kimare Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Etter at vår gamle kompaktkamera havnet på hylla, har kona sluttet helt å ta bilder (Speilrefleksen ble for skummel). Uansett vårt største ankepunkt mot kompakt var treg autofokus, finnes det kompaktkamera som er i nærheten av speilrefleks på dette punktet. Olympus E-420 med 25mm pancake kunne vært et alternativ, men som kompakt synes vi det blir for stort. Samt at hun kan tenke seg litt større brennviddeomfang (zoom). Coop Obs har Panasonic Lumix TZ4 til 1990,-, kan det være et alternativ, finnes det andre forslag til samme eller lavere pris. Eller vil vi være best tjent med å vente til micro 4/3. Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) er det ikke like greit å jompe på detteda https://prisguiden.no/product.php?productId=100725 http://www.idg.no/pcworld/article130040.ece brukt på finn http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17375930 Endret 11. mai 2009 av Gapatrosten Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg ville ha ventet til olympus kommer med sitt første mft kamera, og bestemme seg da. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hva med Panasonix LX-3? Det er mindre skummelt enn speilrefleks, og holder langt bedre kvalitet enn de fleste andre kompakter... Deilig vidvinkel og bra lysstyrke har det også. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Er klar over LX-3, som mange er fornøyd med, men jeg vet ikke om jeg er klar for å betale 3500,- for et kompaktkamera. I forhold til mp-tetthet ser det ut til at F200EXR, LX-3 og G9 er best, dog skal man muligens ikke legge for mye vekt på dette. Jeg får høre hva hun sier selv. TZ-serien til Panasonic har jo fått generelt gode tilbakemeldinger den også. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg vil si at 3.500,- for et godt kompaktkamera er vel anvendt hvis kamera er godt. Og det er LX3. TZ4 er en grei sak det. Men det sliter mer i dårlig lys enn LX3'en. For min egen del, så er mitt kompaktkamera en E-420 + 25mm pancake. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Er klar over LX-3, som mange er fornøyd med, men jeg vet ikke om jeg er klar for å betale 3500,- for et kompaktkamera.Jeg ville heller brukt 3500 på et kamera du kanskje er fornøyd med i tre-fire år, enn å bruke 2500 på et kamera du skifter om 1-2 år fordi du aldri blir helt fornøyd. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg ser den, og det er derfor jeg er avventende, så lenge jeg har dSLR så haster det ikke veldig med et kompaktkamera. Men jeg skal kikke på LX-3. Forøvrig ser jeg at Ricoh GX200 får veldig bra omtale andre steder, men den selges ikke i Norge. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 En TZ-4 är en uansett en väldigt rimlig og god kamera før 1999:- Køpte min før 2900:- før 2 månader sedan:-( men är väldigt nøjd med dennes bilder och den är lätthanterlig med sin automatik. Som tidigar nämnt så kan den ibland vara lite svag på mørke innendørsbilder men ser det inte som ett stort problem, bilderna blir oftast väldigt fina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå