05t3k4k3 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Eg får ein feil når eg prøvar å lese ei fil utan innhald, og lurer på om det er ein måte å ungå dette? Warning: fread() [function.fread]: Length parameter must be greater than 0 in /sti/til/fil.php on line 203 Lenke til kommentar
OIS Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Eg får ein feil når eg prøvar å lese ei fil utan innhald, og lurer på om det er ein måte å ungå dette? Warning: fread() [function.fread]: Length parameter must be greater than 0 in /sti/til/fil.php on line 203 Eg antar at du bruker en kode lignende fread($handle, filesize($filename)) pga av feilmeldingen din. Der filesize er antall byte du skal lese. For å unngå dette, bør du bruke en if til å sjekke om lengden er 0 (eller mindre) og da ikke lese filen. Skal du lese en hel fil kan du bruke file_get_contents istedenfor. Lenke til kommentar
05t3k4k3 Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Takk, eg bytta ut fread koden med file_get_contents. $handle = fopen("sti/til/fil", "r"); $contents = fread($handle, filesize("sti/til/fil")); fclose($handle); $contents = file_get_contents("sti/til/fil", true); Endret 10. mai 2009 av 05t3k4k3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå