iKent Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Har et problem med en hjemmebygd stasjonær pc. Når jeg sitter på pcen kan den plutselig finne på å bare skru seg av, og ikke ville gå på igjen. Det er en "blå lampe" som blinker og pcen vil ikke starte før jeg har slått av strømforsyninga og så dratt ut kabelen:S noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hvordan er temperaturen inne i pcen? Lenke til kommentar
iKent Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Hvordan er temperaturen inne i pcen? Det er helt greit. Har 3 vifter i selve tårnet og cpu vifte. Har åpna opp når pcen har stått på en stund og det er ikke spesielt varmt der. Har sett pcer som tåler hvertfall det dobbelte om ikke trippelt av varme som pcen min hadde nå. Lenke til kommentar
iKent Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Ingen som har en pekepin? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Har du sjekket temperaturene med SpeedFan eller noe slikt program? Og kan du gi flere detaljer om hardware og hvilket kabinett du har? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Når jeg sitter på pcen kan den plutselig finne på å bare skru seg av, og ikke ville gå på igjen. Du rir bareback, sett sal på... Det er en "blå lampe" som blinker og pcen vil ikke starte før jeg har slått av strømforsyninga og så dratt ut kabelen:S noen som vet hva det kan være? Hvilken "blå lampe", dvs. vi trenger mere info om maskina og i det hele tatt om hvordan den brukes, vedlikehold utført, oppdateringer, merknader i enhetsbehandling etc. - ellers blir det jo så mye å spørre om, at knapt nok noen gidder Lenke til kommentar
iKent Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Skal skrive litt om den når jeg kommer hjem:P Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg hadde ett lignende problem for lenge siden, og det viste seg å være CPU viften som ikke var festet godt nok. Start opp maskinen og gå inn i BIOS, der skal du finne PC Health (e.l.) for å se temperaturen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå