eUnaas Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 God dag. Jeg driver å forsøker å lage noen maler. Er det mulig å lage en mal/oppsett, som kan editeres av andre brukere? Jeg har vært borti lignende, på skjmaer, der jeg har fylt kolonner før utskrift. Tips til hvordan slik gjøres? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Du må ha en PDF editor, dvs. fullversjonen av Acrobat (evt annen PDF editor som Foxit sin) - De har støtte for dette. Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Det finnast gode gratis alternativ. F.eks. PDFformsDesigner Eller du kan lage gode pdf-skjema via LaTex. Men det siste er ein lang veg å gå for dei som ikkje har erfaring med LaTex. Prøv først PDF Forms Designer. Last ned, unzip, og dobbeltlikk fila run.bat. Dette krever at du har Java installert. I so fall har du editoren oppe og klar.. Forsøk å drag over eit tekstfelt og eit par "radiobuttons" frå verktøykassa og gå på >Fil og >Publish PDF - og definer eit navn. Opne den so i ein pdf-leser, f.eks. PDFXchangeViewer som eg syntes er den beste gratisversjonen. Klikk på radiobutton'en og den blir merka. Neste trinn er å koble inn javascript slik at den som fyller ut dokumentet kan sende den informasjonen tilbake til deg på ein særs effektiv måte. Men andre kan lagre pdf-fila etter at dei har fyllt ut skjemaet og sende det tilbake til deg som vedlegg på epost. Endret 13. mai 2009 av Dabola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå