Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Grunn/løsning på mine dameproblemer?

Gjest Guest_anon_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anon_*

Hei. Skriver dette som anonym pga jeg føler det litt ubehagelig å diskutere dette "offentlig".

Jeg har så lenge jeg kan huske hatt problemer med damer og kjærlighet generelt, ofte i form av lav selvfølelse når jeg ikke har dame eller blir avslått. Jeg føler meg ofte fullstendig ubrukelig når jeg ikke får noen oppmerksomhet fra damer.

Jeg er fullstendig klar over at min selvfølelse og lykke ikke skal avhenge av ett forhold eller den oppmerksomheten jeg får fra damer, men jeg klarer ikke bli kvitt dette. Jeg har jobbet aktivt med det lenge nå, trent på å bli kvitt desperasjonen og øke selvtilliten gjennom andre interesser. Det går fint i de fleste situasjoner som oppstår i hverdagen (jobb, skole og når jeg henger med venna), og har gått fint ganske lenge nå. Det er omkring 3 år siden forholdet mellom meg og exdama sprakk. Det var lett i begynnelsen, ettersom det var en gjensidig sak. Jeg hang med venner, dro på byen og hadde det generelt morro. Dette funket fint i omkring ett par år. jeg følte ingen desperasjon eller depresjon pga damer/kjærlighet.

Helt intill en etter en i gjengen ble sammen med noen, flyttet bort eller ble samboere. Etter dette har tiden de har tilovers til venner blitt mindre (som det ofte blir), og jeg har fått mindre å gjøre. Jeg har i ettertid begynt å føle behov for noen å være sammen med, selv i situasjoner hvor jeg henger med venna. Har ofte tenkt at det har sammenheng med at jeg muligens følte meg litt utenfor gjengen siden jeg var den eneste uten dame, men tror ikke det er triggeren.

Det jeg lurer på er om jeg rett og slett må prøve å få profesjonell hjelp til problemene, ettersom det tar ganske mye av energien min til å hele tiden analysere hver eneste potensiell dame (jeg er muligens ganske kresen på den fronten). Det jeg egentlig savner mest er den tiden hvor jeg ikke følte dette behovet eller var sammen med ei dame.

Når jeg leser det jeg har skrevet selv, kan det se ut til at jeg trenger å skaffe meg flere venner for å få mindre tid til overs for meg selv og mine tanker, men _tror_ ikke dette hjelper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns litt synd på deg og folk så har det litt vanskelig på detta tema, aldri gøy å se alle får seg dame når du er alene.

Men kan tenke meg du ikke går ut så veldig ofte å faktisk prøver å finne deg ei du kan falle for. Kan jo lese noe av det crape PUA folka skrive. Spør noen av vennene din om di kan bli me ut så hjelpe di deg. viktigeste er å ta kontakt å faktisk prøve før du får syns synd på deg sjøl.

Lenke til kommentar

Har noe jeg vil si som jeg tror vil hjelpe. Ikke at jeg vet hva du driver med, men fotomodellene må du glemme dessuten kan en prinsesse være en bitch du kommer til å hate men ikke nødvendigvis. En jente med litt annet utseende tar igjen på personligheten, her kan du virkelig treffe en superdame. Utseendet er viktig men ikke alt. Det er et hardt slag å få nei, serlig av en lekker berte. Søk en på "ditt eget nivå" det er mitt råd.

Bruk de sosiale antennene og oppsøk damer fra strøket utenfor ditt nærområde. Bytt hobby om nødvendig for å få mulighet til å treffe andre. Ikke gjør noe som ødelegger ditt rykte. Glem kompisene en stund å reis bort et sted for en kortere eller lengre tid. Få deg en jobb i nabobyen. Ta et kurs i et eller annet hvis du har lyst til å lære noe du har lyst på, slik treffer du andre folk også. Å få en partner kan ta et helt år.....Internett er veldig bra. Her er det mange (hundrevis) av damer du kan skrive til i alle aldre. Det kan gå ennå ti år (hvis du er rundt 25 år) til du har dame. Vi gutta kan vente en god stund, det er værre for damene. Den biologiske klokke tikker fortere for damene. Dette kan ingen psykolog fikse for deg, du er din egen doktor. Dette fikser du.. Å lykke til !

Lenke til kommentar

Første du må gjøre er å få bedre tanker om deg selv. Allerede i andre setning i posten din skriver du at du har dårlig dametekke, at du har dårlig selvtillit, og at du føler deg ubrukelig.

Det må du snu på med en gang. Det er en selvoppfyllende profeti som ender opp i en ond sirkel.

Du tror du ikke har dametekke, noe damene merker, som gjør at de kan se usikkerheten i deg, som gjør at du får dårlig dametekke (usikkerhet er jo aldri attraktivt), noe som forer på troen din om at du har dårlig dametekke. Get my drift?

Du må jobbe mer mot en bedre selvtillit generelt, og ikke så strictly fokusert mot damefronten. Går du rundt og tror at du er dårlig med damer, så har du desverre tapt slaget allerede.

Beveg deg inn på PUA-tråden, og snapp opp noen tips til bøker der som omhandler inner game. (husker ikke noen titler i farten akkurat nå, men spør i tråden der, så får du nok massevis av svar)

Jobb med deg selv, til du er så komfortabel med deg selv, at du selv vet at du er kongen av ditt eget liv, og har selvtillit som en løve!

Da vil det store kjærlighets-puslespillet falle på plass av seg selv til slutt. :)

Lenke til kommentar
PUA-stuff er ikke så anbefalt om du er ute etter et langvarig forhold.

Det er det vel. Bare uvitenhet å påstå noe annet, men trøst deg med at du ikke er alene om å ta feil der ;)

Om man trenger hjelp med å få jenter i senga trenger man hjelp med å ha et forhold med dem også. Så vidt jeg vet heter det Pick-up, det vil si at det dreier seg om å gjøre jenter interessert i deg. Om man greier å legge fra seg dette så snart man har fått en jente tilstrekkelig interessert og faktisk bytter om til forhold-mode skal jeg være enig i at jeg er uvitende. Å dra damer er ikke det samme som å beholde dem.

Endret av sileps
Lenke til kommentar
Om man trenger hjelp med å få jenter i senga trenger man hjelp med å ha et forhold med dem også. Så vidt jeg vet heter det Pick-up, det vil si at det dreier seg om å gjøre jenter interessert i deg. Om man greier å legge fra seg dette så snart man har fått en jente tilstrekkelig interessert og faktisk bytter om til forhold-mode skal jeg være enig i at jeg er uvitende. Å dra damer er ikke det samme som å beholde dem.

Er nok ikke noe å bekymre seg over det. En PUA vil som regel behandle kjæresten sin på en bedre måte enn andre, og dermed ha større sjanse for et vellykket forhold

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man legge fra seg evnen til å være intressant når man går inn i et forhold? I mine øyne må man jo faktisk gjøre det som en enda større prioritet når man er i et forhold.

Og ikke minst, hvordan skal man komme seg inn i et forhold i det hele tatt hvis man ikke vet hvordan man kan gjøre seg selv intressant?

Du har helt rett at å dra damer er ikke det samme som å beholde dem. Men for å kunne beholde en dame i det hele tatt, må man jo "dra" henne i utgangspunktet. Og beholde den tiltrekkelsen som gjorde at hun ble intressert.

Lenke til kommentar
Er nok ikke noe å bekymre seg over det. En PUA vil som regel behandle kjæresten sin på en bedre måte enn andre, og dermed ha større sjanse for et vellykket forhold

Det må du virkelig utdype? Hvorfor skulle en PUA behandle kjæresten sin bedre enn en ikke PUA?

Lenke til kommentar
Det må du virkelig utdype? Hvorfor skulle en PUA behandle kjæresten sin bedre enn en ikke PUA?

Fordi dem som regel har mer kunnskap om hvordan kvinner fungerer

Jeg kjenner til noen PUA folk i oslo og bergen området. At de skal ha bedre forhold, dype forhold, enn andre ser jeg ingen grunn til. Selv om de kan snakke for seg og plukke opp damer på byen. Ser ikke helt sammenhengen der. Hvertfall ikke for den generelle PUA, er selvfølgelig unntak. Kan en som lærer seg PUA teknikker forbedre forholdet sitt, godt mulig. At man automatisk får bedre forhold enn resten tror jeg ikke mye på.

Lenke til kommentar

Det er jo forskjellig fra person til person hva de bruker PUA-kunnskapene til.

Du har helt rett i at man ikke blir automatisk bedre i et forhold av å kjenne til PUA. Ingenting her i verden skjer automatisk. MEN har man kunnskapen, og er innstilt på å få til et bra forhold, så kan jeg se for meg at en PUA med de rette innstillingene, har større sjangs for å beholde dama i lengden enn mannen i gata.. Ikke bare fordi han har et litt bredere syn på hvordan gjennomsnittskvinnen fungerer, men også fordi han har et litt bredere syn på sosiale situasjoner generelt, og kan klare å f.eks. heve seg over det at en annen prøver seg på dama hans, og håndtere det på riktig måte uten å komme frem for dama si som en usikker fjott som er så redd for å miste dama at han kan ty til trusler og vold..

Et eksempel av mange. :)

Knowledge is power, no matter the knowledge. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anon_*

Hei. Takk for mange svar, ser det er mange som diskuterer PUA. I en så liten by som jeg befinner meg vet jeg ikke helt om det vil fungere ettersom en god del av bylivet vet av meg. Samtidig virker det på meg som PUA er litt overfladisk. Er overhodet ikke interesert i bare ett ligg. Sex er forsåvidt greit som en selvtillitsbooster, men samtidig er det ikke bare det jeg er interesert i.

Kan nevne en sak som er vanlig for meg; Jeg er på vorspiel eller byen, ender alltid opp med å prate med en eller annen dame. Går forsåvidt fint, men dama jeg prater med har jeg som oftest ingen interesse for, både fysisk og psykisk. Man merker fort om man er på samme bølgelengde. De som automatisk blir venner for meg er utrolig lette å prate med, det som derimot er problemet er når jeg faktisk føler en form for interesse er ikke. Jeg liker å tro at jeg er en grei fyr osv, men å gå inn for en "close" (eller hva PUA-folket kaller det) virker fullstendig umulig for meg.

Nå skal det sies at det jeg egentlig føler ikke er at jeg må lære meg å skaffe dame, heller lære meg å være uavhengig av det. Jeg har relativt lite tid til overs i det daglige livet, har lite "downtime". Jobber og tar skole på siden, men har alltid tanken i bakhodet som roper "damedamedame" hvis dere skjønner hva jeg mener. Hvis jeg blir uavhengig av damer generelt vil det også være lettere for meg å kunne finne den "rette" tror jeg.

Lenke til kommentar

Det vil fungere hvis du fokuserer på inner game-delen av PU, der hovedfokuset ligger på selvutvikling og bygging av selvtillit. Om det er overfladisk eller ikke er noe som er opp til hver enkelt ut i fra hva de har lyst til å bruke det til.

Om man leter etter et langvarig forhold eller et one night stand, har alle godt av den tankegangen som en skikkelig selvtillit gir.

Det handler om å bli så sikker på seg selv at man tør å ta de sjangsene som livet byr på, uten å feige ut fordi man er redd for avslag. Ta sjangsen på å hoppe på et jobbtilbud, ta sjangsen på å leve litt, ta sjangsen på å gå for kysset når man vil det.

Fokuser på deg selv, og selvutvikling, så vil du tenke mindre og mindre på at du MÅ ha dame, og mer og mer på å nyte livet. Og det er som regel da den jenta du nå venter på dukker opp. ;)

Jeg sier ikke at du skal bli en hardcore PUA med innøvde linjer som kan dra samtlige damer på et utested hjem på samme kveld. Men jeg tror du kan ha godt av den inner game-tankegangen som PU kan by på. :) Uansett ryktet PUA har dratt på seg, så er det noen veldig gode poenger som blir presentert.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Inner game delen av PU er en veldig god ting å se på.

Å forbedre de generelle sosiale ferdighetene og sjekkeferdighetene kan du gjøre her eller via andre PUA-sider:

charismaarts.com

Denne skrev jeg til en annen om selvtillitt:

Jeg syne kombinasjonen av kamsport og meditasjon er suveren for psyken. Det er relativt kjent at kampsort gir selvtillitt også i helt andre sammenhenger en i en truende situasjon. Det er noe med det som smitter over til alt annet og gjør deg tøff, sterk og disiplinert i de fleste andre sammenhenger. Zen medtiasjon har altdi blitt brukt sammen med de Japanske og Kinesiske kampsortene fordi det lærer deg å være totalt til stede i øyeblikket, ekstremt konsentrert, å hanlde intuitivt i stedet ofr ut fra tanker, fordi det oppøver reaksjonshastigheten din noe voldsomt, men også fordi det har en dyp, dyp positiv effekt på psyken. Dels fordi man blir så sinnsykt avspennt noe som gjør nervøsitet nærmest umlig, men også fordi man lærer å se og gi slipp på sine irrasjonelle tankemønstre og kommer i kontakt med dypere lag av en selv. Så kombinerer du disse to med positiv tenkning kommer du langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...