formann Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Du er vel den ikke rette personen til å si at jeg har slukt noe rått? Du tror tydeligvis på en versjon som har INGEN beviser utenom påstander fra reportere og en gal president. Er det da jeg som har slukt noe rått? Jeg har mastergrad i offshore konstruksjoner så jeg tror jeg har brukbare kunnskaper om hvordan bygninger og konstruksjoner fungerer. At du stiller spørsmål til det jeg skrev tidligere om fritt fall osv, og at jeg bør lese en bok for å forstå meg på fysikk, sier bare at du ikke kan en dritt om fysikk. Du bør gå å lese en bok og lær deg noen formler, og faktisk se på klippet der bygningene raser sammen, ta fram en stoppeklokke, noter det du får på klokka på et ark, regn ut hvor lang tid bygningen ville rast sammen i fritt fall og sammenlign tallene. Da kan VI heller ta en prat. Først og fremst; at jeg ber deg lese et par bøker om fysikk betyr ikke at jeg ikke kan noe om emnet. Hvordan i all verden klarer du å trekke den konklusjonen? Det eneste man kan konkludere med ut ifra det jeg skrev, er at jeg tror jeg er bedre på fysikk en deg. Mastergras i off-shore konstruksjon? Glimmrende, da har du garantert ingen problemer med å skjønne dette. When I did the calculations, what I got for a thousand feet was about nine seconds- let's see,d = 1/2at^2 so t = (2d/a)^1/2 a is 9.8m/s^2 (acceleration of gravity at Earth's surface, according to Wikipedia), [He gives this reference so you can double check him.] d is 417m (height of the World Trade Center towers, same source) so t = (834m/9.8m/s^2)^1/2 = 9.23s OK, so how fast was it going? Easy enough, v = at v = (9.8m/s^2 x 9.23s) = 90.4m/s So in the following second, it would have fallen about another hundred meters. That's almost a quarter of the height it already fell. And we haven't even made it to eleven seconds yet; it could have fallen more than twice its height in that additional four seconds. If the top fell freely, in 13.23 seconds it would have fallen about two and one-half times as far as it actually did fall in that time. So the collapse was at much less than free-fall rates. Ett eneste sekund ekstra (i forhold til fritt fall) betyr svært mye i denne sammenhengen. Farten massen har etter hele 9 sekunder er som du ser (ref quote) hele 90m/sekund. Hva gjør da flere sekunder ekstra med regnestykket? Fritt fall? Ikke veldig. Her er toppen på vei ned, men resten av tårnet har ikke kommet like langt på ferden ned. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Definisjonen på fritt fall er at massen aksellererer med tyngdekraften (9.81 m/s) noe den helt klart ikke gjør. Men dette er off-topic, og tatt opp tidligere. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) At mennesker er lettmanipulerbare og lette å hjernvaske er det vel ingen tvil om. Dette er det smarte folk på toppen som har utnyttet så lenge vi har levd. "Pearl Harbour", "Gulf of Tonkin", "9/11", "War on terror" er vel de største scam'ene i nylig tid som vi alle tror på, men den største scam'en gjennom tidene er vel religion. For mannen i gata tilbyr religion sikkerhet, samhold, en løsning på alt og ikke minst, et lykkelig liv. Er det da rart at folk blir religiøse? Jeg er enig i at mennesket er lettmanipulerbare og lette å hjernevaske, bare se f eks på alle som sluker en konspirasjonsteori som aliens i area 51, world tradecenter osv uten fnugg av bevis. Edit: Er forøvrig enig i at relgion er den største scamen i menneskehetens historie. Det begynte allerede som et direkte maktmiddel i oldtids sivilisasjonen, der faraoene skaffet seg ekstremt mye makt ved å fremstå som guder som kunne straffe sine tjenere selv i etter-livet. Endret 11. mai 2009 av Ceburger Lenke til kommentar
thomastheman Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg skrev et langt innlegg her nå til deg formann, men det blir altfor off topic å poste det her. Jeg sender deg en PM. At mennesker er lettmanipulerbare og lette å hjernvaske er det vel ingen tvil om. Dette er det smarte folk på toppen som har utnyttet så lenge vi har levd. "Pearl Harbour", "Gulf of Tonkin", "9/11", "War on terror" er vel de største scam'ene i nylig tid som vi alle tror på, men den største scam'en gjennom tidene er vel religion. For mannen i gata tilbyr religion sikkerhet, samhold, en løsning på alt og ikke minst, et lykkelig liv. Er det da rart at folk blir religiøse? Jeg er enig i at mennesket er lettmanipulerbare og lette å hjernevaske, bare se f eks på alle som sluker en konspirasjonsteori som aliens i area 51, world tradecenter osv uten fnugg av bevis. Edit: Er forøvrig enig i at relgion er den største scamen i menneskehetens historie. Det begynte allerede som et direkte maktmiddel i oldtids sivilisasjonen, der faraoene skaffet seg ekstremt mye makt ved å fremstå som guder som kunne straffe sine tjenere selv i etter-livet. Mennesker tror egentlig på alt de får servert på nyhetene. Hvis de hadde sagt at julenissen fins og har levd i mange hundre år, hadde vi trodd på det også. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Mennesker tror egentlig på alt de får servert på nyhetene. Hvis de hadde sagt at julenissen fins og har levd i mange hundre år, hadde vi trodd på det også. ehem, nei. tror folk flest ville krevet bevis ettersom dette ville vært en vitenskapelig oppdagelse. Extraordinary claims demands extraordinary evidence vettu Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Mange krever bevis og ser kritisk på ting, men desverre ikke alle Uansett, jeg går jo på salg service og sikkerhet, og lærer om markedsføring (tenkte jeg skulle ta master i det i drammen, men uansett) og jeg synes det faktisk er sykt å se hvordan vi blir påvirket på forskjellige måter av helt forskjellige ting. For eksempel bare den lille tingen at vi alle synes 599 er veldig mye billigere enn 600- Endret 11. mai 2009 av Perrern Lenke til kommentar
thomastheman Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Mange krever bevis og ser kritisk på ting, men desverre ikke alle Uansett, jeg går jo på salg service og sikkerhet, og lærer om markedsføring (tenkte jeg skulle ta master i det i drammen, men uansett) og jeg synes det faktisk er sykt å se hvordan vi blir påvirket på forskjellige måter av helt forskjellige ting. For eksempel bare den lille tingen at vi alle synes 599 er veldig mye billigere enn 600- Mhm, dessverre er det slik idag at ingen kan si at de ikke er hjernevasket eller manipulert av de som sitter øverst i hierarkiet. Jeg er blitt hjernevasket siden jeg var liten og det har alle dere andre også, men takk gud (litt ironisk) for internett. Uten internett hadde jeg mest sansynlig aldri fått åpnet øynene mine som jeg har fått gjort, det er bare så synd at flesteparten ikke tørr en gang å tenke alternativt eller kritisk til det som er de offisielle forklaringene og historiene. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Mennesker tror egentlig på alt de får servert på nyhetene. Hvis de hadde sagt at julenissen fins og har levd i mange hundre år, hadde vi trodd på det også. ehem, nei. tror folk flest ville krevet bevis ettersom dette ville vært en vitenskapelig oppdagelse. Extraordinary claims demands extraordinary evidence vettu Dessverre tenker ikke mange slik. Mange tenker veldig sånn at hvis flertallet sier X så er X rett. Tror vi alle gjør iblant. Dette stemmer nok når det kommer til religion. Nå har jeg ikke lyst til å diskutere 9/11-konspirasjoner noe mer, fordi det innebærer å svare masse tekniske spørsmål jeg verken har tid eller lyst til å forske rundt i noe mer. Gjorde en tidligere research for et par år siden, da enkelte folk jeg kjenner og respekterer begynte å sluke disse tingene... min konklusjon var at folk mer ønsket å tro på dette enn noe annet. S, Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hvis du syntes at et system er genialt fordi det fungerer jævlig godt til å manipulere folk begynner jeg faktisk å lure på hva du driver med... Det er jo genialt. Til nettopp det. I fremskrittshenseende er det jo svekkende og sinkende. Lenke til kommentar
thomastheman Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Mennesker tror egentlig på alt de får servert på nyhetene. Hvis de hadde sagt at julenissen fins og har levd i mange hundre år, hadde vi trodd på det også. ehem, nei. tror folk flest ville krevet bevis ettersom dette ville vært en vitenskapelig oppdagelse. Extraordinary claims demands extraordinary evidence vettu Dessverre tenker ikke mange slik. Mange tenker veldig sånn at hvis flertallet sier X så er X rett. Tror vi alle gjør iblant. Dette stemmer nok når det kommer til religion. Nå har jeg ikke lyst til å diskutere 9/11-konspirasjoner noe mer, fordi det innebærer å svare masse tekniske spørsmål jeg verken har tid eller lyst til å forske rundt i noe mer. Gjorde en tidligere research for et par år siden, da enkelte folk jeg kjenner og respekterer begynte å sluke disse tingene... min konklusjon var at folk mer ønsket å tro på dette enn noe annet. S, Hvorfor sier du at du ikke vil diskutere 9/11 mer og så fortsetter du å diskutere det? Kan vi ikke slutte å diskutere det i denne posten. Har prøvd mange ganger nå og avsluttet diskusjonen om akkurat det emne, men det ser ikke ut som at folk vil det. Jeg diskuterer gjerne 9/11, men ikke i denne posten. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 alle vil ha det siste ordet Lenke til kommentar
thomastheman Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Mennesker tror egentlig på alt de får servert på nyhetene. Hvis de hadde sagt at julenissen fins og har levd i mange hundre år, hadde vi trodd på det også. ehem, nei. tror folk flest ville krevet bevis ettersom dette ville vært en vitenskapelig oppdagelse. Extraordinary claims demands extraordinary evidence vettu Håper du forsto at dette var satt litt på spissen det med julenissen. Synes du ikke at en Gud som skaper alt som finnes, et menneske kan gå på vannet og gjøre vann om til vin, står opp fra de døde og senere kan han høre 2 milliarder mennesker be hver eneste dag, og det samtidig! Synes du ikke det er ekstraordinært? Hvor er de ekstraordinære bevisene for dette da? Det må jo finnes bevis for dette siden 2 milliarder mennesker tror på det. Eller? alle vil ha det siste ordet Ja har forstått det, jeg har hvertfall fortsatt min diskusjon med formann ved å sende PM til han. Synes folk kan også sende PM til folk hvis det er noe hvis de ikke vil gå i en annen post. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Mennesker tror egentlig på alt de får servert på nyhetene. Hvis de hadde sagt at julenissen fins og har levd i mange hundre år, hadde vi trodd på det også. ehem, nei. tror folk flest ville krevet bevis ettersom dette ville vært en vitenskapelig oppdagelse. Extraordinary claims demands extraordinary evidence vettu *** Synes du ikke det er ekstraordinært? Hvor er de ekstraordinære bevisene for dette da? Det må jo finnes bevis for dette siden 2 milliarder mennesker tror på det. Eller? Hvor er bevisene for dette ja... Godt spørsmål. Men de som tror på dette trenger ikke bevis de, for ellers hadde de jo ikke trodd.... At 2 milliarder mennesker tror på dette er bare et bevis på at reklamen, som i de siste 1500 årene også har innbefattet tvang, virker det og dessverre ingen sannhets gehalt av religion... Det var mange som trodde på kommunisme og verre ting også uten at dette nødvendigvis var en bra ting fordet..... Lenke til kommentar
thomastheman Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Mennesker tror egentlig på alt de får servert på nyhetene. Hvis de hadde sagt at julenissen fins og har levd i mange hundre år, hadde vi trodd på det også. ehem, nei. tror folk flest ville krevet bevis ettersom dette ville vært en vitenskapelig oppdagelse. Extraordinary claims demands extraordinary evidence vettu *** Synes du ikke det er ekstraordinært? Hvor er de ekstraordinære bevisene for dette da? Det må jo finnes bevis for dette siden 2 milliarder mennesker tror på det. Eller? Hvor er bevisene for dette ja... Godt spørsmål. Men de som tror på dette trenger ikke bevis de, for ellers hadde de jo ikke trodd.... At 2 milliarder mennesker tror på dette er bare et bevis på at reklamen, som i de siste 1500 årene også har innbefattet tvang, virker det og dessverre ingen sannhets gehalt av religion... Det var mange som trodde på kommunisme og verre ting også uten at dette nødvendigvis var en bra ting fordet..... Enig, men jeg synes bare det er så rart derfern skriver "Extraordinary claims demands extraordinary evidence vettu" Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Mennesker tror egentlig på alt de får servert på nyhetene. Hvis de hadde sagt at julenissen fins og har levd i mange hundre år, hadde vi trodd på det også. ehem, nei. tror folk flest ville krevet bevis ettersom dette ville vært en vitenskapelig oppdagelse. Extraordinary claims demands extraordinary evidence vettu *** Synes du ikke det er ekstraordinært? Hvor er de ekstraordinære bevisene for dette da? Det må jo finnes bevis for dette siden 2 milliarder mennesker tror på det. Eller? Hvor er bevisene for dette ja... Godt spørsmål. Men de som tror på dette trenger ikke bevis de, for ellers hadde de jo ikke trodd.... At 2 milliarder mennesker tror på dette er bare et bevis på at reklamen, som i de siste 1500 årene også har innbefattet tvang, virker det og dessverre ingen sannhets gehalt av religion... Det var mange som trodde på kommunisme og verre ting også uten at dette nødvendigvis var en bra ting fordet..... Enig, men jeg synes bare det er så rart derfern skriver "Extraordinary claims demands extraordinary evidence vettu" Men det er jo akkurat det han mener. At ekstra ordinære ting må ha ekstra ordinære bevis..... Lenke til kommentar
thomastheman Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Ja jeg vet jo at det er det han mener. Synes han ikke at påstandene og historiene fra religion er ekstraordinære nok da til å kreve ekstraordinære beviser? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Ja jeg vet jo at det er det han mener. Synes han ikke at påstandene og historiene fra religion er ekstraordinære nok da til å kreve ekstraordinære beviser? De kan aldri bevises, men ellers har du rett, de trenger ekstraordinære bevis også. For alt som kan påståes uten bevis kan avfeies uten bevis også! Og det står og faller på den som PÅSTÅR noe å bevise det, ikke alle andre! Dette er dessverre ting kristenmann og andre religiøse spirrevipper helt glemmer så fort det dreier seg om guden deres... Så jo, det er AKKURAT det defern mener... Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Ja jeg vet jo at det er det han mener. Synes han ikke at påstandene og historiene fra religion er ekstraordinære nok da til å kreve ekstraordinære beviser? De kan aldri bevises, men ellers har du rett, de trenger ekstraordinære bevis også. For alt som kan påståes uten bevis kan avfeies uten bevis også! Og det står og faller på den som PÅSTÅR noe å bevise det, ikke alle andre! Dette er dessverre ting kristenmann og andre religiøse spirrevipper helt glemmer så fort det dreier seg om guden deres... Så jo, det er AKKURAT det defern mener... det stemmer jeg aksepterer ingen unntak. julenissen, apollo, jahve you name it, de står akkurat like likt med tanke på bevis for sin eksistens. Endret 11. mai 2009 av Derfern Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Med henhold til § 10 i retningslinjene forsvant ’2’ innlegg. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Hold dere til temaet i tråden. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå