indietrash Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 hei. jeg vil kjøpe dama mi ei god bok om html/css. det skal helst være ei bok som er beregnet på folk som vet like mye om html/css som jeg vet om klesmoter. (d.v.s. særdeles lite!) så ei slags introduksjonsbok. men den må gjerne gå meget i dybden etterhvert. altså om boka er lang, så er jo det bare fint. det er et stort pluss dersom boka er fint avgrenset, slik at man vet når ei økt begynner og når man kan si seg ferdig. jeg personlig har alltid vært fan av bøker av typen "lær [noe] på [et bestemt antall] dager", da de ofte er delt inn i dag 1, dag 2, osv. slik at man enkelt kan beregne hvor mye arbeid man skal gjøre per dag. så... tips? gjerne noe man får tak i på BokKilden eller noe. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg anbefaler HTML Dog: The Best Practice Guide to XHTML and CSS, - den er lettlest, oversiktelig og lærer deg god strukturering. (Boken hos Bokkilden.) Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) takk. skal sjekke den. hvor langt tror du hun kommer med den boka? altså hvor avanserte sider vil hun kunne lage etter den? og hvor lang tid vil boka ta ca? forøvrig vil jeg legge til to nye krav til eventuelle bøker dere anbefaler: de må følge standarder! ikke noe Microsoft-esoterisk språk, takk. og de må ikke kreve noen spesifikk programvare (wysiwygs osv). hun må kunne gjøre dette i vim eller KWrite eller hva det måtte være. Endret 11. mai 2009 av indietrash Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Man kan lage like avanserte nettsider som HTML og CSS tillater med den boken, og den følger webstandardene godt. Den har grei presentasjon av oppbygningen til HTML og CSS som ikke tar veldig lang tid å lese over. Og når du selv skal begynne å kode, fungerer den flott som oppslagsverk (blant annet oversikt over alle CSS-egenskaper). Lenke til kommentar
A5MG Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Hei, Jeg vil anbefale en bok som heter HTML Utopia: Designing Without Tables Using CSS. Du kan se denne siden for mer informasjon om boken: Sitepoint. Vil også benytte anledningen til å anbefale noen lenker. W3Schools - Her er det mye en kan lære - helt gratis! HTML Dog - Kanskje litt bedre enn boken? HTML Help by the Web Design Group - Referanse, verktøy med mer. Endret 12. mai 2009 av A5MG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå