Gå til innhold

Nokia`s n79 vs SE w715 ?

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har noen meninger om nokia sin n79 vs sony ericsson sin w715 ?

Bruker ikke tlf til så mye musikk, så at w715`n er av typ walkman, spiller ikke noe rolle for min del. Det jeg ser på hos desse telefonene er kameraet,tastene, wi-fi, lyd, batteri .....

Men, jeg prøvde en w715 i en butikk her om dagen, og jeg synest tastene virket litt harde ? Er dette tilfelle ? Det siest jo at n79 sine taster er litt "vonde" også... ?

Det som for min del setter et pluss ved w715, er størelsen.... den virker litt mindre enn n79 ?

Håper noen har noen formeninger om disse telefonene :)

Endret av klxm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville valgt W715 pga designen selv om N79 har bedre kamera og flere finesser.

Har n79 et så dårligere design at du ville betalt like mye for w715 pga bedre design ? Jeg kjøpte en nokia 6600 fold pga designen, men den har ingenting under panseret av det jeg nå er ute etter. (Si i fra om noen der ute er ute etter en 6600 fold ;).)

Lenke til kommentar

Bruker ikke tlf til så mye musikk, så at w715`n er av typ walkman, spiller ikke noe rolle for min del. Det jeg ser på hos desse telefonene er kameraet,tastene, wi-fi, lyd, batteri .....

Men, jeg prøvde en w715 i en butikk her om dagen, og jeg synest tastene virket litt harde ? Er dette tilfelle ? Det siest jo at n79 sine taster er litt "vonde" også... ?

Det som for min del setter et pluss ved w715, er størelsen.... den virker litt mindre enn n79 ?

Kjenner til Nokia N79 godt og har ikke prøvd W715.

Mange har klaget på tastene til N79, noe jeg også er enig i, selv om en etterhvert blir vant med tastene over tid. Telefonen har Mp3 støtte, men er likevel ingen hel-dedikert Mp3 - spiller.

Kameraet har til forskjell fra W715 autofokus og bildstabilisator (Ifg. Amobil). Selv om N79 har flere megapixler enn W715, kan W715 likevel ha et bedre kamera (Spør, eller se evntuelle tester)

Wi-Fi delen på N79 fungerer hvertfall veldig godt. Størrelsen mellom de to er ikke nevneverdig stor, dette gjelder også batteritiden.

Endret av HalogenpereUtenLys
Lenke til kommentar

W715 har (for) dårlig byggkvalitet til å være aktuell etter min mening. Dette er noe du merker hver gang du skal bruke menyknappene og samtidig har telefonen åpen. Hele øvre delen gir etter og klemmes mot underdelen når du trykker ned knappene. Klarer ikke å anbefale den, uansett bruksområde. Og hvis du heller ikke skal bruke telefonen mye til musikk, så vil jeg heller anbefale N79. Jeg fikk ikke til å bruke WiFi med Opera Mobile på min W715, men det kan være at jeg ikke orket å bruke noe tid på å fikse det. Det funket i hvert fall ikke out-of-the-box.

Lenke til kommentar

Kjenner til Nokia N79 godt og har ikke prøvd W715.

Mange har klaget på tastene til N79, noe jeg også er enig i, selv om en etterhvert blir vant med tastene over tid. Telefonen har Mp3 støtte, men er likevel ingen hel-dedikert Mp3 - spiller.

Kameraet har til forskjell fra W715 autofokus og bildstabilisator (Ifg. Amobil). Selv om N79 har flere megapixler enn W715, kan W715 likevel ha et bedre kamera (Spør, eller se evntuelle tester)

Wi-Fi delen på N79 fungerer hvertfall veldig godt. Størrelsen mellom de to er ikke nevneverdig stor, dette gjelder også batteritiden.

Forskjellen på batteritid er vel mega spør man meg faktisk nesten dobbel så god på W715 som klarer 10 timers taletid over GSM mot 5,5 timer på N79....

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt N79 grunnet designet, grunnet bedre nettleser, grunnet smarttelefon, grunnet bedre GPS-løsninger, grunnet bedre kamera, grunnet bedre grensesnitt.

:)

Enig i alt bortsett fra grensesnittet. S60 er tungvindt og skulle hatt en skikkelig oppgradering for lenge siden.

Bortsett fra det, så kan du få mye mer ut av en N79 enn en W715. :)

Lenke til kommentar
Forskjellen på batteritid er vel mega spør man meg faktisk nesten dobbel så god på W715 som klarer 10 timers taletid over GSM mot 5,5 timer på N79....

Jeg har en anelse om at N79's 5,5timer er litt mer reelle enn W715's 10 timer.

Ganske snodig hele greia egentlig.

I 3G-nettet er de oppgitte tidene 3,5 timer og 4 timer, bare 30 min forskjell. Mens i 2G-nettet skal den plutselig ha det dobbelte? Skeptisk..!

Lenke til kommentar

SOm nevnt ovenfor er n79 mye bedre specca en Sonyen, og i tillegg er den en smart mobil, noe som åpner for langt flere bruksområder. Operativsystemet kan du tilpasse helt etter ditt eget behov, i tillegg til at det er en fullverdig multitasking, og mulighet for å installere tusenvis av programmer.

Og n79 står langt ifra tilbake for Sonyen når det kommer til musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...