gå til innhold

Hvordan fjerne sidetall i word dokument ?

Anbefalte innlegg

Hei. Sitter å skriver en relativt stor oppgave som har litt strenge tekniske krav. Jeg ser til min store fortvilelse at sidenummereringen starter med side 1 på forsiden, side 2 på forord og side 3 på innholdsfortegnelsen. Disse skal ikke være nummerert. Side 1 skal være innledningen som kommer på neste side.

Noen som vet hvordan jeg kan fjerne sidenummereringen i word 2003 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur du må ha forskjellige sidestiler, ein for framside/innhaldslister og ein for resten. Då kan du definere ulikt innhald i topp-/botntekstane i dei ulike stilane, slik at den eine ikkje har sidetal. Når du sit inn sidetala har du vel mogelegheit for å velge kva tal dei skal byrje på.

Noko meir nøyaktig kan eg ikkje seie, då eg ikkje kjenner Word 2003 so godt, men om du ikkje finn ut av det veit eg det er andre her som kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Word bruker ikke sidestiler slik som OO.org gjør. Den bruker isteden inndelinger for denne typen formateringer som skal være forskjellig i forskjellige deler av dokumentet.

Det du må gjøre er å sette inn et inndelingsskift etter innholdsfortegnelsen (Sett inn -> Skift -> Inndelingsskift -> Fortløpende eller Neste side, litt avhengig av hvordan dokumentet er formatert forøvrig).

Deretter går du til topp- eller bunnteksten på den første siden du skal ha sidetall (klikk inntil sidetallet) og klikker knappen Koble til forrige for å koble fra topp- eller bunnteksten fra forrige inndeling. Klikk deretter knappen Formater sidetall og velg Start på: 1. Nå kan du fjerne sidetallene i den første inndelingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...