Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan blir vagina etter fødsel?


GasMask

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg og kjæresten diskuterer hvordan vaginaen blir etter en fødsel. Jeg mener den blir utvidet for alltid etter en fødsel, mens kjæresten min mener at den trekker seg tilbake etter en stund. Hva er rett?

 

Dette er helt enormt individuelt, men for de fleste trekker den seg tilbake (ikke nødvendigvis til helt samme tilstand som før).

 

En god del kvinner opplever faktisk også å være enda strammere en stund etter fødselen, så sånn sett tar du helt klart definitivt feil, siden det absolutt ikke er noen regel at den er utvidet for alltid...;) Heldigvis!

 

Men som sagt, dette er veldig individuelt. Skjeden består jo av muskler, og er disse sterke nok vil de gjerne trekke seg sammen, men mye kan skje under en fødsel, og muskler kan ødelegges, man kan få skjedefremfall etc. Heldigvis kan en tur eller tre til legen fikse på det meste, hvis man virkelig er plaget...:)

Lenke til kommentar
Det kan også hende at den revner ved fødselen. Au au au...

 

Auau? For de fleste er selve fødselen såpass vond at revninga ikke akkurat er så mye å "skryte" av i forhold...;) Dessuten syes det uten problem, så revning er intet å frykte (så lenge jordmor kan sy skikkelig da).

Lenke til kommentar

Hvis fitta føles ut som om du hamrer løs i luft, så kan du be henne trene opp bekkenbunnsmuskulaturen som gjør at fitta vil gi bedre motstand neste gang. Det fruen din kan gjøre er å utføre knipeøvelser som gjør at musklene i underlivet vil stramme seg opp. En annen metode er å kjøpe kuler, de kan variere i størrelse og vekt og det hun gjør da er å knipe igjen kulene og prøve å holde dem opp. Mange bruker tunge søvkuler for slikt.

 

Men om du bekymring for løs fitte og hun ikke gidder å ordne opp der nede så foreslår jeg at du dropper forspillet, på den måten at fitteslimet ikke rekker å komme og du vil da kunne kjenne litt motstand( som er avgjørende for din nytelse).

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar
Vil bare ikke ha følelsen av å stappe kuken inn i en tunnel.. :p
Det kommer du ikke til. Dessuten, OM hun skulle bli så løs, så finnes det knipeøvelser. Blir hun flink nok til det så kommer hun nok til å kjennes trangere ut enn du noen gang har kjent.
Lenke til kommentar
Gjest Guest_123_*
Å stikke tissen i en som har født og en som ikke har det, kan karakteriseres som natt og dag. Helt særiøst.

Fullstendig bullshit! Hvor mange mødre har du ligget med, dicktator?

 

Trangeste jenta jeg har vært borti, og der var det trangt, helt på grensen til for trangt hadde 2.5 år tidligere født ei jente som veide 4Kg ved ankomst. Altså en svær unge.

Likevel var hun trangere enn en gjennomsnittlig kondom.

Lenke til kommentar
Å stikke tissen i en som har født og en som ikke har det, kan karakteriseres som natt og dag. Helt særiøst.

En sånn uttalelse vitner om at du garantert ikke har bred nok erfaring på området.

Ikke unaturlig med tanke på at du er 20, men la være å svare på noe du ikke eier begrep om.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...