Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Visst jeg tar en motor sag motor og setter på sykkel og får framdrift. Har jeg lov og kjøre den ?? Eller visst jeg kjøper en slik som det her ? Eller kan jeg rett og slett ikke kjøre noe med motor ? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det var en gutt her i nabolaget for noen år tilbake som hadde laget noe motorgreie på en sparkesykkel, også kjørte han rundt overalt. Men han ble tilslutt fratatt "kjøretøyet" av Politiet. Noe mer hvorfor har jeg ingen ideer om.. Står det forresten noen plasser at man ikke har lov? Kan det være innenfor eget område? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Er jo ikke lov å kjøre på offentlig vei med alt mulig. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Står det forresten noen plasser at man ikke har lov? Kan det være innenfor eget område? Ringte vegdirektoratet for noen uker siden etter at politiet beslagla en tilfeldig parkert goped utenfor huset til nabon. Svaret var Da gopeder, pocketbikes minicrossere, mini 4hjulinger og lignende ikke tilfredsstiller gjeldende krav for registrering av motorkjøretøy er de ikke tillatt brukt på veg som er åpen for allmen ferdsel, eller på privat område ettersom vegtraffikklovgivningen gjelder også her.Det kan gjøres unntak for motorsport på lukket bane dersom det finnes motorsportgren som dekker vedkommende kjøretøy, noe det ikke gjør i dag. Politiet har anledning til å beslaglegge slike kjøretøyer dersom de påtreffes. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Ja, det var tilnærmet det jeg tenkte jeg. Men da fikk vi jo oppklaring i det da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå