Döden Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Som mange andre bruker jeg også Internet Explorer som web-leser osv. Hvis jeg trykker på høyreklikk på musa og skal lagre et bilde, så kommer "skjemaet" som spørr om hva filen skal hete, hva slags fil-type o.l. Det er ved filtypen problemene starter....... Det går nemlig bare ann å lagre det som .bmp filer.. (de er jo så jevla store) Noen tips til hvordan man kan få lagra de som .jpg filer???? (før gikk det bra, og jeg fikk lagra .JPG filer, kan det være noen innstillinger jeg har klussa med eller??) hmmmmmm...... :-? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Som mange andre bruker jeg også Internet Explorer som web-leser osv. Hvis jeg trykker på høyreklikk på musa og skal lagre et bilde, så kommer "skjemaet" som spørr om hva filen skal hete, hva slags fil-type o.l. Det er ved filtypen problemene starter....... Det går nemlig bare ann å lagre det som .bmp filer.. (de er jo så jevla store) Noen tips til hvordan man kan få lagra de som .jpg filer???? (før gikk det bra, og jeg fikk lagra .JPG filer, kan det være noen innstillinger jeg har klussa med eller??) Sikker på at det er JPG-bilder da? Explorer kan ikke konvertere bilder fra en filtype til en annen. Egenlitg litt merkelig uansett, for jeg trodde ikke explorer støttet BMP i det heletatt. Anyway... har du forsøkt mange forskjellige bilder, eller er det bare ett spesifikt bilde du ahr prøvd som du gjerne vil ha? Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Har vært flere steder, hvor bildet heter "ettellerannet.jpg", men når man skal lagre det, viser det seg at det faktisk er et *.bmp bilde... Sikkert det han mener. Og da må han nok åpne bildet i et redigeringsprogram, og konvertere det. Lenke til kommentar
capy Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 har hatt samme problem.. kjipe greier. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Har prøvd på mange bilder ja.....! Når jeg åpner mange av de, så står det at det ER .jpg filer........ >>Før ble ALLE bilder atuomatisk lagra som .jpg, men ikke nå lenger.....hmm.... merkelig syns jeg da... Lenke til kommentar
Döden Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 har hatt samme problem.. kjipe greier. Hvis du har hatt problemet før, hva gjorde du for å fikse det?? Eller har du det fortsatt? Lenke til kommentar
anders02 Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg har opplevd det samme selv. Internet Explorer foreslår BMP-endelse på et JPG-bilde. Jeg gikk inn i kildekoden og fant URL-en til bildet (og der var den med JPG-endelse). Det funket fint. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Samme problem oppstår regelmessig hos meg også (selv om jeg vet endelsen skal være .jpg). Jeg løser problemet ved å tømme midlertidige internett filer og starter explorer på nytt. Vet ikke om en bedre løsning, men det funker i vertfall hos meg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Samme problem oppstår regelmessig hos meg også (selv om jeg vet endelsen skal være .jpg). Jeg løser problemet ved å tømme midlertidige internett filer og starter explorer på nytt. Vet ikke om en bedre løsning, men det funker i vertfall hos meg. Det er vanligvis løsningen, har du alle oppdateringer da? Dette er en bug jeg ikke har sett på en stund. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 .. har du alle oppdateringer da? Jeg har alle oppdateringene (bortsett fra systemsinkeren; 811493). Og når jeg tenker over det - så er det faktisk en stund siden problemet oppsto. Mulig det nå er ett ikke eksisterende problem. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Det er en bug, som er beskrevet hos MS og som har noe med Temporary Internet Files mappen å gjøre. Har ikke link men det finner du vel selv :wink: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Det er en kjent bug. Midlertidig løsning er å tømme cachen ja. Permanent løsning er å minske størrelsen av cachen, default er altfor mye. Jeg har satt den til 25MB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå