agvg Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg synes Bluecom kunne ha hatt litt bedre hjemmesider og litt bedre tilbud, for eksempel HTML- basert sjekk av e- post. Greit når man er borte.. Det er dårlig tilbakemelding ved feil o.l. Driftsmeldinger oppdateres sjeldent, men på den annen side er det jo vanskelig å lese disse ved feil hvis man ikke har alternativ oppkobling. :smile: Sammenligner man dette med andre operatører er ikke BC billig for tiden. De skal komme nye sider og mange sider tilbyr webmailsjekking så som: www.mailreader.com Driftsmelingene er et forsømt kapitel uansett ISP, jeg vet ikke om noen større ISP-er som har fått noe skikk på dette. Tele2 og Tiscali lar nok inntekter fra tele og oppringt samband sponse de lave prisene i xDSL-kampanjene sine noe som reine xDSL-leverandører naturlig nok ikke kan gjøre. Det finnes jo andre ting enn pris som er viktig, support og oppfølging av kunder betyr mye mer enn pris for svært mange. Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Heisann! Jeg kan bare tale for Bluecom sin del da jeg har dette selv, er kjempefornøyd. Var å satt opp Nextgentel Adsl hos en kamerat i helga, det virka også kjempefint. Slipper sånn pppoe oppkobling på begge to. Det er bare å gå inn på nettleseren så er du ute å surfer (i motsetning til telehor). Med begge abonnemangene kan flere også koble seg opp til samme adsl ved bruk av en hub, switch eller router uten problemer, ikke no stress. Mvh Andreas Hagmann Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg har opplevd mye problemer som kunde hos Tiscali. Så jeg hadde aldri valgt Tiscali. Søk på Tiscali på forumet og se alle de negative omtalene. Kjenner ikke Bluecom. Jeg får snart Bredbånd fra Tele2. Hadde først bestilt av Bluecom da Tele2 sa dem ikke kom til å levere på min sentral. Men etter en uke så var plutselig Tele2 der alikevel, så jeg skiftet leverandør. Så hvis sentralen nettopp er utbygd, så anbefaler jeg deg å drøye litt, for mest sannsynlig kommer Tele2 etter. Dem leverer stort sett alle steder hvor telenor kan levere. Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Asso BLUCOM 4 ever har 100% oppetid og support ruler ! Lenke til kommentar
knut Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Har også god erfaring med bluecom, har ikke dette selv da jeg er koblet på uninett, men har satt opp bluecom flere steder, og det fungerer helt ypperlig. Bluecom leverer også med 3-5 ip adresser (usikker på det eksakte antallet). Lenke til kommentar
pser Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 I begynnelsen rota Bluecom volsomt da de hadde klart å registrerte to bostedsadresser på meg og hver jeg ringte for å rapportere feil skjønte de ingen ting. Men etter mye om og men da jeg fikk understreket at jeg bor kun på en adresse og det kun skal være registrert et samband ble det bedre. Men jeg har hatt delvis ustabil linje med en stund gjennomsnittshastighet på omkring 450kb/s på ei 704 linje. Da de fikset det har det vært greit inntil linja var borte en dag her forleden. De fikser feil når de oppstår, men kunne ha lagt seg litt mer i selen når det gjelder kundeoppfølging. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg synes Bluecom kunne ha hatt litt bedre hjemmesider og litt bedre tilbud, for eksempel HTML- basert sjekk av e- post. Greit når man er borte.. https://webmail.bluecom.no/src/login.php Lenke til kommentar
pser Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 SquirrelMail er gratis så jeg antar penger spart er penger tjent Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 tiscali: 384/128 Kbps, kr 379 pr mnd uten etablering. bluecom:400/128 Kbps, kr 349,- per md. og kr 995,- i etablering. Kampanjepris ! telenor vil ejg ikke ha og tele2 er ikke her. ringte med tele2 og de vet ikke når dete blir tilgjengelig i seljord. Seljord sier du, er fra nabokommunen din jeg. Har forøvrig både CS og MOHAA server om du vil spille, litt Off Topic men. Tror jeg ville valgt Bluecom faktisk, en kompis har Tiscali og han er ikke stort fornøyd med det tror jeg. Både pingen og nedlastningshastigheten hans går opp og ned som en jojo. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg har hatt Bluecom i ett år og har knapt hatt avbrudd i det hele tatt. Meget bra. Jeg får også den hastighet jeg betaler for (1Mbit). Fint å bare kunne plugge modemet inn og du er online, slippe å ringe opp. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hva slags type modem/oppkobling benytter Bluecom? Jeg skal benytte en Linux boks til og dele linjen, er det en form for PPPoE eller noe alla NGT sin ruter løsning? Kreves noe drivere? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hva slags type modem/oppkobling benytter Bluecom? Jeg skal benytte en Linux boks til og dele linjen, er det en form for PPPoE eller noe alla NGT sin ruter løsning? Kreves noe drivere? IP tildelt via DHCP, veldig enkelt og greit Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg synes Bluecom kunne ha hatt litt bedre hjemmesider og litt bedre tilbud, for eksempel HTML- basert sjekk av e- post. Greit når man er borte.. https://webmail.bluecom.no/src/login.php Joda, jeg innrømmer at jeg er tatt med buksene nede. :oops: Men på den annen side- sjekk forsiden til Bluecom. Finner man enkelt og greit link til dette, eller til driftsmeldinger? Ikke jeg, men det er mulig jeg ikke er flink nok til å lete. Noe av poenget er at brukervennligheten bør bedres. Håper det blir bedre når de får nye sider som antydet i denne tråden. Mener fortsatt at dette er litt svakt, enkelte "nyheter" har vel ligget på forsiden i over et halvt år? Bortsett fra det, selve båndbredden og stabilitet er jeg veldig godt fornøyd med. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Joda, jeg innrømmer at jeg er tatt med buksene nede. :oops: Men på den annen side- sjekk forsiden til Bluecom. Finner man enkelt og greit link til dette, eller til driftsmeldinger? Svjv finnes det ingen link på siden av en eller annen grunn. Mulig at denne webmailen er under testing, driftsmeldinger finner du under support. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hva slags type modem/oppkobling benytter Bluecom? Jeg skal benytte en Linux boks til og dele linjen, er det en form for PPPoE eller noe alla NGT sin ruter løsning? Kreves noe drivere? IP tildelt via DHCP, veldig enkelt og greit Ok, men er det uten problem mulighet og sette den foran en ruter? f.eks. en Linux boks? Det er vel ingen ruterfunksjon og firewall i den Bluecom boksen..? Håper virkelig ikke det, ønsker helst og kontrollere alt i linux burken... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Ok, men er det uten problem mulighet og sette den foran en ruter? f.eks. en Linux boks? Det er vel ingen ruterfunksjon og firewall i den Bluecom boksen..? Det er ingen form for router i den så man har full kontroll. Lenke til kommentar
Nemo Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg har klaget på Tiscali mang enn gang her i forumet. Men nå har jeg hatt en stabil og rask linje siden de ble ferdig med utbedringene på mandag!! Ping'en på "jolt.uk.co" ligger mellom 40-50!!Norske servere ligger pingen på 30-40! (CS servere) Om dette holder seg så er jeg kjempefornøyd, endelig så for jeg det jeg betaler for! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Ja hos meg også ble det i orden fra mandag av. Som sagt tidligere, er det min erfaring ordner det seg alltid til slutt hos Tiscali. Men det problemet de først og fremst burde legge seg radikalt i selen for å få skikk på er at de må orientere kundende bedre når noe som ikke er som det skal /drøyer ut i tid osv. Det går det stadig igjen eksempler på. Det enkleste burde vel være å oppdatere om slike saker på driftsmeldingsiden? Og der ser vi noe av poenget. Der står det: VIKTIG! Denne tjenesten er for øyeblikket ikke tilgjengelig. Tjenesten vil være tilbake i drift innen kort tid. Og hvor lenge har det stått? Flere mndr eller noe sånn?? Mitt poeng er at jeg ikke begriper hvordan Tiscali tenker prioriteringsmessig ( kan godt hende at det er noe jeg ikke skjønner selvsagt, men) Hadde det ikke vært MYE enklere for en person å legge ut info på den driftsiden om hvordan ting og tang ligger an, en at flere kundebehandlere skal sitte å svare på drøssevis av enkeltvise mail og telefoner, som svært mange sikker kommer for at det nettopp ikke står noe på driftsmeldinger og de ikke hører noe? Så hvorfor venter de isteden med å informere på driftsmeldingsiden? Det kan da ikke være stort vanskeligere å skrive inn noe der enn å svare på en mail vel? Jeg bare lurer sånn på akkurat det, eller er jeg litt på jordet med dette her..?? Lenke til kommentar
Nemo Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Angående driftsmeldinger, det var en her i forumet som tipset meg om en mailingliste, slik at mann får "driftsmeldingene" til TISCALI via email! Stått på listen i noen uker, funker bra. Jeg har ikke mail adr. til listen her ( Jeg er på jobb) Men om noen er int. så kan jeg poste det senere ikveld. :wink: NEMO Lenke til kommentar
Ghozt Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 tiscali: 384/128 Kbps, kr 379 pr mnd uten etablering. bluecom:400/128 Kbps, kr 349,- per md. og kr 995,- i etablering. Kampanjepris ! telenor vil ejg ikke ha og tele2 er ikke her. ringte med tele2 og de vet ikke når dete blir tilgjengelig i seljord. Styr unna Tiscali :wink: Ghozt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå