Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan blir vagina etter fødsel?

GasMask

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere får uansett aldri en oppegående lege til å utføre keisersnitt bare fordi gubben (eller dama) er redd for at hun skal bli slappere nedentil.

Men ja, håper for all del at dere som frykter dette så mye at dere heller vurderer keisersnitt faktisk bare lar være å få barn...:) For å ha en far eller partner med sånne holdninger unner jeg virkelig ingen.

Lenke til kommentar
Å stikke tissen i en som har født og en som ikke har det, kan karakteriseres som natt og dag. Helt særiøst.

En sånn uttalelse vitner om at du garantert ikke har bred nok erfaring på området.

Ikke unaturlig med tanke på at du er 20, men la være å svare på noe du ikke eier begrep om.

Hvor mange mødre må jeg ha pult før jeg kan utale meg? 30? At du har opplevd noe annet betyr automatisk at jeg ikke har nok erfaring? Vær litt særiøs...

Jaaa, det stemmer. Ettersom at jeg ikke har fylt 20 enda så kan jeg umulig ha peiling på hva jeg snakker om. Logisk! Hva trodde jeg egentlig? :ohmy:

Lenke til kommentar

Det er en ganske logisk slutning ja. Det er ikke flust av suksessrike milfhuntere der ute, så sjansen for at du er en av dem er marginal.

Hvis du har pult 30 mødre, noe jeg betviler ytterst sterkt, og alle har vært som natt i forhold til ungpikens dag, da har du vært steike uheldig. Og din erfaring er ikke representativ.

Om du har vært feit, kan du bli slank. Om du har hatt ereksjon kan du bli slapp. Har du hatt en svær biceps kan den bli til en fyrstikk. Og omvendt. Naturligvis kan også en skjede som har hatt et barn på gjennomseiling trekke seg sammen til det den var, eller enda trangere. Det er ganske så naturlig, snakk med din fastlege :)

Lenke til kommentar

Neida, overflødig hud er langt fra noen selvfølge, om vekten synker i moderat tempo. Du hadde ingen kommentarer til de øvrige eksemplene?

Du trenger ikke spørre igjen. Jeg svarte, kanskje på en måte du ikke forsto helt. Jeg sa at om du har hatt 30 mødre og alle var slappe, har du vært ekstremt uheldig. Eller har preferanser som gjør at du kun har vært borti slappiser som ikke er interessert i å komme tilbake i form etter en fødsel.

Det er pur almennkunnskap at skjeden er proppet med muskler som kan trenes opp, og en nybakt mor kan fint bli trangere enn de fleste jomfruer.

Jeg har observert deg i PU-tråden, overrasker meg at du ikke har mer kunnskap om kvinners underliv enn du fremviser her.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Bare for å konkludere:

Dr. Gro Nylander skriver i boken Mamma for første gang:

"Skjeden har vært kraftig utvidet. Men den er skapt til det. Den er småfoldet som et plisséskjørt eller en trekkspillbelg. Alle foldene strekkes ut under fødselen, men trekker seg sammen igjen etterpå. Og selve fødselsåpningen er utrolig tøyelig. (...) Muskulaturen i underlivet kan trenes opp igjen dersom den har blitt svekket."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Du trenger ikke spørre igjen. Jeg svarte, kanskje på en måte du ikke forsto helt. Jeg sa at om du har hatt 30 mødre og alle var slappe, har du vært ekstremt uheldig. Eller har preferanser som gjør at du kun har vært borti slappiser som ikke er interessert i å komme tilbake i form etter en fødsel.

Det er pur almennkunnskap at skjeden er proppet med muskler som kan trenes opp, og en nybakt mor kan fint bli trangere enn de fleste jomfruer.

Jeg har observert deg i PU-tråden, overrasker meg at du ikke har mer kunnskap om kvinners underliv enn du fremviser her.

Haha, gjør et patetisk forsøk på å forklare hvorfor jeg har vært uheldig. Har DU pult så mange mødre at du kan fortelle meg hva som er feil? Ikke? Bare lest biologiboka til bror? Førstehåndserfaring er det jeg baserer mine påstander på, ikke hva wikipedia sier. Faktisk, hvilket argument har du for at du ikke har vært heldige med dine valg?

Venter i spenning.

Lenke til kommentar
Bare lest biologiboka til bror? Førstehåndserfaring er det jeg baserer mine påstander på, ikke hva wikipedia sier. Faktisk, hvilket argument har du for at du ikke har vært heldige med dine valg?

Venter i spenning.

Jeg turte da å hevde at du ikke er en av de få suksessrike milf-hunterne der ute, uten at du fant behov for å tilbakevise dette, så om førstehåndserfaringa di er verdt så mye vet jeg ikke.

Min bror slutta såpass tidlig på utdannelsesstigen at jeg tror aldri han kom til biologi. Hvilken wiki-artikkel henviser du til? Kilder er en fin ting.

Hvilke argumenter jeg har for at du har vært uheldig/jeg har vært heldig? Les posten min fra kl. 22:54, så forstår du nok. Jeg foretrekker å basere meg på kvalifisert helsepersonell, jordmødre som har sett 1000 underliv og leger fremfor en selverklært erfaren 19-årig mammapuler. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Min bror slutta såpass tidlig på utdannelsesstigen at jeg tror aldri han kom til biologi.

Ikke overraskende, hvis enkelte trekk gikk i arv.

Jeg turte da å hevde at du ikke er en av de få suksessrike milf-hunterne der ute, uten at du fant behov for å tilbakevise dette, så om førstehåndserfaringa di er verdt så mye vet jeg ikke.

28 år gammel og er fortsatt helt avhengig av å bruke stråmann i håp om å holde buksa ren? Hvordan skal du få plass i bleiene den dagen du slutter med stråmann?

Hvilke argumenter jeg har for at du har vært uheldig/jeg har vært heldig? Les posten min fra kl. 22:54, så forstår du nok. Jeg foretrekker å basere meg på kvalifisert helsepersonell, jordmødre som har sett 1000 underliv og leger fremfor en selverklært erfaren 19-årig mammapuler.

Første link som kommer opp ved søk:

Etter fødsel vil vagina være utspilt. Vaginalveggen vil etter hvert trekke seg sammen igjen, men vil for alltid være litt mer åpen enn før fødselen.

Og som avsluttning legger jeg til et :) for å prøve å leke overlegen.

Lenke til kommentar
Min bror slutta såpass tidlig på utdannelsesstigen at jeg tror aldri han kom til biologi.

Ikke overraskende, hvis enkelte trekk gikk i arv.

Joda, men heldigvis arvet jeg kløktet til min mor, ikke dumskapen til min bror. (som i all fairness mot ham ikke er så dum i realiteten)

28 år gammel og er fortsatt helt avhengig av å bruke stråmann i håp om å holde buksa ren? Hvordan skal du få plass i bleiene den dagen du slutter med stråmann?

Jeg er da langt fra 28, og syns heller ikke en bukse full av strå er en ren bukse. Du må gjerne peke på stråmannen min. Jeg konfronterte din påstand om erfaring, uten at du repliserte på dette. Det er hva jeg nevner igjen her. Knapt store stråmannen, gitt.
Hvilke argumenter jeg har for at du har vært uheldig/jeg har vært heldig? Les posten min fra kl. 22:54, så forstår du nok. Jeg foretrekker å basere meg på kvalifisert helsepersonell, jordmødre som har sett 1000 underliv og leger fremfor en selverklært erfaren 19-årig mammapuler.

Første link som kommer opp ved søk:

Etter fødsel vil vagina være utspilt. Vaginalveggen vil etter hvert trekke seg sammen igjen, men vil for alltid være litt mer åpen enn før fødselen.

Jeg undres om du leste dokumentasjonen min. Den benekter ikke at vaginalveggen vil være litt mer stretchy, den sier derimot at "noe trening må ofte påregnes", og at denne treningen fint kan føre deg til det samme punktet, eller bedre, enn fra før fødselen. Musklene sitter i sammeheng med veggene ser du, og kan brukes til å presse disse mot penis, hvilket gir en opplevelse av tranghet. Bare spør mor og far :)
Og som avsluttning legger jeg til et :) for å prøve å leke overlegen.

Ja, og ikke minst blir jo debatten så mye hyggeligere med disse gule humørsprederne ispedd! :fun:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Å stikke tissen i en som har født og en som ikke har det, kan karakteriseres som natt og dag. Helt særiøst.

En sånn uttalelse vitner om at du garantert ikke har bred nok erfaring på området.

Ikke unaturlig med tanke på at du er 20, men la være å svare på noe du ikke eier begrep om.

Hvor mange mødre må jeg ha pult før jeg kan utale meg? 30? At du har opplevd noe annet betyr automatisk at jeg ikke har nok erfaring? Vær litt særiøs...

Jaaa, det stemmer. Ettersom at jeg ikke har fylt 20 enda så kan jeg umulig ha peiling på hva jeg snakker om. Logisk! Hva trodde jeg egentlig? :ohmy:

Hvor mange har du pult både før og etter fødsel? og hvor lenge etter fødsel var det. For å kunne uttale seg så må du jo ha hatt vært bortpå dama både før og etter fødsel. "høna" er jo forskjellig fra dame til dame....

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg tror ikke du vil tenke så mye over de små konsekvensene av dette. du vil være mest opptatt av barnet og lykken ved det. det overgår alt å være forelder

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Jeg tror ikke du vil tenke så mye over de små konsekvensene av dette. du vil være mest opptatt av barnet og lykken ved det. det overgår alt å være forelder

Det er sant, når man er vant til å være barnløs og man endelig får barn og man tar det med ut på handletur alene mens mamma er hjemme, vi går ut døra på kiwi, så kan jeg ikke tro det helt, at dette virkelig er mitt barn og at jeg er far til det. Det er helt sykt, den følelsen det gir overgår virkelig alt ja

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest Fødende...

De som sier det er som å ha sex med en tunell, eller at det er som natt og dag, er jo helt på jordet... Mange som har født som kan være trangere enn en jomfru tilogmed... Det er helt individuelt, og kommer ann på musklaturen i skjeden til den enkelte uansett om man har født eller ikke... Og de fleste som føder får råd av lege/jordmor om hvordan man holder skjeden vedlike med knipeøvelser, som faktisk ikke bare gjør musa lik som før, men noen ganger trangere... Herregud så dumme mange gutter er!! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...