Gå til innhold

er 15 år, kan jeg trene kondis hver dag?

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg er 15 år. For ikke så lenge siden trente jeg hver dag, muskler og kondisjon men så fikk jeg beskjed om å trene annenhver dag slik at det ikke skulel bli slitasje i msukler og for at de skulle få hvile.

Men er det noen som vet om jeg kan trene kondisjon hver dag uten å få slitasje/skade?

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Heisann :)

Jeg er 15 år. For ikke så lenge siden trente jeg hver dag, muskler og kondisjon men så fikk jeg beskjed om å trene annenhver dag slik at det ikke skulel bli slitasje i msukler og for at de skulle få hvile.

Men er det noen som vet om jeg kan trene kondisjon hver dag uten å få slitasje/skade?

Takker på forhånd for alle svar :)

Hei! Dersom du trener for å bli så god som mulig er det svært viktig å vite hvordan kroppen fungerer og hvordan du skal forholdet skal være mellom trening og vile!!

På løplabbet sine sider kan du finne mange tips! (loplabbet.no)

Generelt kan man si at du godt kan trene flere ganger om dagen......men det krever både detaljert planlegging og streng disiplin til å overholde treningsplanen!! Etter en hard trening trenger kroppen ca 24 timer for å gjeninnlagre karohydrater.... og totalt 48 timer for å være 100% klar for en tung økt/konkuranse......

Ingen ting er lettere enn å bli overtrent!

En trening er en katabol (nedbrytende fase) og etter trening så må du så fort som mulig sette i gang den anabole fasen(oppbyggende fase)

Litt karbo og deretter proteiner er nøkkelen til dette og gjør du dette riktig kan du halvere restitusjonstiden!!

Pulsklokke er et must!

Les om A.T og sett deg inn i detaljene rundt hvordan du finner A.T. (søk etter terskeltrening/sonetrening)

Les om kost på f.eks trim.no.....

Lykke til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...