Gå til innhold

Behov for et par tips angående Nokia E71.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har vel så å si bestemt meg for å kjøpe Nokia E71 BLACK, men lurer på et par ting.

Jeg har per dags dato One call Faktura, hvor jeg månedlig blir trukket på kortet i mobilregning. Veldig billig og enkelt.

Hvis jeg nå skal kjøpe meg E71, så må jeg vel kjøpe en som er uten abbonement (ettersom jeg ønsker å bevare One call)? Da fant jeg i hvert fall den rimeligst på amentio.no: http://www.amentio.no/SearchResult.aspx?q=kw:e71;pl:1;s:2

Spørsmålet er hvilken av de jeg skal velge, for den ene selges med ekstra: GPS, 2 GB minne + 3 mnd NAV lisens??? mens den billigste selges uten dette ekstra? :S

Et alternativ til dette kan være å skifte til Chess, men jeg tror ikke de er bedre på pris enn One call. Alikevel skal det sies at den selges til 1149,- hos Chess https://webshop.chess.no/index.php/Portal/s...d/1597/action/1 med "minste totalpris" på 3537,- Er 1149,- i tillegg til 3537,-?

Hvilket av de to alternativene ovenfor bør jeg velge?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*

Et alternativ til dette kan være å skifte til Chess, men jeg tror ikke de er bedre på pris enn One call. Alikevel skal det sies at den selges til 1149,- hos Chess https://webshop.chess.no/index.php/Portal/s...d/1597/action/1 med "minste totalpris" på 3537,- Er 1149,- i tillegg til 3537,-?

*

Nei.

Minste totaltpris er det du betaler totalt gjennom hele avtale perioden. Altså, summen du betaler for telefonen med en gang (1149,-) og måndes prisen (199,-) ganget med 12.

kr 199,- * 12mnd = kr 2388,- + kr 1149,- = kr 3537,-

Lenke til kommentar
*

*

Nei.

Minste totaltpris er det du betaler totalt gjennom hele avtale perioden. Altså, summen du betaler for telefonen med en gang (1149,-) og måndes prisen (199,-) ganget med 12.

kr 199,- * 12mnd = kr 2388,- + kr 1149,- = kr 3537,-

Så det er jo egentlig et godt alternativ til å kjøpe den uten abbonement? Ettersom jeg slipper å betale alt med en gang samt at prisen hos Chess med abbonement blir jo etter avbetalingsperioden tilnærmet lik den prisen Amentio selger telefonen for?

Men spørsmålet er om jeg vil gå over til Chess, ettersom One Call jo er det billigste. Hvilket av abbonementene til Chess vil i så fall lønne seg?

Lenke til kommentar

Bare sånn for å nevne det så har jeg nå min andre sorte E71 og den er ikke fri for bugs. Den henger seg i programmer, faktisk såpass at man må ut med batteriet for å få den til å reagere. I tillegg må jeg et par ganger om dagen slå den av og på for i det hele tatt komme inn på menyen. Akkurat de samme probleme hadde jeg på den forrige også.

Har solgt mange grå og noen hvite på jobben, der har det ikke vært noen problemer i det hele tatt, men virker som SW den sorte er utstyrt med har flere bugs.

Sier ikke at den du kjøper må være sånn, men er litt rart at begge mine har vært slik.

Lenke til kommentar
*

I tillegg må jeg et par ganger om dagen slå den av og på for i det hele tatt komme inn på menyen.

*

Ble ikke dette løst i en eller annen firmware update?

Vet ikke, prøvd å oppdatere den i Pc Suite, men får beskjed om at det ikke er noen ny SW tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Bare sånn for å nevne det så har jeg nå min andre sorte E71 og den er ikke fri for bugs. Den henger seg i programmer, faktisk såpass at man må ut med batteriet for å få den til å reagere. I tillegg må jeg et par ganger om dagen slå den av og på for i det hele tatt komme inn på menyen. Akkurat de samme probleme hadde jeg på den forrige også.

Har solgt mange grå og noen hvite på jobben, der har det ikke vært noen problemer i det hele tatt, men virker som SW den sorte er utstyrt med har flere bugs.

Sier ikke at den du kjøper må være sånn, men er litt rart at begge mine har vært slik.

Tusen takk for innlegget ditt ferrek!

Jeg var nettopp tvilende til akkurat dette! Jeg har tidligere hatt en Nokia N73, og den hengte seg opp som hakka møkk! Endte til slutt opp med at jeg sluttet å bruke telefonen. Tenkte at denne E71, skulle være fri for bugs ettersom det jo er en stund siden N73 kom ut på markedet.

Men da velger jeg å la være å kjøpe E71. Blir nok til at jeg går for det stabile denne gangen -SonyEricsson.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Ok, hadde en kunde med samme problem som jeg oppdatere telefonen til. Og han har ikke hatt det problemet etter sist oppdatering værtfall, men problemet er da tydligvis ikke helt borte om din fortsatt krangler.

Siste tilgjengelig versjon for E71 pr. dags dato skal være 210.21.006.

(Sjekk telefonens software versjon ved og trykke *#0000#)

Lenke til kommentar

Jeg var nettopp tvilende til akkurat dette! Jeg har tidligere hatt en Nokia N73, og den hengte seg opp som hakka møkk! Endte til slutt opp med at jeg sluttet å bruke telefonen. Tenkte at denne E71, skulle være fri for bugs ettersom det jo er en stund siden N73 kom ut på markedet.

Men da velger jeg å la være å kjøpe E71. Blir nok til at jeg går for det stabile denne gangen -SonyEricsson.

Takk for all hjelp.

Pga det jeg skrev vil jeg ikke fraråde deg å kjøpe telefonen. Kjøper du hvit eller grå slipper du nok unna disse problemene. Dersom det viser seg at det også er ny FW til den sorte er det ikke lenger noe problem. ;)

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp.

Pga det jeg skrev vil jeg ikke fraråde deg å kjøpe telefonen. Kjøper du hvit eller grå slipper du nok unna disse problemene. Dersom det viser seg at det også er ny FW til den sorte er det ikke lenger noe problem. ;)

Så det er altså forskjell på programvarene til de ulike fargene telefonene leveres i?

Lenke til kommentar

Jag har haft en E71:a (vit) i flera månader nu och jag tycker att den är en otroligt bra telefon. Kameran kunde vara bättre, men annars är jag nöjd.

Telefonen har möjlighet till två olika 'lägen', ett för jobb och ett annat för fritid. Man kan alltså ha olika snabbvalsikoner beroende på vilket läge man använder.

Denhär finessen kanske också finns i andra telefoner, men det är nåt jag värderar, eftersom jag har samma telefon på jobb o fritid...

Lenke til kommentar
Jag har haft en E71:a (vit) i flera månader nu och jag tycker att den är en otroligt bra telefon. Kameran kunde vara bättre, men annars är jag nöjd.

Telefonen har möjlighet till två olika 'lägen', ett för jobb och ett annat för fritid. Man kan alltså ha olika snabbvalsikoner beroende på vilket läge man använder.

Denhär finessen kanske också finns i andra telefoner, men det är nåt jag värderar, eftersom jag har samma telefon på jobb o fritid...

Ok, takk for tilleggsinformasjonen!

Godt å se at svensker ikke bare sliter ræva av seg her i Norge uten å ta mer del i det norske samfunn, men at de faktisk tar del i det norske ved å skrive på et diskusjonsforum! Flott, altså! :)

Endret av khvm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...