Jyrg1 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg sitter midt i filmen Ratatouille, da plutselig helt uten videre laptopen dør. Den ikke engang halvt år gamle Acer Aspire 5735Z vil ikke starte. Når jeg trykker poweron starter vifta og DVDrommet, går i ca 3 sekunder, og dør igjen. Så skrur den seg på og gjentar det samme, helt til jeg skrur den helt av. Den vil ikke gi meg bootmeny engang! Den er tilkoblet strøm, og etter å ha latt den stå en stund helt avslått, begynner jeg å tvile på at den kun var opphetet. Er det noen som vet hva som kan være galt, og hva som kan gjøres for å ordne den? Her er et bilde av maskinvaren. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Siden den kun er et halvt år gammel så dekkes den jo av garantien. Iallefall helt til du åpna den.. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Her er det mest sannsynlig CPU/GPU som har tatt kvelden på grunn av overoppheting. Det er et velkjent problem med bærbare datamaskiner, og det har hendt meg en håndfull ganger tidligere. Dette er noe du ikke står ansvarlig for selv, så skru maskinen fint i sammen igjen og lever den til reperasjon der du kjøpte den. Skulle samme feil gjenta seg totalt tre ganger kan du med loven på din side krevet en heving av kjøpet eller bytte i et tilsvarende produkt. Endret 11. mai 2009 av fargoth Lenke til kommentar
Jyrg1 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Her er det mest sannsynlig CPU/GPU som har tatt kvelden på grunn av overoppheting. Det er et velkjent problem med bærbare datamaskiner, og det har hendt meg en håndfull ganger tidligere. Dette er noe du ikke står ansvarlig for selv, så skru maskinen fint i sammen igjen og lever den til reperasjon der du kjøpte den. Skulle samme feil gjenta seg totalt tre ganger kan du med loven på din side krevet en heving av kjøpet eller bytte i et tilsvarende produkt. Takk for svaret. sender den inn til komplett snarest. Måtte nesten skru den opp for å ta backup av harddisken, ettersom de har lett for å formatere på komplett ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå