Gå til innhold

Generell diskusjon rundt det å leve i det norske samfunn. Hva er du fornøyd med? Hva kan bli bedre?

Anbefalte innlegg

Å leve i Norge idag er svært bra, men hvordan hadde vi overlevd uten oljefondet? Trolig så hadde den rødgrønne regjeringen kastet ut av regjeringskvartalene for lenge siden hvis ikke dette hadde eksistert!

Det er oljefondet sin fortjeneste at Norge såvidt merket finanskrisen, ikke den så alt for "flinke" regjeringa som Jens Stoltenberg styrer.

Jeg må si jeg ser frem til et regjeringskifte i 2013! Da iført av Høyre og Erna Solberg og etter det Torbjørn Røe Isaksen som jeg mener har stort potensiale!

Jeg gleder meg til alle unødvendige lover og regler fjernes, og vi kan fokusere på enkeltindividene her i samfunnet! Jeg vet ikke med resten av dere, men jeg vil ihvertfall ha en lettere vei til velstand enn det det er idag.

Noe jeg ser mest kritikkverdig imot er dagens enhetskole! Den er en vits, og bør avskaffes! Skal elever bli flinke må de læres opp i sitt nivå, ikke etter nivået som står i kunnskapsløftet! Slik får vi flinkere elever, slik får vi en lysende fremtid, og slik tar vi igjen Macao på listen over de beste skolene i verden (og mange flere også)

I tilleg er jeg enig i at Norge trenger et godt forsvar, idag er det tvunget for gutter å gå førstegangstjenesten (Og SV klager på ulike rettigheter) Mange gutter vil faktisk ikke inn i militæret, og må faktisk fake sykdommer for å slippe.

I tillegg må staten være flinkere å gi penger, slik at soldatene som utdannes faktisk kan være brukbare i en strid. Jeg har hørt historier om at når det i dagens militære tjeneste er skuddøvelser, så får soldatene fem skudd vær på et maskingevær, det vil si at det tar sånn cirka like lang tid å skyte skuddene i antall sekund, som det er skudd. Er ikke mye man lærer av sånt dessverre!

Nei, jeg ser frem til Høyre i regjering der de rydder opp i det rødgrønne kaoset i landsøkonomien (noe de har gjort hver gang de har sittet i regjering) og jeg ser frem til at vi styrer landet i lang tid! For det trenger virkelig Norge!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du se på naturen som det eneste positive i Norge?

Hmm, kunne ha skrevet Fredriksen, men jeg tror han ogsaa flyktet.

Det vil si jeg tror det var en saerdeles posistiv handling av ham aa vekke opp folket litt, men usikker paa om jeg kan skrive dette som noe positivt om "Norge" ettersom han vitterlig ikke er norsk lenger.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Skal man tro den amerikanske UCLA-professorenen Laurence C. Smith går Norge en glimrende framtid i møte. Han mener Norge har potensiale til å bli en stormakt i år 2050:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.7571463

Det er ufattelig at han en gang er ansatt av UCLA. Den eneste grunnen til at han tror Norge vil ha en glimrende fremtid er fordi han tror global oppvarming vil ødelegge resten av verden. I tilegg er han sikkert en stor tilhenger av den europeriske modellen, men er for dum til å forstå at andre land har samme modell som skandinavia uten deres suksess. Ta f.eks. en titt pa Frankrike og England før Thatcher. At man har en doktorgrad i et eller annet fag, gjør deg ikke kvalifisert til å prate om alt mulig i verden, og jeg har sett professorer i USA fabrikere data for å fremme politiske poeng.

Iforholdtil Norge

Positivt:

- Fin natur og har et godt turmiljo

- Fungerer bedre enn mange andre sosialdemokratiske land

- Har ganske ok infrastruktur og dermed er internet, strøm og mobil billig.

- Er rik på grunn av masse olje

Negativt:

- Skolesystemet er helt elendig og skolebøkene er fylt opp med propaganda

- Pa grunn av propagandaen anser nordmenn mange av meningene sine som fakta. Et godt eksempel på dette er overbefolkning. Omtrent alle nordmenn anser overbefolkning som et stort problem. Nesten alle nordmenn anser alt FN som den beste kilden i verden. Men de vet ikke at etter FNs analyser så skal overbefolkning ikke være et problem.

- Nordmenn er generelt sett snilister og tilber topppolitikere som Støre. Kommer det en person og sier noe i et akademisk språk, vil nordmenn tro på alt han sier.

- Nordmenn liker ikke å sosialisere uten a drikke og får seg venner igjennom drikking.

- Nordmenn er veldig intolerante mot det som er annerledes enn de er vant til.

- Nordmenn er altfor homogene og det er vanskelig å finne folk som er forskjellige fra normen. Er du forskjellig vil du få problemer sosialt.

- På grunn av snilismen så klarer de ikke å tenke rasjonelt i mange saker. F.eks. nordmenn generelt er imot konsekvensene av innvandringen, de er enig at man kan hjelpe flere utenfor Norge. Men når du kommer til konklusjonen så slår de seg vrang fordi de må gjøre noe som de har lært er inhumant.

- Norge er fylt opp med unødvendige reguleringer som gir ingen mening.

- Nordmenn er generelt late og har dårlige sosiale verdier, og jeg orker ikke nasjonalismen hvor Norge er best i alt til det blir fullstendig motbevist og offentlig kjent at Norge ikke er best.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her bor de fattige ifølge regjeringa

For første gang talte regjeringa i fjor hvor mange fattige det er i hver eneste kommune i Norge. Til sammen var det 215 415 fattige i Norge, ifølge regjeringas egne tall.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7616164

1 av 10 i Oslo telles som fattig

Regjeringas egne tall over fattige i Norge viser at Oslo peker seg ut. Hele 9,68 prosent av Oslo-borgerne regnes som fattig, og det er mye høyere enn ellers i landet.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7617772

Dette er jo dystre nyheter for det som skal være verdens beste land å leve i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...