Gå til innhold

Modding av Nintendo Wii

Anbefalte innlegg

Søkte litt rundt om fant bare diverse småtråder, ingenting som var like gjennomført som PSP-modde tråden på sony delen, derfor prøver jeg meg på en ny tråd for et par spørsmål :)

Svogeren min sin Wii har støvet ned siden 1måned etter Nintendo Wii ble sluppet, så nå har eg endelig tatt den fra han og planlegget å la wiien jobbe litt..

Spøsmål om modding:

1. Noen ulemper med modding?

- Mister en tilgang til onlinefunksjoner?

2. Noen erfaringer med Xunlock? ligger bare et par mil herfra, så jeg lurte på å kjøre ned i løpet av uken.. 900kroner en bra pris?

3. Noen innspill til valg av chip?

http://www.xunlock.no/product_info.php/cPa...products_id/774

http://www.xunlock.no/product_info.php/cPa...products_id/663

er det andre chipper jeg heller bør se etter?

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom maskinen er såpass gammel vil wiikey fungere. Det er kun den jeg har erfaring med. Den gjør jobben den er laget for ikke noe mer enn det. Jeg ville gått for den, evt versjon 2 (som jeg ikke har prøvd), den har også fått gode tilbakemeldinger.

Ingen erfaringer med xunlock, moddet selv. Men 900, om chippen er inkludert er ikke så altfor gale. Om du har ei stødig og god hånd, og også eier en loddebolt, har riktig type ledninger, tin osv.. er det billigst såklart :)

Endret av HammerBro
Lenke til kommentar

dette høres jo kjempebra ut..

angående loddebolt så var jeg jo en rev med loddebolten når jeg gikk på GK elektro, men føler ikke svogeren sin wii skal få lide fordi jeg ønsker å bringe tilbake gamle kunster :p

oi loddefri chip.. det hørtes jo fristende ut

http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2730

tror jeg går for wiikey.. virker ikke som faren for at maskina går til skogen er stor?

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Du kan såklart gå for loddefri chip. Det er i dette tilfellet billigere ettersom du setter den i selv, men du må vente på å få den i posten og det er ikke alle som er like glad i slike "loddefire" chipper. Med "loddefri" chip mener jeg at du selv må lodde chippen på den loddefriechip-delen.. :p

Lenke til kommentar

er det slik at jeg ikke bør oppdatere firmwaren på wiien før jeg leverer den fra meg? Nå ligger det sikkert en steingammel firmware innpå siden den ikke har vært i bruk på lenge.. blir det vanskligere å modde den om jeg oppdaterer?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det skal være noen problemer med å oppgradere firmware. Alikevel ser jeg ingen grunn til å oppgradere før du leverer den inn. Er best å være på den sikre siden :p

En ting jeg vil anbefale er å installere Homebrew channel før du oppgraderer firmware på wiien. Da er det mye lettere å evt. stille tilbake til en tidligere firmware. Google det. Sorry for off-topic, men føler dette er noe alle bør vite om :p

Lenke til kommentar

Xunlock moddet maskinen på dagen, alt funker utmerket og servicen var knallbra.. anbefales :)

Så til spørsmålet mitt:

Nevermind, bare jeg som ikke helt skjønte hvordan Unscrambleren skulle brukes :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

takk takk, ja siden maskinen er så gammel så ble det wiikey v1 med nyeste firmware.. Testet og fungerer kjempebra som sagt :)

førsteinntrykket av wiien er litt blandet, oppløsningen i spillene er jo helt skremmende lav, det plager meg ikke at tegneseriegrafikken er litt simpel osv, men lav oppløsning med masse kanter er litt irriterende i 2009 :)

Utover det så har jo spillene sjarm i bøtter og spann og redder seg mye inn på det, gleder meg til å komme skikkelig igang med Zelda og Mario, har bare lekt litt med begge foreløbig.

Lenke til kommentar

jeg mener spillene generellt.. bruker verbatim glossy plater seff :)

576p er ikke akkurat noe å skrive hjem om.. skulle hatt litt anti-alasing gitt :) Hatt oss noen runder mario kart i kveld, fortsatt artig, men det blir liksom ikke det samme som når man var ung

Både Zelda og Mario kart er jo langt under PS2 nivå på grafikken.. men men..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

ah visste ikke at det var en port fra gamecube, det forklarer jo litt.

Zelda kommer jo ikke til ps2 da, det jeg mente var at ps2 spill som god of war har mye bedre grafikk enn både Zelda, Super Mario,kart, madworld osv til sammen, noe som bare overrasket meg. Sier ikke at spillene er dårlige :)

Lenke til kommentar

Man må jo huske på at de sebnere PS2-spillene nyter godt av mange års erfaring om hvordan man best koder spill for PS2. Du kan jo sammenlikne noen av de første PS2-spillene med de beste, grafikkmessig sett., og trøste deg med tanken på at Wii-spillene kommer til å bli bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...