Gå til innhold

Oppvarming fotball: Jumpers knee

oasisuk

Anbefalte innlegg

Hei,

Sliter litt med jumpers knee, særlig i forhold til fotball spill på hard grus.

Noen som vet om, eller kan foreslå et brukandes oppvarmingsopplegg som kan gjøre kneet varm og mer rustet for kamp?

Skal spille i kveld, så fint med rask tilbakemelding!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt den faenskapen selv, det beste er at du får mest mulig ro framover og trener mindre til du blir bedre.

Men skal du spille kamp så anbefaler jeg en slik "kne varmer":

http://www.mamut.net/homepages/Norway/1/18...jelper/9060.jpg

Oppvarming til kamp så kan du ta noen ekstra hopp(opp og head ballen), men start rolig. Ekstra kneløft og spark bak mens du jogger vil nok også fungere.

Lenke til kommentar
Har hatt den faenskapen selv, det beste er at du får mest mulig ro framover og trener mindre til du blir bedre.

Men skal du spille kamp så anbefaler jeg en slik "kne varmer":

http://www.mamut.net/homepages/Norway/1/18...jelper/9060.jpg

Oppvarming til kamp så kan du ta noen ekstra hopp(opp og head ballen), men start rolig. Ekstra kneløft og spark bak mens du jogger vil nok også fungere.

Ja er noe drit, er kun trening...men tenkte eg skulle prøve meg i dag også. Så viss det er ved det samme som sist, så tar eg det med ro med alt trening som gjør vondt noen uker. Jogging, fjellturer, sykling og svømming er nesten 100 % ok. Fotball som sliter.

Skal prøve med en kne varmer, brukte den mens eg jogget forrige uke og følte meg bedre da. Støtter gjør den også (iallefall så føles kneet tryggere).

Skal også prøve med de hoppene, kneløft og spark bak som du skisserer. Tenkte å kjøre en 20-25 oppvarming. Stigningsløp er nok sikkert lurt også...

Generelt så er det de brå stopp/vende bevegelsene som er problemet.

Takk for hjelp, takknemelig for flere tips til oppvarming, så vel som trening rettet mot styrkning og rehablitering av dritten! :)

Lenke til kommentar
Møte opp litt før og begynne med oppvarmin før resten av laget? Jeg gjør det fordi jeg har slitt med en strekk i ca. 10 måneder nå...

Ja det er planen :) siden resten av laget er en kameratgjeng som IKKE varmer tilstrekkelig opp, tenkte eg å møte en halvtime før i dag..

Oppvarmingen med resten blir kun balltrilling i 5-10 minutter skjønner du

Lenke til kommentar
Møte opp litt før og begynne med oppvarmin før resten av laget? Jeg gjør det fordi jeg har slitt med en strekk i ca. 10 måneder nå...

Ja det er planen :) siden resten av laget er en kameratgjeng som IKKE varmer tilstrekkelig opp, tenkte eg å møte en halvtime før i dag..

Oppvarmingen med resten blir kun balltrilling i 5-10 minutter skjønner du

Rapport: Kjørte en lang oppvarmingsøkt på 30 min, der eg tok i bruk flere av tipsene her. Tror det gjorde bra utslag, kjente ingen store smerter i kneet under trening. Kun litt murring etter 45-60 min og ut treningen. Ikke så værst.

Takk for hjelpen. Dersom folk har flere tips til rehablitering og egentrening for knær så ikke hold dem tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...