Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

har et bmp/jpg problem...

Anbefalte innlegg

Som mange andre bruker jeg også Internet Explorer som web-leser osv.

Hvis jeg trykker på høyreklikk på musa og skal lagre et bilde, så kommer "skjemaet" som spørr om hva filen skal hete, hva slags fil-type o.l.

Det er ved filtypen problemene starter....... Det går nemlig bare ann å lagre det som .bmp filer.. (de er jo så jevla store)

Noen tips til hvordan man kan få lagra de som .jpg filer???? (før gikk det bra, og jeg fikk lagra .JPG filer, kan det være noen innstillinger jeg har klussa med eller??)

hmmmmmm...... :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som mange andre bruker jeg også Internet Explorer som web-leser osv.

Hvis jeg trykker på høyreklikk på musa og skal lagre et bilde, så kommer "skjemaet" som spørr om hva filen skal hete, hva slags fil-type o.l.

Det er ved filtypen problemene starter....... Det går nemlig bare ann å lagre det som .bmp filer.. (de er jo så jevla store)

Noen tips til hvordan man kan få lagra de som .jpg filer???? (før gikk det bra, og jeg fikk lagra .JPG filer, kan det være noen innstillinger jeg har klussa med eller??)

Sikker på at det er JPG-bilder da? Explorer kan ikke konvertere bilder fra en filtype til en annen. Egenlitg litt merkelig uansett, for jeg trodde ikke explorer støttet BMP i det heletatt. Anyway... har du forsøkt mange forskjellige bilder, eller er det bare ett spesifikt bilde du ahr prøvd som du gjerne vil ha?

Lenke til kommentar

Har vært flere steder, hvor bildet heter "ettellerannet.jpg", men når man skal lagre det, viser det seg at det faktisk er et *.bmp bilde... Sikkert det han mener. Og da må han nok åpne bildet i et redigeringsprogram, og konvertere det.

Lenke til kommentar

Har prøvd på mange bilder ja.....!

Når jeg åpner mange av de, så står det at det ER .jpg filer........

>>Før ble ALLE bilder atuomatisk lagra som .jpg, men ikke nå lenger.....hmm.... merkelig syns jeg da...

Lenke til kommentar

Samme problem oppstår regelmessig hos meg også (selv om jeg vet endelsen skal være .jpg). Jeg løser problemet ved å tømme midlertidige internett filer og starter explorer på nytt. Vet ikke om en bedre løsning, men det funker i vertfall hos meg.

Lenke til kommentar
Samme problem oppstår regelmessig hos meg også (selv om jeg vet endelsen skal være .jpg). Jeg løser problemet ved å tømme midlertidige internett filer og starter explorer på nytt. Vet ikke om en bedre løsning, men det funker i vertfall hos meg.

Det er vanligvis løsningen, har du alle oppdateringer da?

Dette er en bug jeg ikke har sett på en stund.

Lenke til kommentar
.. har du alle oppdateringer da?

Jeg har alle oppdateringene (bortsett fra systemsinkeren; 811493).

Og når jeg tenker over det - så er det faktisk en stund siden problemet oppsto. Mulig det nå er ett ikke eksisterende problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...