Gå til innhold

Nytt kamera, men er ingen erfaren mann innen faget!

Anbefalte innlegg

Ettersom det digitale kameraet jeg har nå begynner å dra på alderen, tenkte jeg muligens å investere i et nytt. Men er som nevnt ingen erfaren kar innenfor området. Og lurer egentlig på hva som er det beste i mitt bruksområde.

Har egentlig også lyst på videokamera, men begge deler blir for dyrt for meg, så finnes det kameraer som tilnærmet er like bra på begge områder? I all hovedsak er det fotografering jeg er ute etter. Da er det egentlig fotografering av alt fra A til Å.

Noe maksimum grense har jeg egentlig ikke satt for prisen, men alt innenfor det normale klassen er ønskelig... Noe stort mer er det vel ikke å si? Håper det er noen som peiler meg inn her, så jeg kan utdype meg litt mer, hvis det skulle være ønskelig!

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv ett Panasonic TZ5 Lumix som er ett FANTASTISK bra kamera i mine øyne. Tar vanvittig bra bilder og har mulighet for høyoppløst video ( dog ikke noe rent videokamera ) Mye innstillingsmuligheter utover vanlig automatikk, vidvinkel og bra optisk zoom :)

Lenke til kommentar

Tz5 er en gammel modell (alt er dog relativt) og har blitt erstattet av Tz7 som bl.a. tilbyr brukbar HD (720p) filming. Prisen er litt stiv foreløpig, ca. 3500.

Skal du ha noe billigere kan du vurdere f.eks. Fujifilm F100fd. Denne har stor sensor og bør være brukbar også innendørs. Pris ca. 2000.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...