Gå til innhold

Religion er genialt!

Anbefalte innlegg

Jeg synes at religion er genialt. Det er jo det perfekte virkemiddelet for å kontrollere massene. Historien man blant annet blir fortalt i kristendommen er at Gud sender ned De ti bud til Moses, og hva er De ti bud? Det er vel regler man må følge for å havne i himmelen etter døden og gjenforenes med sine døde venner/slektninger og leve for alltid i paradis. Hvem vil vel ikke det? For enhver leder og diktator vil det være optimalt og ha kontroll på "gutta på gulvet", og hva er da bedre enn å finne opp en historie der de som ikke følger reglene vil havne i helvete, ingen vil vel det??

At mennesker er lettmanipulerbare og lette å hjernvaske er det vel ingen tvil om. Dette er det smarte folk på toppen som har utnyttet så lenge vi har levd. "Pearl Harbour", "Gulf of Tonkin", "9/11", "War on terror" er vel de største scam'ene i nylig tid som vi alle tror på, men den største scam'en gjennom tidene er vel religion. For mannen i gata tilbyr religion sikkerhet, samhold, en løsning på alt og ikke minst, et lykkelig liv. Er det da rart at folk blir religiøse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Congratz, du har nettopp sitert en bit av sosiologi og sosialantropologi for andreåret videregående.

Litt høyere opp i fagsystemet kommer det dettende inn ord som: Sosial kontroll, konformitet, sosialkonstruksjonisme, normdiktering, kulturell kapital, de fem naturinstitusjonene, Thomas-teoremet og høykontekstkultur.

Et par småord for å beskrive religionsfenomenet. :)

Jeg er dog ikke enig i dette med 9/11 osv. Proof plx. Ellers er det bare synsing, og det blir mer en personlig kommentar enn et rasjonelt argument.

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar

Jeg så du endra innlegget ditt mens jeg skrev mitt svar. Hva mener du med at du trenger bevis? Så du ikke på tv da det skjedde? Jeg regner med at du tror på den "offisielle" versjonen siden du sier dette, så hvilke bevis har du sett da siden du tror på det? Eller tror du på det bare fordi en nyhetsanker fra FOX news sier det?

Endret av thomastheman
Lenke til kommentar

Hva var det du ikke forstod av innlegget til Astral?

Han var enig i at det finnes eksempler på at religion har blitt brukt til undertrykkelse. Men humbobumbogreiene dine om Pearl Harbour er bare tull, er forøvrig helt enig.

Men hvorfor nevne det når det ikke var poenget med posten. Tror ikke du hadde vært tøff nok å si slikt til en som faktisk kjempet i andre verdenskrig at alt han ofret seg for var scam.

Lenke til kommentar

Okay, jeg skulle gjerne forklart litt mer om hva jeg mente med det. Det jeg mente med blant annet at Pearl Harbour var en scam var ikke et PEarl Harbour ikke skjedde, men at det var et bakholdsangrep, at det var en overraskelse at Japan plutselig skulle angripe USA er en scam. USA provoserte fram dette angrepet for å komme inn i krigen, og så klart ville jo ikke USA angripe først (Hvis du vil ha bevis, søk på internett, der ligger det classified dokumenter som ble frigjort på 90-tallet, der de 8 punktene om hvordan USA provoserte Japan før angrepet). Hvorfor tror du det var så viktig for amerikanerne og skrike ut at Japan sitt angrep var feigt og overraskende så mange ganger? Jo for å få med seg opposisjonen og folket til å gå inn i krigen. Hvorfor skulle jeg ha problemer med å si dette til en som kjempet i krigen? Det er har jo ingenting med offeret og innsatsen denne personen har gjort.

Jeg merket litt sarkasme fra Astral sin side, da jeg ikke forsto vitsen med det, derfor spurte jeg hva poenget hans var.

Endret av thomastheman
Lenke til kommentar
Jeg så du endra innlegget ditt mens jeg skrev mitt svar. Hva mener du med at du trenger bevis? Så du ikke på tv da det skjedde? Jeg regner med at du tror på den "offisielle" versjonen siden du sier dette, så hvilke bevis har du sett da siden du tror på det? Eller tror du på det bare fordi en nyhetsanker fra FOX news sier det?

det er din byrde å komme med bevis for påstandene dine. BTW, vi bor i norge og orker ikke å gå på Fox News for å se nyhetene. detaljert, hva mener du er galt med den offisielle 9/11 forklaringen?

Lenke til kommentar
Okay, jeg skulle gjerne forklart litt mer om hva jeg mente med det. Det jeg mente med blant annet at Pearl Harbour var en scam var ikke et PEarl Harbour ikke skjedde, men at det var et bakholdsangrep, at det var en overraskelse at Japan plutselig skulle angripe USA er en scam. USA provoserte fram dette angrepet for å komme inn i krigen, og så klart ville jo ikke USA angripe først (Hvis du vil ha bevis, søk på internett, der ligger det classified dokumenter som ble frigjort på 90-tallet, der de 8 punktene om hvordan USA provoserte Japan før angrepet). Hvorfor tror du det var så viktig for amerikanerne og skrike ut at Japan sitt angrep var feigt og overraskende så mange ganger? Jo for å få med seg opposisjonen og folket til å gå inn i krigen. Hvorfor skulle jeg ha problemer med å si dette til en som kjempet i krigen? Det er har jo ingenting med offeret og innsatsen denne personen har gjort.
Har du tilfeldigvis lest Day of deceit?
Lenke til kommentar

Jeg kan først ta det åpenlyse. Har du sett og tatt tiden på hvor lang tid bygningene raser sammen? Hvis du hadde regnet ut hvor lang tid tårnet ville rast sammen i fritt fall, og så tatt tiden på hvor lang tid tårnet faktisk raser, vil du fått deg et lite sjokk. Tårnet raser tilnærmet i fritt fall og hvordan er dette mulig? Er det bare luft inne i bygningen og ingenting motstand? Hadde tårnene rast sammen pga flyene, hadde du sett en haug av etasjer som ligger oppå hverandre etter raset, men all betongen ble jo pulverisert. Hvordan er det mulig? Til deg som tror at tårnet faller pga flyene, til tross for at tårnet faller i nesten fritt fall, sier du at motstanden i betong er den samme som motstanden i luft. Synes du det er like vondt å slå i luft som i en betongbjelke med samme kraft?

Har du tilfeldigvis lest Day of deceit?

Nei den boken har jeg ikke lest, er det en bok å anbefale? Jeg har bare lest de dokumentene jeg pratet om.

Endret av thomastheman
Lenke til kommentar

Jeg har rimelig lyst til å støtte thomas-gutten på noe av dette. Konspirasjonsteoriene rundt 9/11 er sterke!

På denne dagen falt ikke bare de to tvillingtårnene. World trade center 7 kollapset også, og det falt PERFEKT. Det falt omtrent like perfekt som under en kontrollert sprengning. Og dette på tross av at det bare brant i noen få etasjer i bygget - fordi det var dette bush-administrasjonen la fram: bygget kollapset på grunn av brann.

Hva med fortjenesten?

Vel, verken Al Qaida, Bin Laden eller noen andre tjente særlig på dette, og de er alle head-huntet verden over. Derimot satt vel Larry Silverstein igjen med omtrent 7 milliarder dollar i forsikringspenger. Silverstein hadde forøvrig gått inn som 'leaseholder' over komplekset på våren samme år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...