QQX Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hei. Nå tenkte jeg og bruke ca. 5000,- på en ny pc og trenger noen tips. Hadde sett litt på denne fra mpx, men da jeg ikke har så mye peiling på pc og slikt så spør jeg dere. Er pc en god nok til internet surfing og litt spilling? Kan også se på noe dere mener er bedre. Mvh QQX. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hvis du skal spille litt, så bør du se på en pc med kraftigere skjermkort. Denne fra komplett er litt dyrere, men sparker bedre fra seg i spill: http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10400 Legger du på 50 kroner får du et enda bedre skjermkort. Velg det ved å trykke "konfigurer selv" Dersom spill ikke er vikitg, så er MPX-pc'en helt klart et godt valg Lenke til kommentar
QQX Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Hvis du skal spille litt, så bør du se på en pc med kraftigere skjermkort. Denne fra komplett er litt dyrere, men sparker bedre fra seg i spill: http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10400 Legger du på 50 kroner får du et enda bedre skjermkort. Velg det ved å trykke "konfigurer selv" Dersom spill ikke er vikitg, så er MPX-pc'en helt klart et godt valg Spillinga er ikke SÅ viktig da cs interessen begynner og avta. Spiller kanskje 1 gang i uken. Så du mener den pc'en fra MPX ellers vil fungere fint til mitt bruk? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Tror nok du skal klare å spille CS på den hvertfall Til surfing, musikk-nedlastning osv er den nok knall Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) x2 5000, er det kanskje denne Athlon X2 5000B? så tror jeg ikke den er er spesielt god, feks kan den ikke måle seg med de andre nye som X2 7750/7850 som har L3 cache på 2 MB i tillegg. De koster baer 5-700,-. Denne har bare L2 på 2X512. Du vil ikke ha noe problem med å surfe selvsagt; til det trenger du nesten bare en PC som virker. Der er det ofte båndbreddeen inn til huset som er avgørende; internett hastigheten. Men til en del andre ting vil den kunne sinke noe. Men for all del, den funker jo greit. Du merker ikke noe når du spiller av en film, du merker noe hcis du feks skal konvertere en film fra et format til et annet - slike ting vil ta tid. EDIT: så ikke den siste posten din Wiki... Endret 10. mai 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Har ikke funnet noen PC'er til 5k som er noe spes. bedre enn den da. Mn akn jo bygge selv, men det skal man jo ha tid og kunnskap til Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Gelm det, Wikipedersen har allerede tipset om en bedre PC til 5990,-. Endret 10. mai 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Bedre og dyrere. Men man bør absolutt vurdere om man ikke skal slenge på litt ekstra, så det varer litt lengre Lenke til kommentar
madafaka Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hvordan type spilling? - Spilling på nettet eller spill som krever mye son såm Crysis , GTA IV .... Eller små spill? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Spillinga er ikke SÅ viktig da cs interessen begynner og avta. Spiller kanskje 1 gang i uken. Så du mener den pc'en fra MPX ellers vil fungere fint til mitt bruk? Svarer vel egentlig på spørsmålet ditt, madafaka Lenke til kommentar
QQX Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Hmm, jeg skal vente litt så ser jeg hva jeg velger. Men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Osse Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Det integrerte grafikkortet der drar spill som cc generals,og ccgenerals zero hour i 1024 x 768,drar film uten problemer, men noe særlig tyngre spill enn generals og slike er det for svakt til.Eller er det faktisk mye for penga, bare synd at kabinettet og hk ikke har støtte for ekstra skjermkort. For prisen er det mye for penga siden alt er inkludert, skjerm , os tastatur osv. Men er jo tilnærmet umulig og oppgrader, på alt annet en cpu. Derimot holder cpu'en der til all vanlig bruk. Jeg brukte intil nylig en singel kjerne via 1 ghz som kontormaskin uten problemer, med verken photoshop, regneark, surfing osv. Nå er den pensjonert til musikkmaskin. Dog finner en bærbare for ca 5500-5900 med like god cpu. eller bedre og med f.eks 3450 512 mb dedikert skjermkort. F.eks den jeg selv kjøpte hos expert for en md siden pavilion dv5. Og for å si det slik, pc'en wiki linket til er et meget godt kjøp i forhold, dette da den både har bedre skjermkort og ikke minst bedre hk, med støtte for eksternt skjerkort, bedre cpu har den også, så spiller du litt er det vel verdt å gå for den fra komplett. Endret 11. mai 2009 av Osse Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Og for å si det slik, pc'en wiki linket til er et meget godt kjøp i forhold, dette da den både har bedre skjermkort og ikke minst bedre hk, med støtte for eksternt skjerkort, bedre cpu har den også, så spiller du litt er det vel verdt å gå for den fra komplett. Og så er den i tillegg langt mer oppgraderbar, HK støtter jo Phenom II. Og om du ikke har sett det, den leveres med HD 4830 eksternt skjermkort. Og i og med at den har et nForce 8200 hovedkort, kan man faktisk skifte ut ekstern skjermkort med gForce 9400GT 512MB og få en hybrid-SLI løsning og spare ca 300 kr. Som eventuelt kan brukes på mer minne, større harddisk eller hva man vil. @QQX: Jeg ville ikke tenkt meg om engang. Komplett sin er et langt bedre valg. Men vurder om du vil gjøre noen justeringer. Endret 11. mai 2009 av Bolson Lenke til kommentar
QQX Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Og for å si det slik, pc'en wiki linket til er et meget godt kjøp i forhold, dette da den både har bedre skjermkort og ikke minst bedre hk, med støtte for eksternt skjerkort, bedre cpu har den også, så spiller du litt er det vel verdt å gå for den fra komplett. Og så er den i tillegg langt mer oppgraderbar, HK støtter jo Phenom II. Og om du ikke har sett det, den leveres med HD 4830 eksternt skjermkort. Og i og med at den har et nForce 8200 hovedkort, kan man faktisk skifte ut ekstern skjermkort med gForce 9400GT 512MB og få en hybrid-SLI løsning og spare ca 300 kr. Som eventuelt kan brukes på mer minne, større harddisk eller hva man vil. @QQX: Jeg ville ikke tenkt meg om engang. Komplett sin er et langt bedre valg. Men vurder om du vil gjøre noen justeringer. Jeg tror den fra mpx holder til mitt bruk men Skal se hva jeg finner ut Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 @QXX: Den holder sikkert, men i og med at den i realiteten har null oppgraderingsmuligheter så vil f.eks ønske om å spille spill om 1 eller 2 år medføre at du må kjøpe en ny PC. Komplett sin vil faktisk gi deg en reell mulighet til å oppgradere om du skulle ønske det. Lenke til kommentar
QQX Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 @QXX: Den holder sikkert, men i og med at den i realiteten har null oppgraderingsmuligheter så vil f.eks ønske om å spille spill om 1 eller 2 år medføre at du må kjøpe en ny PC. Komplett sin vil faktisk gi deg en reell mulighet til å oppgradere om du skulle ønske det. Holder den til Counter Strike Source spilling? Lenke til kommentar
QQX Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Holder den til Counter Strike Source spilling? ? Endret 12. mai 2009 av QQX Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Komplett sin, ja. Den andre så vidt. Jeg ville ikke spilt cs:s på den. Lenke til kommentar
QQX Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Komplett sin, ja. Den andre så vidt. Jeg ville ikke spilt cs:s på den. Ok Lenke til kommentar
QQX Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Joda, har hatt den pc'en fra mpx en stund nå å den funker enda like godt funka veldig mye bedre til css enn det dere noen av dere sa ;p Edit: skrivefeil Endret 26. august 2010 av QQX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå