Gå til innhold

Hjelt til kjøp til kamerahus Olympus

Anbefalte innlegg

Hei jeg har ett Olympus E500 og ei Olympus Zuiko Digital ED 18–180 mm f/3,5–6,3 linse ref: test

Med den orginal linsa var jeg ikke fornøyd med kameraet men etter at jeg kjøpe den linsa ble bildene mye bedre.

Jeg vurderer å kjøpe E-620 eller E-30. Er linsa god nok for E-30 ? Jeg er kun en hobbyfotograf som liker å ta bilder av familien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Objektivet ditt fungerer med alle four-thirds-kameraer, inkludert Oly E-30 og E-620.

Når det gjelder E-30 vs. E-620, så er det størrelse som er den viktigste forskjellen. E-30 er litt større, tyngre og bedre å holde (mener de aller fleste). Søkeren er også større enn på E-620. Samtidig er det jo mindre stress å pakke&ta med et lite kamera enn et stort. Så - hva vil du prioritere? Ergonomi eller størrelse?

Lenke til kommentar

Størrelsen på E-500 som jeg har nå er helt greit. E-30 er vel ikke så mye større. Jeg regner med det er en god oppgradering ifra E-500 til E-30 ? Har sett litt rundt men har egentlig ikke peil.

Lenke til kommentar

E-30 er merkbart større enn E-500. E-30 er mer som Nikon D90 og Canon x0D serien i størrelse.

E-620 er ganske lik E-500 i størrelse i følge de som kjenner begge deler. E-520 er noe større en det.

Jeg antar at det var 17.5 -45mm du hadde først. Selv den lille 14-42mm er en klar forbedring. Jeg tror du har vært heldig med din 18-180mm; da den normalt ikke har fått så mye skryt den heller.

Hvis du skal oppdatere optikken, så vil jeg anbefale deg å se på 14-54mm f/2.8-3.5 eller 12-60mm f/2.8-4.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...