Gå til innhold

[Nokia 1208] Mobilen min sender ut merkelige sms!

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp her. Jeg har tenkt å kjøpe meg ny mobil (samsung ultra b), men siden den ikke har kommet enda, har jeg kjøpt en billig drittelefon som midlertidig løsning.

Har kjøpt meg nokia 1208 (tror jeg), som kosta kun 300 spenn. Greit nok, du kan sende sms og ringe med den.

Men.

Mottakerne av sms jeg sender, klager hele tiden på disse meldingene. Det som skjer er at meldingen kommer på skjermen, men man får ikke valg om å svare. det står kun ok på skjermen. Trykker man ok, kommer man til telefonens hovedmeny og meldingen er borte. Altså, meldingen lagres ikke i innboksen..

Hva faen er det her?? Har sendt til flere, og alle klager om det samme. Greit det er møkkamobil, men en sms er vel en sms? Er det noe jeg kan gjøre?

Endret av cyclo
Emnetittel spesifisert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut til at du sender såkalte "flash"-meldinger. På Nokias S40-modeller er dette et valg når man velger "Ny melding". Se etter på dine meldingsinnstillinger. Om ikke det hjelper så nullstill innstillingene på modellen. Hvis ikke det hjelper så sjekk med et annet sim i samme mobil.

Lenke til kommentar
Jeg trenger litt hjelp her. Jeg har tenkt å kjøpe meg ny mobil (samsung ultra b), men siden den ikke har kommet enda, har jeg kjøpt en billig drittelefon som midlertidig løsning.

Har kjøpt meg nokia 1208 (tror jeg), som kosta kun 300 spenn. Greit nok, du kan sende sms og ringe med den.

Men.

Mottakerne av sms jeg sender, klager hele tiden på disse meldingene. Det som skjer er at meldingen kommer på skjermen, men man får ikke valg om å svare. det står kun ok på skjermen. Trykker man ok, kommer man til telefonens hovedmeny og meldingen er borte. Altså, meldingen lagres ikke i innboksen..

Hva faen er det her?? Har sendt til flere, og alle klager om det samme. Greit det er møkkamobil, men en sms er vel en sms? Er det noe jeg kan gjøre?

Har aldri hørt om dette før, men det er jo en genial funksjon i så fall, som bør benyttes for enhver fyllemelding.

Lenke til kommentar

argh. Om jeg sender flash eller pushmeldinger, er det ikke mulig å få endra på det ihvertfall. Vært i kontakt med telenor i evigheter, og det er ingen valgmuligheter for dette. Har også satt inn netcom simkort, og da ble sms'ene helt normale.

Har også gjenopprettet fabrikkinst, uten at det hjalp.. Flere gode ideer?

Lenke til kommentar

Så, hvis du setter et annet sim inn i mobilen funker det helt fint?

Og, hvis du setter ditt sim inn i en annen mobil funker det helt fint?

Det er kun ditt eget Sim i kombinasjon med denne konkrete 1200 som får feilen til å oppstå?

Lenke til kommentar

jeg har ikke testet mitt sim i ny mobil etter jeg anskaffet denne, men har nylig hatt simkort i et par andre mobiler, og det har gått helt fint. Annet sim funker som sagt fint. Men det var netcom. har ikke testet annet telenorsimkort enda.

Lenke til kommentar
Som nevnt finnes denne funksjonen i alle S40-modeller fra Nokia. Hvordan det ser ut om man sender til en ikke-Nokia vet jeg ikke.

Det er en del av GSM-spesifikasjonene så enhver telefon skal ha mulighet for å vise slike meldinger.

@Blunderguff: Det er ikke en nettverkstjeneste. Det er en bit som blir satt i meldingsheader på avsender som avgjør hvilken klasse meldingen tilhører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...